• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

joh.jonsson

Panerai
LÀnge sedan nÄgot hÀnde hÀr, men visst anvÀnds dom? =)

4a6f69890cc3451dd7d79b8692023769.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Aqualanden Àr grym. TyvÀrr ligger min i garderoben (ca 20 Är gammal klocka), anvÀnds aldrig.
Hur svÄrt Àr det att byta batterier sjÀlv? Min har fÄtt lite, kalla det patina/ damm / mögel pÄ urtavlan, vad gör man, byter batteri o kör? LÀmnar o fixar bÄde batteri o urtavla? Köper ny klocka?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Aqualanden Àr grym. TyvÀrr ligger min i garderoben (ca 20 Är gammal klocka), anvÀnds aldrig.
Hur svÄrt Àr det att byta batterier sjÀlv? Min har fÄtt lite, kalla det patina/ damm / mögel pÄ urtavlan, vad gör man, byter batteri o kör? LÀmnar o fixar bÄde batteri o urtavla? Köper ny klocka?
Ett batteribyte gör du sjÀlv pÄ 10 minuter, dock bör du trycktesta den efter ett batteribyte om du har tÀnkt att bada med den. LÄt urtavlan vara, lite patina och mögel Àr bara sexigt!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
LÀste igenom hela denna gamla trÄden nu. Jag som inte tÀnkt köpa nÄtt mer 2013......men nu vill man ha en aqualand, kan man vÀnta med att bestÀlla till nÀsta Är tror ni?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Shit vad svag man Àr!! Skulle ju inte handla mer detta Är. Men det Àr ju sÄ lÀtt nÀr paypal finns som val i kassan, man bara skriver sin mail o lösenord sÄ Àr det klart, inga kort eller krÄngliga fakturor, sen Àr det ju inte mkt pengar frÄn Asien sÄ......jag klickade köp!
 

Gio

Omega
Jag har den första modellen Aqualand (Enzo). Bandstiftet har gÄtt sönder. Var kan man köpa nytt och hur mycket kan det förvÀndas kosta? (det Àr 24 mm). Bor i Stockholm men kan förstÄs bestÀlla via nÀtet.
 

Jonaz

Rolex
Shit vad svag man Àr!! Skulle ju inte handla mer detta Är. Men det Àr ju sÄ lÀtt nÀr paypal finns som val i kassan, man bara skriver sin mail o lösenord sÄ Àr det klart, inga kort eller krÄngliga fakturor, sen Àr det ju inte mkt pengar frÄn Asien sÄ......jag klickade köp!

Vart köpte du?


iPhone | Tapatalk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag har den första modellen Aqualand (Enzo). Bandstiftet har gÄtt sönder. Var kan man köpa nytt och hur mycket kan det förvÀndas kosta? (det Àr 24 mm). Bor i Stockholm men kan förstÄs bestÀlla via nÀtet.
GÄr att köpa hos mÄnga. "Göta ur" högst upp pÄ Götgatsbacken, tar typ en 20 kr/st.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Gio

Icaras

Rolex
Jag ser att det inte Àr sÄ mÄnga som kör med lÀnken, hÀr kommer bilder pÄ min köpt ny av mig 1997. AnvÀnds Àn idag, dock inte till dykning. :D

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Aqualanden Àr underskattad, ultimata beatern :). Har lÀnken ocksÄ, riktigt sladdrig och skön. Hur kÀnns det med lÀder pÄ den?
 

limbotimbo

Cartier
Nu har den kommit!!!

Men vafalls det var ett konstigt paket....
bild 2.JPG


Butterflykniven fÄr göra grovjobbet

bild 3.JPG

Oj hÀr var det bubbelplast
bild 4.JPG


Bara att grÀva vidare...
bild 5.JPG

Å ett klockarmband....
bild 9.JPG

Ett till!? Mera bubbelplast....vad kan det vara...
bild 10.JPG

Nu Àr det nÀra...
bild 11.JPG

TADA! en Citizen Aqualand AL0004-03E

Och hÀr kommer det obligatoriska vristskottet:
bild 13.JPG


Over n out!
 
Topp