• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jockinho

Patek
2-Faktor
Var inne pÄ Ur & Penn...brrr...kollade pris pÄ orginalarmband till min Aqualand, 550kr!! :eek: Borde finnas till bÀttre pris pÄ nÀtet...men jag hittar inget vettigt...nÄt tips???:)
Vill helst ha original med de tvÄ metall-hÄllarna för bandet och Àven spÀnne dÄ det försvunnit.
//M.

Om du Àndrar dig och vill ha ett bra gummi kolla pÄ dessa, bÄde orange och svart lÀr ju passa :)

https://klocksnack.se/threads/crazy...ntet-passa-pÄ-att-göra-ett-super-klipp.64464/
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Kollar med Aqualand-gÀnget innan jag lÀgger ut den pÄ KS :)
Fick tag i en helt ny oanvÀnd originallÀnk i stÄl till Aqualand JP-2000, JP-2004 och de Àldre CO23, etc dvs de med 24mm mellan luggarna samt ett nytt originalgummi. Jag vÀljer att behÄlla gummit men sÀljer lÀnken. Jag sÀljer den till samma pris som jag köpte den för och kvitto medföljer. Pris 900kr ink porto. 850kr! RÀknade fel.
Endast öppnad för att kunna fota lÀnken.
IMG_20170324_170737.jpg

Skicka PM vid intresse!
 
Senast Àndrad:

Subsec

Rolex
2-Faktor
Kollar med Aqualand-gÀnget innan jag lÀgger ut den pÄ KS :)
Fick tag i en helt ny oanvÀnd originallÀnk i stÄl till Aqualand JP-2000, JP-2004 och de Àldre CO23, etc dvs de med 24mm mellan luggarna samt ett nytt originalgummi. Jag vÀljer att behÄlla gummit men sÀljer lÀnken. Jag sÀljer den till samma pris som jag köpte den för och kvitto medföljer. Pris 900kr ink porto. 850kr! RÀknade fel.
Endast öppnad för att kunna fota lÀnken.
IMG_20170324_170737.jpg

Skicka PM vid intresse!
SĂ„ld!
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Bör nog vara 92, ser ut att vara den Àldre modellen
SĂ„ kan det kanske vara ja. :)
LÀttast kolla pÄ baksidans lock va? Om det Àr ett med sex skruvar sÄ Àr det den Àldre och om det Àr det runda med fyra? Àr det nyare.
Edit: Sen har jag för mig att man kan se det pĂ„ framsidan nere vid kl sex dĂ€r det stĂ„r nĂ„gon pytteliten text. Är det den Ă€ldre stĂ„r det vĂ€l nĂ„got i stil med c020 eller sĂ„.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
SĂ„ kan det kanske vara ja. :)
LÀttast kolla pÄ baksidans lock va? Om det Àr ett med sex skruvar sÄ Àr det den Àldre och om det Àr det runda med fyra? Àr det nyare.
Edit: Sen har jag för mig att man kan se det pĂ„ framsidan nere vid kl sex dĂ€r det stĂ„r nĂ„gon pytteliten text. Är det den Ă€ldre stĂ„r det vĂ€l nĂ„got i stil med c020 eller sĂ„.
Inga skruvar pÄ baklocket pÄ de nyare.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Din Àr första generationens Aqualand, sÄ troligtvis frÄn Juni -92, dÄ de senare JP200x ersatte den första generationen i slutet pÄ 90-talet, ca -99 om jag Àr rÀtt informerad.
Skönt att nÄgra luttrade kom in och hjÀlpte till. Sa att jag inte var hundra men var inne pÄ rÀtt spÄr Àven om det vart fel pÄ 10 Är. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Borde man inte kunna sammanstÀlla nÄgon sorts doukument eller sÄ gÀllande referensbeteckningar, modeller, skillnader och liknande pÄ nÄgot stÀlle? DÀr man kan fylla pÄ info allt eftersom? Har precis börjat lÀsa Aqualand trÄden frÄn början och ser ju att det finns en massa spÀnnande info utspritt hÀr o dÀr. :)
 

Greven

Audemars
Är det bara mina ögon som lurar mig eller har du ett band pĂ„ den som ligger tĂ€tt mot och Ă€r format efter boetten, som typ rubber b?
Vad Àr det för band du har monterat? Snyggt Àr det! :)
Det Àr ett vÀldigt tunt nato faktiskt. HÄller med om att det ser bra ut och det Àr vÀldigt skönt att bÀra. Vet ej var man kan köpa det, fick med det i ett köp med ett gÀng natoband, skulle sjÀlv gÀrna vilja ha fler.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Det Àr ett vÀldigt tunt nato faktiskt. HÄller med om att det ser bra ut och det Àr vÀldigt skönt att bÀra. Vet ej var man kan köpa det, fick med det i ett köp med ett gÀng natoband, skulle sjÀlv gÀrna vilja ha fler.
Aha, sÄ det Àr en synvilla att det ligger tÀtt emot. Snyggt Àr det oavsett, mÄste nog testa nato igen nÄgon gÄng men fÄr kÀnslan av att klockan sitter sÄ högt. Men mÄste nog ge det chansen iaf, kanske funkar fint om det Àr av tunnare modell. Om du finner sÄna nÄgonstans fÄr du gÀrna sÀga till. :)
 
Topp