• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jockinho

Patek
2-Faktor
:cool: klart hÄrdast pÄ original gummit!
20170103_020043-01.jpeg

I flera bemÀrkelser, gillar det med men inte sÄ
skönt i början :blackeye:
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Hittade fars gamla Aqualand CQ(?) frÄn 2001 och fick ta med den hem (vad gör han inte för sin favoritson :D). Problemet Àr att den har vÀl antagligen inte tickat sedan typ 2004, högst. Batteri behöver definitivt bytas, men kan ju tÀnka mig att packningar behövs bytas med. Vart Àr lÀmpligast att vÀnda sig, Ur & Penn som Àr ÄterförsÀljare(?) eller funkar det med vilken urmakare som helst?
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
20170108_174704.jpg
Nyaste tillskottet, en CO023 inköpt av förste Àgaren...Battle scars saknas inte efter ett otal dyk, original gummistrap frÄn -92 sitter pÄ :cool: NÄn som har en originallÀnk som ligger och skrÀpar sÄ Àr jag intresserad, vore kul att alternera med trots att det Àr en ultratoolig dykare ;)
 

Sammeh

Cartier
Har för mig att detta varit pĂ„ tapeten tidigare i trĂ„den men finner det inte just nu. Är sugen pĂ„ att köpa till en lĂ€nk till min aqualand (jp2000) men hittar ingenstanns dĂ€r jag kan köpa en passande lĂ€nk, har nĂ„gon hĂ€r inne tips pĂ„ vart man finner en lĂ€nk? :)
 

Patric

Omega
Till mitt stora förtret lyckas jag inte fÄ liv i min klocka, har iof bara bytt flera batterier utan framgÄng. dÀr Àr det stopp pÄ mina kunskaper,:( har haft den i snart 27 Är.
zTkQ5GQ

NÄgon som fortfarande funkar Àr denna troligtvis tillverkade nÄgon gÄng pÄ 60 talet
Vv8xN08

sitter ÀndÄ och kolla pÄ en ny men fÄr se om det gÀr att fÄ liv i den. sugen pÄ denna http://www.creationwatches.com/prod...r-divers-200m-jp1060-01y-mens-watch-1824.html
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Till mitt stora förtret lyckas jag inte fÄ liv i min klocka, har iof bara bytt flera batterier utan framgÄng. dÀr Àr det stopp pÄ mina kunskaper,:( har haft den i snart 27 Är.
zTkQ5GQ

NÄgon som fortfarande funkar Àr denna troligtvis tillverkade nÄgon gÄng pÄ 60 talet
Vv8xN08

sitter ÀndÄ och kolla pÄ en ny men fÄr se om det gÀr att fÄ liv i den. sugen pÄ denna http://www.creationwatches.com/prod...r-divers-200m-jp1060-01y-mens-watch-1824.html
Funkar den digitala delen efter batteribytet? Antar att du testat med batterier av bra kvalitet, samt att jag har för mig att man ska "nollstÀlla" den efter bytet, genom att med utdragen krona trycka in alla knappar samtidigt i 5-10 sekunder... http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/14485-citizen-aqualand.html

Annars kan du kanske frÄga nÄgon hÀndig pÄ forumet, sÄ kanske de kan fÄ igÄng den (rengöring och smörjning) eller hitta eventuella fel. En fristÄende urmakare borde Àven kunna hjÀlpa dig med detta, för en inte allt för stor summa. Helt klart vÀrt att försöka rÀdda en denna klocka som du haft i 27 Är IMHO. Lycka till!
 

Patric

Omega
Funkar den digitala delen efter batteribytet? Antar att du testat med batterier av bra kvalitet, samt att jag har för mig att man ska "nollstÀlla" den efter bytet, genom att med utdragen krona trycka in alla knappar samtidigt i 5-10 sekunder... http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/14485-citizen-aqualand.html

Annars kan du kanske frÄga nÄgon hÀndig pÄ forumet, sÄ kanske de kan fÄ igÄng den (rengöring och smörjning) eller hitta eventuella fel. En fristÄende urmakare borde Àven kunna hjÀlpa dig med detta, för en inte allt för stor summa. Helt klart vÀrt att försöka rÀdda en denna klocka som du haft i 27 Är IMHO. Lycka till!
Den Àr helt död, köpte batteri första gÄngen pÄ batterilagret nÀsta gÄng hos kjell och company sen hos clas ohlson, men inget verkar hjÀlpa i det fallet.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Blev tydligen Àgare till en c022:a som precis avslutades pÄ tradera. Den har ett sex-skiffrigt serienummer. Jag antar att det Àr enligt Seiko-modell, sÄ i detta fall skulle det bli oktober 84 eller 94. Oktober 84 lÄter dock som extremt tidigt dÄ modellen kom pÄ marknaden 85. Skulle tro att den Àr frÄn oktober 94, men det vore ju superkul om den var en tidigare.

Är det nĂ„gon som vet nĂ€r (vilket Ă„r) Citizen Ă€ndrade sitt system för serienummer? Hur googlat runt lite och hittar inga bra svar.

241124052_7f798bc7-0e60-48e1-b49b-0fa30d300fe0.jpg

241124052_5476b212-6b19-4518-9daa-974c06101a3b.jpg
 
Topp