• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Sida vid sida ser man ganska tydligt varifrÄn Citizens designavdelning hittade inspiration gÀllande boettformen pÄ Aqualand.
Helt OK förebild:)
Ap-coola verktygsklockor bÀgge 2.

IMG_6534.JPG
 

Anqan

Breitling
Detta Ă€r ju en cool klocka, som plockar fram minnen frĂ„n dykturer pĂ„ 90-talet. Har en liggande i byrĂ„lĂ„dan, men trasig. "Batterielementet" vill jag minnas nĂ„gon sa för mĂ„nga Ă„r sedan. Är det möjligt att fĂ„ dessa lagade? Till rimliga pengar?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ser ut som base metal ver.
Titan Àr oftast lite mattare i det svarta.
Intressant, dÄ lÀrde jag mig nÄgot nytt idag :)

Det Àr en CO22:a Dvs Base Metal versionen, sÄ det blir lite tryck i slagen nÀr man boxas med Hajar och JÀtteblÀckfiskar.
StrÄlande, jag ska pröva samma sak nör jag har bÄde min titan och base metal pÄ var sin hand och sen vilken som ger mest effekt :)
 
Min Aqualand har blivit "lite" misshandlad pÄ boetten, gÄr det att polera bort??
 

Bilagor

  • 20170301_172452-1.jpg
    20170301_172452-1.jpg
    146.5 KB · Visningar: 76
  • 20170301_111054-1.jpg
    20170301_111054-1.jpg
    118.5 KB · Visningar: 73

Daion

Panerai
2-Faktor
Detta Ă€r ju en cool klocka, som plockar fram minnen frĂ„n dykturer pĂ„ 90-talet. Har en liggande i byrĂ„lĂ„dan, men trasig. "Batterielementet" vill jag minnas nĂ„gon sa för mĂ„nga Ă„r sedan. Är det möjligt att fĂ„ dessa lagade? Till rimliga pengar?
Kul att du har en Aqualand i din Àgo. En riktig klassiker! Vilken modell exakt Àr det du har?
Kan inte svara pÄ din frÄga om huruvida det gÄr att laga till rimlig peng men lÀttast att du tar med dig klockan och besöker nÄgon urmakare för konsultation. Risken finns ju att det kanske inte Àr vÀrt det men sen fÄr du vÀl vÀga in om just denna klockan har ett stort sentimentalt vÀrde för dig och dÄ hur mycket det Àr vÀrt. Annars letar du upp en "ny" sÄ du har en fungerande igen att bÀra pÄ armen i sommar. Lycka till! :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_6147.JPG


Min första Aqualand.
...och egentligen ocksÄ min första japanska klocka (undantaget en Citizen-chrono som jag hade en vÀldigt kort period) sen jag började hÀnga hÀr.

För att vara en ganska groteskt stor klocka sÄ funkar den ÀndÄ rÀtt bra med mina 16 cm(ish) underarmar. Originalgummit gör det inte - anvÀnder man innersta hÄlet sÄ blir det en rÀtt osexig "stump" som sticker rakt ut.
 

Greven

Audemars
IMG_6147.JPG


Min första Aqualand.
...och egentligen ocksÄ min första japanska klocka (undantaget en Citizen-chrono som jag hade en vÀldigt kort period) sen jag började hÀnga hÀr.

För att vara en ganska groteskt stor klocka sÄ funkar den ÀndÄ rÀtt bra med mina 16 cm(ish) underarmar. Originalgummit gör det inte - anvÀnder man innersta hÄlet sÄ blir det en rÀtt osexig "stump" som sticker rakt ut.
Bra dÀr! RÀtt patina.

Kapa av stumpen sÄ den inte sticker ut. SÄ hade jag innan jag bytte till nato.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Var inne pÄ Ur & Penn...brrr...kollade pris pÄ orginalarmband till min Aqualand, 550kr!! :eek: Borde finnas till bÀttre pris pÄ nÀtet...men jag hittar inget vettigt...nÄt tips???:)
Vill helst ha original med de tvÄ metall-hÄllarna för bandet och Àven spÀnne dÄ det försvunnit.
//M.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Var inne pÄ Ur & Penn...brrr...kollade pris pÄ orginalarmband till min Aqualand, 550kr!! :eek: Borde finnas till bÀttre pris pÄ nÀtet...men jag hittar inget vettigt...nÄt tips???:)
Vill helst ha original med de tvÄ metall-hÄllarna för bandet och Àven spÀnne dÄ det försvunnit.
//M.

Inte original men tror watchgecko har nÄgot liknande, som nog dessutom Àr skönare. Dvs win win :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Var inne pÄ Ur & Penn...brrr...kollade pris pÄ orginalarmband till min Aqualand, 550kr!! :eek: Borde finnas till bÀttre pris pÄ nÀtet...men jag hittar inget vettigt...nÄt tips???:)
Vill helst ha original med de tvÄ metall-hÄllarna för bandet och Àven spÀnne dÄ det försvunnit.
//M.
Nytt original kostar i stort sett runt 500 vad jag sett :(
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Var inne pÄ Ur & Penn...brrr...kollade pris pÄ orginalarmband till min Aqualand, 550kr!! :eek: Borde finnas till bÀttre pris pÄ nÀtet...men jag hittar inget vettigt...nÄt tips???:)
Vill helst ha original med de tvÄ metall-hÄllarna för bandet och Àven spÀnne dÄ det försvunnit.
//M.
BestĂ€llde original frĂ„n "Masters in time" för 38.22€ ink frakt men det tog nog 3v innan det landade.
 
Topp