• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det Àr ju min gamla :nailbiting: Finns med pÄ bla. sidan 33 hÀr i trÄden!
2015-10-09-18-10-59-jpg.199692

Dagens klocka :)
Bra grejer.;)
 

Daion

Panerai
2-Faktor

UpptÀcke nu idag nÀr jag strölÀste runt lite hÀr pÄ forumet att sÀljaren i auktionen ovan blivit omnÀmnd och varnad för hÀr:

https://klocksnack.se/threads/varning-stefan-lundgren-jönköping-tradera-alias-klerck.71376/

Men hoppas att den var sjysst och fin och allt gick till pÄ rÀtt sÀtt med affÀren sÄ vinnaren Àr nöjd och lycklig över sin coola dykare. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Ja, jag fortsÀtter skriva för mig sjÀlv i min favorittrÄd hÀr pÄ KS. :)

Kolla in denna Aqualand Enzo, vad Àr det som hÀnder? Ja, med priset alltsÄ? NÀstan 14 papp och det Àr inte över Ànnu. :wideyed:
http://www.ebay.com/itm/ULTRA-RARE-CITIZEN-AQUALAND-PROMASTER-TITANIUM-C029-088085-DIVERS-WRISTWATCH/322485249363?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=41451&meid=decf367d82774327b6c91fe6b9dc9454&pid=100033&rk=3&rkt=7&mehot=pp&sd=282429233698

Det Àr dock synd om de som bjuder och gÄr all in, dÄ den inte Àr 100% original. Fel urtavla vad jag kan se. :(

Med text som denna sÄ kommer nÄgon köpare lÀtt kunna bli besviken.
“**AMAZING ALL ORIGINAL CONDITION , SHOW ROOM QUALITY BEST I HAVE EVER SEEN !!”
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag fortsÀtter skriva för mig sjÀlv i min favorittrÄd hÀr pÄ KS. :)

Kolla in denna Aqualand Enzo, vad Àr det som hÀnder? Ja, med priset alltsÄ? NÀstan 14 papp och det Àr inte över Ànnu. :wideyed:
http://www.ebay.com/itm/ULTRA-RARE-CITIZEN-AQUALAND-PROMASTER-TITANIUM-C029-088085-DIVERS-WRISTWATCH/322485249363?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=41451&meid=decf367d82774327b6c91fe6b9dc9454&pid=100033&rk=3&rkt=7&mehot=pp&sd=282429233698

Det Àr dock synd om de som bjuder och gÄr all in, dÄ den inte Àr 100% original. Fel urtavla vad jag kan se. :(

Med text som denna sÄ kommer nÄgon köpare lÀtt kunna bli besviken.
“**AMAZING ALL ORIGINAL CONDITION , SHOW ROOM QUALITY BEST I HAVE EVER SEEN !!”
Herregud! MÄste vara nÄgot skumt! Och ja, det Àr fel tavla pÄ den ocksÄ!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Herregud! MÄste vara nÄgot skumt! Och ja, det Àr fel tavla pÄ den ocksÄ!
Verkar ha hÀnt nÄt med priserna...
SÄg för nÄgon mÄnad sedan en annan, dÄ för sÄdÀr en 12-13 tusen. Men nu ligger den inte ute.
Letade lite och fann den, den har varit listad fram tills nyligen 1250 euro. Gulp!

http://www.ebay.it/itm/OROLOGIO-WAT...498045?hash=item2eed0c3dbd:g:lfoAAOSwA3dYIg87

Samma "fel" pÄ denna. Fel urtavla pÄ en titanmodell. :(

För en novis, skulle ni kunna sÀga vad som Àr fel med tavlan. Alltid bra att kunna lÀra sig mer :)
LÀgger till en bild pÄ min base metal för att det Àr kul och snart hoppas jag kunna lÀggs upp en bild pÄ min titan som Àr pÄ vÀg in, med rÀtt tavla hoppas jag ;)
1492743922788694502269.jpg
 

Daion

Panerai
2-Faktor
För en novis, skulle ni kunna sÀga vad som Àr fel med tavlan. Alltid bra att kunna lÀra sig mer :)
LÀgger till en bild pÄ min base metal för att det Àr kul och snart hoppas jag kunna lÀggs upp en bild pÄ min titan som Àr pÄ vÀg in, med rÀtt tavla hoppas jag ;)
1492743922788694502269.jpg

