• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Pergite68

Omega
Bara för att retas kommer min aqualand pÄ lÀderrem
Screenshot_20171001-095646.jpg
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
BestÀllde denna pÄ fyllan inatt. Idag kÀnns den för skrikig... :hilarious:
IMG_0632.JPG


Edit: InsÄg nu att jag Àven brutit trÄdens regel gÀllande kontrastsöm. :grumpy:
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Loppisfyndade en JP-1010-00W frÄn 1998 (tror jag) hÀromdagen. Bytte batteri idag och den verkar funka utmÀrkt. Hade aldrig funderat pÄ en Aqualand men jag börjar trivas riktigt bra med den. Den skulle mÄ bra av nya bandstift. Hur gör man? Tjatar pÄ Ur & Penn tills de ledsnar och skickar ett par?
zS8Gzhh.jpg
 

Jaspero

Omega
Den skulle mÄ bra av nya bandstift. Hur gör man? Tjatar pÄ Ur & Penn tills de ledsnar och skickar ett par?

NĂ„got i den stilen ja.
Jag hade en intressant mejlkonversation med UroPenns serviceavdelning nÀr jag ville bestÀlla bandstift til min JP2000. De ville att jag skulle lÀmna in klockan i en butik, för att skickas till dem sÄ de kunde byta bandstiften Ät mig. Till slut lyckades jag övertyga dem att lÀgga nÄgra bandstift i ett kuvert och skicka till mig. Efter att brevet varit borta i nÀstan tvÄ veckor sÄ kom de till slut. Dock var den bifogade fakturan pÄ rÀtt mycket mer Àn det de uppgivit att det skulle kosta... men sÄ dags orkade jag inte tjafsa mer.
SÄ kontakta dem du sÄ hÄller jag tummarna för att det gÄr vÀgen. :)
 

Rixard

Cartier
Vad Ă€r det för speciellt med bandstiften som gör att man mĂ„ste ha original? Är det nĂ„gon speciell storlek? MisstĂ€nker nĂ€mligen att jag mĂ„ste ordna med nya till min al0000 som Ă€r pĂ„ vĂ€g in...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Loppisfyndade en JP-1010-00W frÄn 1998 (tror jag) hÀromdagen. Bytte batteri idag och den verkar funka utmÀrkt. Hade aldrig funderat pÄ en Aqualand men jag börjar trivas riktigt bra med den. Den skulle mÄ bra av nya bandstift. Hur gör man? Tjatar pÄ Ur & Penn tills de ledsnar och skickar ett par?
zS8Gzhh.jpg

Köp pĂ„ ex royal Straps, bĂ„de billigare och sĂ€kerligen lika bra. Är vĂ€ll 20mm luggar? :)
 

Rixard

Cartier
Hej! Idag kom min aqualand fram :) Det Àr en al0000. Dock verkar ljudet inte fungera, Àr det möjligt att det Àr muteat pÄ nÄgot sÀtt eller kan det vara nÄgot annat problem? LÀste om en fjÀder som var vanlig att tappa bort vid batteri byte, var sitter den och finns det isÄfall reservdel att köpa?@theargonaut har du nÄgon aning?
IMG_20171006_141257~01.jpg
 

Rixard

Cartier
Hej! Idag kom min aqualand fram :) Det Àr en al0000. Dock verkar ljudet inte fungera, Àr det möjligt att det Àr muteat pÄ nÄgot sÀtt eller kan det vara nÄgot annat problem? LÀste om en fjÀder som var vanlig att tappa bort vid batteri byte, var sitter den och finns det isÄfall reservdel att köpa?@theargonaut har du nÄgon aning?
IMG_20171006_141257~01.jpg
Svarar pÄ min egen frÄga efter att jag hittat service manual. Verkar inte vara en lös fjÀder pÄ denna. Skall följa felsökning enligt bild och se vad det blir för resultat!
Screenshot_20171006-151206~01.png


Edit: och nu var problemet avstyrt. Plastbiten som isolerar buzzern frÄn batteriet saknades. Klippte till en ny.
 
Senast Àndrad:

WolfieH

Cartier
2-Faktor
BestÀllde av misstag ett för stort band. Orkade dock inte vÀnta pÄ att fÄ bÀra klockan sÄ fulklippte det. Blir nog ett camogrönt nato istÀllet.
IMG_0659.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Idag kom min aqualand fram :) Det Àr en al0000. Dock verkar ljudet inte fungera, Àr det möjligt att det Àr muteat pÄ nÄgot sÀtt eller kan det vara nÄgot annat problem? LÀste om en fjÀder som var vanlig att tappa bort vid batteri byte, var sitter den och finns det isÄfall reservdel att köpa?@theargonaut har du nÄgon aning?
IMG_20171006_141257~01.jpg
SÄg inte detta förrÀn nu, men skulle ÀndÄ inte kunnat svara pÄ det pÄ rak arm :( Snyggt fixat! Btw... jag tror man mÄste ha mellanslag innan @ för att pingen ska nÄ fram.
 
Topp