• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
NÄgon som testat kardborre i B&R-stil pÄ sin Aqualand? KÀnns som det kunde vara ganska snyggt. NÄgot likt detta...

DrabOliveNylonVelcroWatchBandSS.4.jpg
 
Senast Àndrad:

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har bytt batteri sjĂ€lv pĂ„ JP2000/2004 modellerna med ett CR2016 batteri? Hur svĂ„rt kan det vara liksom? NĂ„gon som har en vettig lĂ€nk till en guide eller nĂ„n video som förklarar steg för steg hur dom gör? Behövs det t.ex AC-reset? Vart sitter reseten? Jag hittar inget pĂ„ youtube som rör just dom hĂ€r modellerna.

Finns det framförallt nÄgon vettig anledning till varför inte folk gör detta sjÀlva?
 

tokful

Omega
Är det nĂ„gon som har bytt batteri sjĂ€lv pĂ„ JP2000/2004 modellerna med ett CR2016 batteri? Hur svĂ„rt kan det vara liksom? NĂ„gon som har en vettig lĂ€nk till en guide eller nĂ„n video som förklarar steg för steg hur dom gör? Behövs det t.ex AC-reset? Vart sitter reseten? Jag hittar inget pĂ„ youtube som rör just dom hĂ€r modellerna.

Finns det framförallt nÄgon vettig anledning till varför inte folk gör detta sjÀlva?

Har gjort det sjÀlv pÄ tvÄ stycken, inga konstigheter!
 

kapahoo

Omega
Jag har bytt pÄ en jp1010 flera ggr.
AnvÀnde nÄgot verktyg frÄn Clas O för baksidan och rakblad för skruvarna som hÄller batteri. Man sÄg tydligt vilka som skulle bort.
Men det kan ju se annorlunda ut pÄ andra.
 

tokful

Omega
Skulle uppskatta en liten guide dÄ! Vilka skruvar du behöver lossa osv? Hur man fÄr vÀck batteriet. Vilka mejslar som behövs osv.

Var ett tag sedan dock! Men lossade boetten, sen ser du tydligt vilka skruvar som behöver lossas för att fÄ bort batteriet. De Àr smÄ, sÄ mindre stjÀrnskruvmejsel Àr att föredra.
 
SkÀmskudde pÄ mig, ser att min digitala klocka inte Àr synkad........

BÄda klocka verkar vet hur en frostnatt skall tas, Àven om din förmodligen burits av en kontorsnisse med en faiblesse för att bÀra klockor pÄ undersidan av handleden...
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tredje gÄngen jag har en aqualand. Denna gÄngen kommer den nog fÄ stanna. Den guldiga Àr grym. SkÀms lite för att jag (Ànnu) inte har nÄgot 24 mm nato.

Undrar ocksÄ, vart tusan kan man hitta reservbandstift? Verkar ju vara helt kört att hitta bandstift som passar bra? Vart Àr det för mÄtt dom har (och dÄ menar jag inte 24 mm)?

dsc_0010-jpg.651541
 

Bilagor

  • DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    296.9 KB · Visningar: 252

Fujoor

Patek
2-Faktor
Om jag hade haft mer av den gamla stronken hade du lÀtt fÄtt ett. Ska göra ett med 24mm spÀnne av snuttarna som Àr kvar. Om det blir bra sÄ fÄr du velcrostrapet:)
BerÀttar hur du bar dig Ät. Vart tog du natot frÄn? Vart fick du velcrot ifrÄn. Jag vill ocksÄ ha ett! Kan tÀnka mig göra ett sjÀlv bara du avslöjar dina hemligheter!

EDIT: ok kardborre finns pÄ biltema, men vart tusan slaktar man ett nylonband som typ Àr 24 mm? Gammal vÀska?
 
Senast Àndrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
BerÀttar hur du bar dig Ät. Vart tog du natot frÄn? Vart fick du velcrot ifrÄn. Jag vill ocksÄ ha ett! Kan tÀnka mig göra ett sjÀlv bara du avslöjar dina hemligheter!
Hittade ett gammalt spÀnnband i diket för nÄgra Är sen som jag tvÀttade och sparade. Velcro 20mm frÄn random Clas Olsson sybehör sen en mÀssingsögla frÄn slaktat zulu. TÀnkte göra en tvÄdelad variant som det dÀr BellRoss du postade. Bara sÀtta zuluögla istf pvd-spÀnnet.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hittade ett gammalt spÀnnband i diket för nÄgra Är sen som jag tvÀttade och sparade. Velcro 20mm frÄn random Clas Olsson sybehör sen en mÀssingsögla frÄn slaktat zulu. TÀnkte göra en tvÄdelad variant som det dÀr BellRoss du postade. Bara sÀtta zuluögla istf pvd-spÀnnet.
Smart! Ska leta efter spÀnnband hos fruns förÀldrar.

Posta gÀrna din konstruktion pÄ nÀsta band ocksÄ!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
SkÀmskudde pÄ mig, ser att min digitala klocka inte Àr synkad........

BÄda klocka verkar vet hur en frostnatt skall tas, Àven om din förmodligen burits av en kontorsnisse med en faiblesse för att bÀra klockor pÄ undersidan av handleden...
Nu försöker du bara provocera mig sÄ att du ska fÄ skriva hur djupt du dykt med din och i vilka oroshÀrdar den varit med. GÄr inte pÄ det dÀr!
 
Topp