• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

b_hammock

Omega
IMG_0014.JPG
Joinar klubben med min första Aqualand :)Nyfunnen kÀrlek verkligen. Sitter riktigt skönt men framför allt sÄ ser den sÄ satans toolig ut vilket jag Àlskar.

Har i sÄ mÄnga Är ryggat tillbaka sÄ fort jag har hört ordet Quartz. Men jag börjar sÄ smÄtt vidga mina vyer :rolleyes:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
IMG_0014.JPG
Joinar klubben med min första Aqualand :)Nyfunnen kÀrlek verkligen. Sitter riktigt skönt men framför allt sÄ ser den sÄ satans toolig ut vilket jag Àlskar.

Har i sÄ mÄnga Är ryggat tillbaka sÄ fort jag har hört ordet Quartz. Men jag börjar sÄ smÄtt vidga mina vyer :rolleyes:
Snygg som faaan :).
VĂ€lkommen & grattis
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fantastiskt forum! 63 sidor Aqualand! :D

Har plockat fram min gamla trotjĂ€nare frĂ„n sent 90-tal. :) Är en 5812-F80014. Verkar vara frĂ„n juni -96 om jag greppat det hela rĂ€tt. TyvĂ€rr sprack glaset för lĂ€nge sedan och lite smuts/fukt har trĂ€ngt in pĂ„ en av visarna. Hoppas kunna fixa i ordning detta inom kort.
caseback.JPG framsida.JPG
Bra klocka! LÀgg gÀrna in bÀttre bilder :) Modellbeteckning tror jag egentligen Àr AL0004-03E fyi.
 

EHaqua

Breitling
IMG_1498.JPG
Wow!! Vilken trĂ„d!! Jag inser att jag Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n ensam om min passion för Aqualand. Min beater har dock gett upp (analoga urverket funkar inte trots batteribyte). Funderar dĂ€rför pĂ„ att avveckla den och köpa en ny (helt ny alltsĂ„). Jag vet att locket pĂ„ nytillverkade Ă€r av typen 'vrid' medan locket pĂ„ de ursprungliga hade fem skruvar. Dessutom har dom nytillverkade bara ett batteri (istĂ€llet för tre) - men nu till min frĂ„ga; Ă€r det nĂ„gon annan skillnad (annat urverk, sensor, andra dimensioner) i de nytillverkade. Är dom lika bra???
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tackar! JÀtteroligt att det gillas. Ja, det tvÄdelade passar ruggigt bra till klockan och fÀrgen silvergreen Àr som gjord för den.
Precis som @MAK bestÀllde jag ocksÄ mina frÄn cheapest natostraps.

Snyggt!
Gillar speciellt de tvÄdelade. Kör ett sÄdant svart till min JP2000.


Snyggt!! Köpt bandet pÄ nÀtet? Kan du tipsa om hemsida? Tack!!
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
Jag Ă€r periodare nĂ€r det kommer till Aqualand, har haft ett antal men de brukar flippas relativt omgĂ„ende. Nu har habegĂ€ret blivit stort igen. Har kollat köp och sĂ€lj, EBay, blocket och Tradera. Vad har hĂ€nt? Stendött överallt. Är det ingen som kan undvara en JP2000 el 2004?
 

jesperC

Omega
Verkar inte bÀttre Àn att analogdelen pÄ min gamla C022 hÄller pÄ att packa ihop.
<bild>
FördjÀvligt att att de inte tÄl mer Àn 32Ärs misshandel och total avsaknad av service/underhÄll ;-)

//j

Falsk alarm och allt Àr förlÄtet. Det vara bara ett batteribyte som behövdes.
Hade fÄtt för mig att denna hade indikering för lÄgt batteri genom att sekundvisaren började dubbelstega men det kom nog först pÄ senare modeller.
Trodde dÀrför att det var vÀrre Àn vad det var nÀr analogdelen stoppade lite sporadiskt dÄ och dÄ.

//j
 

jesperC

Omega
Har för mig att modellbeteckningen för originalbandet Àr 59-14987 om du skall söka efter det (stÄr i alla fall 14987 stÀmplat pÄ det armband som jag har liggande).

//j
 
Topp