HÀrlig Aqualand dÀr! :)
Jo, "felet" med urtavlorna pÄ bÄda nÀmnda Enzos (som jag lÀnkat till i auktionerna) Àr att pilarna (ovanför dÀr det stÄr 200m) Àr i guld. Hade det varit en stÄl Enzo Àr ju detta helt korrekt men pÄ titanmodellen sÄ ska de vara vita med en guldkant runt om.
SpÀnnande med en titan pÄ ingÄende. Jag grattar i förskott till den grymmaste klocka man kan Àga!
Jag vet, Àr helt insnöad pÄ dessa och tycker de Àr grymt hÄrda, rÄa och lÀtt det coolaste du kan ha pÄ handleden! :)
Ska du ha bÄda dÄ, eller? Om du fÄr för dig att vilja avyttra stÄlisen nÀr du fÄtt din titan fÄr du gÀrna sÀga till. :)
 
Senast Àndrad:

Daion

Panerai
2-Faktor
Var ett tag sen men nu fÄr sommarbeatern Äka pÄ!

IMG_0014.JPG
Kul att kika in hÀr pÄ forumet idag för att upptÀcka lite bilder i denna trÄden. HÀrligt!
Riktigt snygg och trevlig Aqualand du har dÀr och paracorden Àr inte bara anvÀndbar utan det ser coolt ut oxÄ och passar bra ihop med klockan. :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
HÀrlig Aqualand dÀr! :)
Jo, "felet" med urtavlorna pÄ bÄda nÀmnda Enzos (som jag lÀnkat till i auktionerna) Àr att pilarna (ovanför dÀr det stÄr 200m) Àr i guld. Hade det varit en stÄl Enzo Àr ju detta helt korrekt men pÄ titanmodellen sÄ ska de vara vita med en guldkant runt om.
SpÀnnande med en titan pÄ ingÄende. Jag grattar i förskott till den grymmaste klocka man kan Àga!
Jag vet, Àr helt insnöad pÄ dessa och tycker de Àr grymt hÄrda, rÄa och lÀtt det coolaste du kan ha pÄ handleden! :)
Ska du ha bÄda dÄ, eller? Om du fÄr för dig att vilja avyttra stÄlisen nÀr du fÄtt din titan fÄr du gÀrna sÀga till. :)
Ahh, spÀnnande att lÀra sig nytt. Visste inte att det var skillnad pÄ tavlorna, mÄste kika pÄ titanen :)

Jag kommer nog behÄlla base metallen ocksÄ för dÄ har jag en trippel. Begöret började med att jag köpte en ny Aqua i stÄl och lyckades sen hitta en i base metal och tillslut en i Titan - den heliga treenigheten :) Men om jag fÄr för mig att avyttra sÄ hojtar jag till :)

Du har helt rÀtt, de klockorna Àr bland det mest bad ass du kan ha :)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Kul att kika in hÀr pÄ forumet idag för att upptÀcka lite bilder i denna trÄden. HÀrligt!
Riktigt snygg och trevlig Aqualand du har dÀr och paracorden Àr inte bara anvÀndbar utan det ser coolt ut oxÄ och passar bra ihop med klockan. :)

Tack! Originalbandet börjar fÄ smÄ sprickor i kanterna efter nÄgra Är sÄ jag tyckte det kÀndes bra med lite extra sÀkerhet tills jag orkar bestÀlla ett nytt originalband. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Ahh, spÀnnande att lÀra sig nytt. Visste inte att det var skillnad pÄ tavlorna, mÄste kika pÄ titanen :)

Jag kommer nog behÄlla base metallen ocksÄ för dÄ har jag en trippel. Begöret började med att jag köpte en ny Aqua i stÄl och lyckades sen hitta en i base metal och tillslut en i Titan - den heliga treenigheten :) Men om jag fÄr för mig att avyttra sÄ hojtar jag till :)

Du har helt rÀtt, de klockorna Àr bland det mest bad ass du kan ha :)
Ah, det gör du helt rÀtt i! :)
Men Àr glad för att du hojtar till om du kommer pÄ andra tankar! :)
Det ska bli spÀnnande att se din trippel sen! :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Nu Àr Enzon uppe i 15 tkr snart. Vart ska detta sluta? :nailbiting:

http://www.ebay.com/itm/ULTRA-RARE-...249363?hash=item4b159e6553:g:1wwAAOSwzqFY8366

Har skrivit ett meddelande till sÀljaren om detta med att urtavlan inte Àr original, inte alls otrevligt pÄ nÄgot sÀtt utan bara för att göra denna person uppmÀrksam om saken.

Vi fÄr vÀl se vad jag fÄr för svar. :)
Jaha, sÄ var auktionen avslutad pÄ denna Enzon och den gick för ca 14900kr.
Tror ni jag fick nÄgot svar?

Jo faktiskt, ett kort ett, se raden nedan.
" http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1206711976/2!!!+-)++++(modem+intensive)
Thanks a lot friend "

Men jag tycker inte denna lÀnken sÀger sÄ mycket. Vad sÀger ni andra?

