• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

D

Deleted member 1265

Guest
Paket just anlÀnt.
Underbart!!! Ny o go! Det blir bra detta.
:)
IMG_1413.JPG

Nu med stÀlld tid!;)
IMG_1416.JPG
 

Daion

Panerai
2-Faktor
SÄg att du sÄlde/bytte bort en Aqualand med tillbehör. Synd jag missade den annonsen. Har lagt in under köpes att jag Àr intresserad av Aqualands men annonserna dÀr försvinner ju massor av sidor bort pÄ bara nÄgot dygn tyvÀrr.
Men fÄr du för dig att sÀlja nÄgon mer fÄr du gÀrna höra av dig. :)

Ja, eller om nÄgon annan som lÀser hÀr i trÄden sitter pÄ en och Àr sugen pÄ att sÀlja till mig (till normalt pris förstÄs) Àr det bara att skicka ett PM. :)
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Nu Àr Enzon uppe i 15 tkr snart. Vart ska detta sluta? :nailbiting:

http://www.ebay.com/itm/ULTRA-RARE-...249363?hash=item4b159e6553:g:1wwAAOSwzqFY8366

Har skrivit ett meddelande till sÀljaren om detta med att urtavlan inte Àr original, inte alls otrevligt pÄ nÄgot sÀtt utan bara för att göra denna person uppmÀrksam om saken.

Vi fÄr vÀl se vad jag fÄr för svar. :)
Jag citerar mitt eget inlÀgg. Enzon ligger nu uppe igen dÄ högste budgivaren tydligen inte betalade.

Den nya auktionen:
http://www.ebay.com/itm/ULTRA-RARE-...449009&pid=100011&rk=2&rkt=12&sd=232309932399
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Galet! Var det den dÀr som hade fel tavla?
Ja, precis densamma. Fel tavla sÄvitt jag kÀnner till. Har aldrig sett nÄgon titan med guldfÀrgade pilar och kan inte finna nÄgon produktbild pÄ nÄgon sÄdan modell hur mycket jag Àn söker. Men kan ju dock vara sÄ att det fanns för en viss marknad eller nÄgot, men som sagt, jag tror inte det (och flera med mig). Men man kanske borde kolla med Citizen om de har koll och kan svara. :)

Svaret frÄn sÀljaren nÀr jag frÄgade och pÄ ett trevligt sÀtt pÄpekade om just det, var att han köpt klockan av en respektabel samlare och detta var bara en klocka han köpt av denna person samt att det finns olika modeller av svarta Citizen Aqualand sÄ att jag lÀnkade och visade en produktbild pÄ en titanmodell med vita pilar (med guldkant) betydde inget mer Àn att "det finns olika modeller och den jag lÀnkade till pÄ deras produktblad Àr inte den enda".

Fanns ju Àven en till titan ute med samma "fel". Men denna herre var mycket trevligare att konversera med vilket vi fortfarande gör. Han har tagit det ett steg till och börjat kolla runt med urmakare om han kan fÄ nÄgon mer information om sina tvÄ Enzo klockor som han Àger. Jag fÄr följande uppdateringar om hur det gÄr. :)
 
Senast Àndrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack, klockan Àr arvegods. Vet du nÄgot mer om modellen? Serienumret antar jag Àr numret under C022?
Coolt! Dessa tillverkades mellan ca-85-95, och din Àr förmodligen frÄn November -95. UngefÀr -99 började reissue-modellerna (JP2000-xx) tillverkas. Modellnumret pÄ din Àr egentligen CQ-1021-50 (meter) eller CQ-1063-50 (feet), beroende pÄ om den mÀter djupet i meter eller feet. Finns lite mer att lÀsa i tidigare poster i denna trÄd... https://klocksnack.se/threads/citizens-aqualand.327/page-64#post-1761857

IMG_5066_zpsy7xfdfpu.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Coolt! Dessa tillverkades mellan ca-85-95, och din Àr förmodligen frÄn November -95. UngefÀr -99 började reissue-modellerna (JP2000-xx) tillverkas. Modellnumret pÄ din Àr egentligen CQ-1021-50 (meter) eller CQ-1063-50 (feet), beroende pÄ om den mÀter djupet i meter eller feet. Finns lite mer att lÀsa i tidigare poster i denna trÄd... https://klocksnack.se/threads/citizens-aqualand.327/page-64#post-1761857

IMG_5066_zpsy7xfdfpu.jpg

Stort tack! Ska ta en titt i den trÄden :)
 

M.M

Cartier
1495907089360554966877.jpg

BÀsta beatern? Tycker nog dessa hamnar högt högt upp pÄ en lista. Bra bang for the buck; egensinniga, fullspecade och snygga (precis som exempelvis plo prof:en, flightmastern och nautilus <--inga jÀmbördes jÀmförelser) sÄ ger den en nÀrvaro som fÄ. Ett bra ur helt enkelt. Nu, lite mer vÀrme och jag ska börja fundera pÄ lÄta den följa med ner i nÄgot alldeles för kallt vatten framöver... SkÄl!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej
Jag lÀgger upp lite Bilder pÄ en Citizen Promaster aqualand som har hÀngt med ett tag nu :)
Jag har sökt pÄ nÀtet efter denna modell (dvs floruserande tavla felstavat men men) Sorry.
Hittar inte sÄ mÄnga med denna tavla. sÄ jag hittar inte REF ang denna.
Denna kom till min Àgo ca 1995 om jag minns rÀtt.

1. Kan nÄgon tyda frÄn vilket Är denna Àr tillverkad ?
2. vad kan vara ett skÀligt pris pÄ denna nu som den Àr
3. vad sÀger ni om skicket pÄ denna.
4. Nato band vart köper ni dom i frÄn ? tacksam för tipps :)

jag har Ev funderingar att avyttra denna men Det Àr bara en tanke just nu. Eller fixa ett Nato band till denna.

(Jag vet att detta inte Àr Handla - SÀljes, köpes platsen sÄ jag hoppas KS admins har överseende med denna text)


Och nu till BILDERNA :D

I mörkret :)





//Simon
1)Troligen frÄn 95. Ref AL0004-03w
2) 13-1500kr kanske. SÄlde min för 1100kr efter ett tag högg nÄgon.
3) ser helt ok ut. Det Àr iofs en riktig beatet sÄ jag tror inte köpare Àr sÄ petig med skicket och tror inte superfina ex betingar sÄ mkt mer Àn lite mer slita ex.
4) @Josef B


HĂ€r ser du min:
https://klocksnack.se/threads/aqualand-sommarbeater-1100kr.51258/

Mvh
Forumets överlÀkare
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej
Tack för infon och svaret. :)
SĂ„g att du hade en fin samling av dessa :D
Jo den har hÀngt med ett tag lite rem byten mm och batterier har gott Ät men det hör ju till pÄ dessa. ;)
Jag ska TÀnka lite hur jag ska göra med denna.
Just nu sÄ ligger den mest i fodralet dÀr inte ljuset kommer Ät den.

//Simon
Enkelt, börja anvÀnd den:)
 
  • Like
Reactions: M.M
Topp