• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

bob_sthlm

Cartier
I vÀder nÀr man behöver bÄde tjocktröja och jacka Àr det nice med Ätsittande tyg-armband.
Fast jag tycker nog orginalbandet Àr snyggast.
 

Bilagor

  • 16099327205112161732534760183964.jpg
    16099327205112161732534760183964.jpg
    1.1 MB · Visningar: 17

bob_sthlm

Cartier
Oj dĂ„, jag trodde absolut att han skulle sĂ„ga den jĂ€mns med fotknölarna men icke! 🙂

InstÀmmer, trodde det med men tvÀrtom
ger han ju rĂ€tt positiv kritik! 👏


Första klippet jag ser med den killen, ganska jobbig tycker jag.
Men har ju rÀtt i att det Àr en fantastisk klocka.
Ska genast byta tb till gummiband Ä köra den resten av kvÀllen
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Första klippet jag ser med den killen, ganska jobbig tycker jag.
Men har ju rÀtt i att det Àr en fantastisk klocka.
Ska genast byta tb till gummiband Ä köra den resten av kvÀllen
Archie Àr minst sagt speciell. Har följ honom i flera Är nu och de flesta gillar nog inte hans stil (eller saknad dÀrav...) men jag kollar pÄ honom litet nu och dÄ. Han Àr rÀtt underhÄllande i sina bÀsta stunder.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Sant. NÄgot att tÀnka pÄ?
Ligger ju en pÄ K/S som kÀnns ganska standard. Kan den vara ett bra stÀlle att börja pÄ?
Överlag Ă€r det nog smart att köpa begagnat för sĂ„ kanske du kan fĂ„ tillbaka dina pengar vid en eventuell försĂ€ljning, fast det Ă€r ju inga stora pengar vi pratar om Ă€ndĂ„ om du köper en ny för 3000 kr och en beggad gĂ„r pĂ„ en tusenlapp mindre.
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Överlag Ă€r det nog smart att köpa begagnat för sĂ„ kanske du kan fĂ„ tillbaka dina pengar vid en eventuell försĂ€ljning, fast det Ă€r ju inga stora pengar vi pratar om Ă€ndĂ„ om du köper en ny för 3000 kr och en beggad gĂ„r pĂ„ en tusenlapp mindre.
Nej det Àr ju inte det och det hÀr med att tjÀna pengar med klockor Àr inget jag jobbar med...tydligen:rolleyes: sÄ det Àr inget jag funderar pÄ. TÀnkte om det fanns modeller/utgÄvor som Àr mer eller mindre eftertraktade, tillbehör osv. Fast tÀnker vÀl att det kan vara klokt att köpa ett lagom inslitet exemplar, till att börja med iaf, först och se om jag gillar den pÄ armen.
 

Diver2000

Omega
Hur lÀnge har du haft skönheten?
Är det jp2000?

Jag fick tyvÀrr offra min stÄlversion för att ta urverket till enzon som jag dykt med sÄ den gick sönder.
Är sugen pĂ„ stĂ„lis igen
Hej,

Den Àr en C021. JP2000 Àr lite modernare. Display lite lÀgre ner. Jag har en sÄdan ocksÄ, har Àven en ENZO i toppskick. Betalade en hel del för den. AnvÀnder den sÀllan, gillar stÄlversionen bÀttre till daglig dags.
Ålder över 20 Ă„r. Still going strong.
 
Senast Àndrad:

Patte69

Breitling
Hej,

Den Àr en C021. JP2000 Àr lite modernare. Display lite lÀgre ner. Jag har en sÄdan ocksÄ, har Àven en ENZO i toppskick. Betalade en hel del för den. AnvÀnder den sÀllan, gillar stÄlversionen bÀttre till daglig dags.
Hej
Om du fÄr för dig att sÀlja din Enzo Àr jag sugen att köpa!
Mvh Patrik
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Stora klockor men C02* funkar bra Àven pÄ mindre handleder. JP2000 sitter annorlunda, högre boett. Personligen föredrar definitivt originalet C02* över JP2000 men gillar inte ens hur nato sitter, för mycket tyg emellan. Finns ett gÀng varianter av C02* med Enzo i spetsen, Svart & guld! Natulite e Americasversionen av C023.
Snyggt! Tack. Var precis den typ av info jag var ute efter. Har rÀtt tunna handleder och gillade inte hur JP2000 satt pÄ handleden Àven om klockan i sig Àr skönt toolig. Dock verkar C02x vara grejen. Blir att leta reda pÄ ett skönt inslitet exemplar. Om nÄgon har en som dom tröttnat pÄ sÄ var inte blyg att dra ett PM.
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Nu har jag forskat lite och kommit fram till vad jag vill ha rent estetiskt vilket Àr en stÄl/guld. Det jag inte lyckats hitta Àr vad den egentliga skillnaden pÄ boetterna mellan C02X och JP200X Àr men ska jag gÄ lite pÄ vad @UVFoto sÀger sÄ Àr det C020/23 jag söker. Annars sÄ Àr det vÀl JP2004 som ligger nÀrmast till hands.
Tips pÄ objekt mottages tacksamt dÄ det inte verkar direkt krylla av dom.
 

Barricello

Audemars
Nu har jag forskat lite och kommit fram till vad jag vill ha rent estetiskt vilket Àr en stÄl/guld. Det jag inte lyckats hitta Àr vad den egentliga skillnaden pÄ boetterna mellan C02X och JP200X Àr men ska jag gÄ lite pÄ vad @UVFoto sÀger sÄ Àr det C020/23 jag söker. Annars sÄ Àr det vÀl JP2004 som ligger nÀrmast till hands.
Tips pÄ objekt mottages tacksamt dÄ det inte verkar direkt krylla av dom.
C02X Àr ju först och frÀms orginalversionen som kom pÄ 80-talet.. JP Àr nÄgot större och skiljer lite runt digitala displayen. Men du har mycke bilder pÄ bÄda om du backar i trÄden.
Bifogar en dagsfÀrsk bild pÄ min C022 fr 1988.

F3318BC8-B8EA-4101-BC3E-DB2A617BF289.jpeg
 
Topp