Sökte lite pÄ nytt och hittar dÄ en ny auktion pÄ en annan Enzo dÀr det Àr samma "fel" igen. Vad Àr det som hÀnder?

http://www.ebay.com/itm/Citizen-Aqu...d5e176&pid=100011&rk=1&rkt=12&sd=322485249363

Ska skriva Àven till denna sÀljare och tala om detta fÄr vi se om jag fÄr svar frÄn denna sÀljare oxÄ. :)
Kanske Àr nÄgon modell man inte kÀnner till som existerar och gavs ut i vissa lÀnder, kan det vara sÄ?
Men tills jag fÄr bevis sÄ tror jag inte pÄ att den ska se ut sÄdÀr. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Har nu varit i kontakt med bÄda dessa sÀljare vilka bÄda var mycket trevliga. :)
Den första hade köpt flera klockor av en erkÀnd samlare och var övertygad om att den klockan Àr som den ska. Det lÄter spÀnnande tycker jag! Men skulle vilja se en bild pÄ en Enzo med detta utseende i en original annons frÄn Citizen nÄgonstans. NÄgon som kan hitta sÄ skulle jag bli glad (och förmodligen flera). :)

SÀljaren skickade Àven denna lÀnken:
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...8045&category=31387&pm=1&ds=0&t=1493071227979

SÀljare nummer tvÄ var oxÄ mycket tillmötesgÄende och skulle kolla upp detta. Han hade dock fÄtt med manual och scuba tank till den men skulle undersöka saken och Äterkomma till mig.

Kul att de svarade tycker jag! :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej pÄ er alla!
TÀnkte höra med er i Aqualand-trÀsket.

Om jag ska skaffa bra verktyg och prylar för att kunna sköta om mina gamla Aqualands hemma pÄ bÀsta sÀtt och göra det mesta som kan tÀnkas, vad skulle ni sÀga att jag behöver?

Kom gÀrna med specifika tips pÄ saker om ni kommer pÄ nÄgot.

TÀnker mig iaf följande:
Bandstiftsverktyg (funderar pÄ Bergeon 6767S och/eller Bergeon 6825)
TÄng för att klippa hÄl i armband
NÄgon form utav boetthÄllare? Modell, vet inte. Förslag tack! :)
NÄgot sorts underlÀgg att hÄlla sig pÄ nÀr man fixar med klockorna.

Sen vet jag inte riktigt. TÀnker kanske inte ge mig pÄ att greja med lÀnkar sjÀlv.
Vad tror ni? Fyll gÀrna pÄ och kom med idéer.

Undrar oxÄ om nÄgon vet var jag kan finna bandstift och hylsor samt packningar till mina Aqualands. Behöver inte vara original men de ska passa perfekt och inte slita upp hÄlen i boetten. GÀrna starka och hÄllbara. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag Ă€r ute efter en ny beater. Ägde en med grön/vit urtavla aq för ca 25 Ă„r sedan fortf i mitt Ă€gande men funderar pĂ„ att lite spontant köpa en ny aq, jag menar 3000kr för denna, ny tokbilligt???!
IMG_1379.JPG
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Jag Ă€r ute efter en ny beater. Ägde en med grön/vit urtavla aq för ca 25 Ă„r sedan fortf i mitt Ă€gande men funderar pĂ„ att lite spontant köpa en ny aq, jag menar 3000kr för denna, ny tokbilligt???!
IMG_1379.JPG

Kul att du har din dykare kvar frÄn den tiden. :)

Ja, 3000kr Àr vÀl ett riktigt bra pris för en stenhÄrd klocka, inte mycket att fundera pÄ, eller? :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
NÄgon hÀr som har koll eller vet om/hur man kan fÄ reda pÄ hur mÄnga Enzos som tillverkats? BÄde stÄl och titan.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Kul att du har din dykare kvar frÄn den tiden. :)

Ja, 3000kr Àr vÀl ett riktigt bra pris för en stenhÄrd klocka, inte mycket att fundera pÄ, eller? :)

För de som letat efter original-bandstift till sin Aqualand kan jag meddela att Ur&Penn kan lösa det, efter lite diskussion fram och tillbaka. Först ville de att jag lÀmnade in klockan för byte :hilarious: men till slut skickade de fem bandstift i ett kuvert.
Ser att de Àntligen börjat sÀlja klockan i butik ocksÄ!
IMG_7450.PNG


https://www.uropenn.se/citizen-aqualand-dykarur-jp2000-08e

Tips!
Med koden "rabattsok15" fimpar man ytterligare 450 spÀnn och landar pÄ ca 2550:- inkl fri frakt. :p
 

Blackmore

Panerai
Topp