• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Pikeeater

Breitling
Köpte ett gÀng Nato sedan jag sett mÄnga hÀr pÄ trÄden. Gillar dom riktigt bra. Hade liknande för en 30 Är sen...
DSC_0613.JPG
 

Pikeeater

Breitling
Improve Your Times.JPG
CitizenWindSurfer_31JUL12.jpg
Det Àr en Citizen Windsurfing/Seglarklocka frÄn 80-90 talet. Hade den nÀr vi tÀvlingsseglade. Kan stÀlla in "5 min kvar" osv. Dyker fortfarande upp pÄ Ebay till priser över tusingen. SÄg faktiskt tvÄ st för bara nÄgra veckor sedan.
 
Senast Àndrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
hej hej.

Tack för erbjuden hjÀlp, jag lyckas inte fÄ upp nÄgra bilder nÀr jag försöker stÄr det att bilderna Àr för stora men det Àr vanliga mobil bilder.
Gör jag fel eller hur kan man minska storleken enkelt?
Bara att infoga lÀnken till sjÀlva annonsen pÄ eBay, sÄ kan man sjÀlv se pÄ bilderna frÄn sÀljaren. Annars ska det vÀl bara vara att gÄ in pÄ Klocksnack i din mobil, trycka pÄ knappen nere till hö "Bifoga en bild/fil" under rutan dÀr du skriver ditt inlÀgg, och sÄ vÀlja vilken bild i mobilen som ska bifogas, klicka pÄ knappen "Full storlek" bredvid den bifogade bilden, efter att den laddats klart, dÀrefter posta inlÀgget genom att trycka pÄ knappen "Svara", sÄ anpassas bilden till fungerande storlek. Eller har jag fel @daviden?
 

bob_sthlm

Cartier
Bara att infoga lÀnken till sjÀlva annonsen pÄ eBay, sÄ kan man sjÀlv se pÄ bilderna frÄn sÀljaren. Annars ska det vÀl bara vara att gÄ in pÄ Klocksnack i din mobil, trycka pÄ knappen nere till hö "Bifoga en bild/fil" under rutan dÀr du skriver ditt inlÀgg, och sÄ vÀlja vilken bild i mobilen som ska bifogas, klicka pÄ knappen "Full storlek" bredvid den bifogade bilden, efter att den laddats klart, dÀrefter posta inlÀgget genom att trycka pÄ knappen "Svara", sÄ anpassas bilden till fungerande storlek. Eller har jag fel @daviden?
annonsen Àr borttagen tyvÀrr sÄ dom bilderna Àr borta.
Jag kan iaf sÀga att jag anvÀnder klockan varje dag, gummiarmbandet va för varmt sÄ jag fick slÀnga pÄ ett lÀderarmband som inte gör klockan rÀttvisa men trots detta Àr den för djÀvla snygg.

stainless
co22-088093 Y
2010805

pÄ baksidan
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
annonsen Àr borttagen tyvÀrr sÄ dom bilderna Àr borta.
Jag kan iaf sÀga att jag anvÀnder klockan varje dag, gummiarmbandet va för varmt sÄ jag fick slÀnga pÄ ett lÀderarmband som inte gör klockan rÀttvisa men trots detta Àr den för djÀvla snygg.

stainless
co22-088093 Y
2010805

pÄ baksidan
Ok. Synd att du inte kan fÄ upp nÄgra bilder :( Det skulle kunna vara sÄ att din klocka bara fÄtt ett baklock frÄn en vanlig C022 med gulddetaljer (eg. beteckning CQ1021-50 eller CQ1063-50, mest troligt den sistnÀmnda. Dessa beteckningar verkar dock bara finnas pÄ baklocken pÄ de allra första 2 Ären av Aqualands). Vilken fÀrg har pilen pÄ urtavlan ovanför kl. 6? Guld, vit, eller vit med guldkanter? Det korrekta boettlocket borde vara mÀrkt mer i stil med denna... https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-9-7-citizen-aqualand-c022-pvd-enzo-frÄn-92.56731/
 

Rolfen

Rolex
Personligen tycker jag Aqualand II Àr otroligt ful, nÀstan Breitling klass. Men det Àr ju lite vÀl fÄfÀngt att bara ha snygga klockor i samlingen sÄ jag blev tvungen att skaffa en. RejÀlt sliten med olÀsligt "insert" och repigt glas precis som en dykare ska vara.
Aqualand.jpg
 

bob_sthlm

Cartier
Ok. Synd att du inte kan fÄ upp nÄgra bilder :( Det skulle kunna vara sÄ att din klocka bara fÄtt ett baklock frÄn en vanlig C022 med gulddetaljer (eg. beteckning CQ1021-50 eller CQ1063-50, mest troligt den sistnÀmnda. Dessa beteckningar verkar dock bara finnas pÄ baklocken pÄ de allra första 2 Ären av Aqualands). Vilken fÀrg har pilen pÄ urtavlan ovanför kl. 6? Guld, vit, eller vit med guldkanter? Det korrekta boettlocket borde vara mÀrkt mer i stil med denna... https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-9-7-citizen-aqualand-c022-pvd-enzo-frÄn-92.56731/
SÄ hÀr ser det ut.
Ska se om jag kan komma runt det genom att skÀrmdumpa bilden
Screenshot_2017-12-02-13-04-36.png
 

bob_sthlm

Cartier

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Molgan

Cartier
Är pĂ„ jakt efter en lĂ€mplig klocka till vardags, pĂ„ arbetet.
Har benat ner det en Sinn 556 vit MOP eller en Brietling Skyracer, men jag har alltid gillat Aqualanden..

Jag har relativt grova handleder, mÀter prick 18cm runt och jag gillar bÄde stora och mindre klockor, men 24mm band?
Blir det inte sjukt oskönt? Är ingen fan av 22mm nato, 20mm pĂ„ subben funkar men tycker lĂ€nken med sin tapering Ă€r skönast.

Skulle jag hata Aqualanden? TyvÀrr har jag ingen möjlighet att testa innan ev. Köp.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
NÄgon som vet hur stor skruvmejsel (i millimeter) som behövs för att skruva upp batteriluckan pÄ JP2000/2004?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Du behöver en boettöppnare eller nÄgot som fungerar som en sÄdan. Inga skruvar pÄ den!
Jo jag menar inte baklocket utan nÀr du skruvat upp boetten sÄ hÄlls batteriet av en pytteliten skruv, jag hade velat ha en mejsel till det men har ingen aning om mÄtten. Tippar pÄ att det kanske Àr 0.5 mm? TÀnkte om nÄgon visste helt sÀkert.
 
Topp