• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dom i stÄl finns ocksÄ i svart om jag fattar dig rÀtt? och borde kosta mellan 5-10k.

Titan - nĂ„gon som har erfarenheten av hur slittĂ„lig dom klockorna Ă€r ? jag jobbar med ett ganska pĂ„frestande yrke och har inte lust att det bara Ă€r soppor kvar av den efter 1-2 Ă„r. Är det rimligt med 10k för en sĂ„dan ?
Du har förstÄtt mig rÀtt, och en i svart stÄl bör gÄ att hitta för runt 5k beroende pÄ skick osv.

PÄ bÄda klockorna kommer dings synas, dÄ de Àr svarta, men personligen ser det bara coolt ut pÄ dessa :) De i titan har en belÀggning mer likt svart pulver, medan de i stÄl har en karaktÀr av mer svartfÀrgat stÄl. 10k tycker jag nog Àr rimligt för en i titan, om den Àr i bra skick, dÄ dessa Àr eftertraktade, och har följt med upp i prisracet.
 

Starillusion

Cartier
Du har förstÄtt mig rÀtt, och en i svart stÄl bör gÄ att hitta för runt 5k beroende pÄ skick osv.

PÄ bÄda klockorna kommer dings synas, dÄ de Àr svarta, men personligen ser det bara coolt ut pÄ dessa :) De i titan har en belÀggning mer likt svart pulver, medan de i stÄl har en karaktÀr av mer svartfÀrgat stÄl. 10k tycker jag nog Àr rimligt för en i titan, om den Àr i bra skick, dÄ dessa Àr eftertraktade, och har följt med upp i prisracet.

DÄ vet jag! Super tack för din hjÀlp sÄ jag har lite mer kött pÄ benen :)
 
R

Redster

Guest
Det Àr vad jag lÀst mig till, men sen sÄg jag en Nisse pÄ tuben som menade pÄ att det Àr 26 mm.
 
R

Redster

Guest
Köpte en ny jp2000, hade en i början pÄ -90 nÀr jag dök som mest, numera förlitar jag mig pÄ dykdatorn. Fler med denna ref? Bilder?

Önskar att jag behĂ„llit den med gulddetaljer, den var med om mycket
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Köpte en ny jp2000, hade en i början pÄ -90 nÀr jag dök som mest, numera förlitar jag mig pÄ dykdatorn. Fler med denna ref? Bilder?

Önskar att jag behĂ„llit den med gulddetaljer, den var med om mycket
Har en med guld. En jp2004.
DSC_0039.jpg
DSC01896.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Dont bother. Dom Àr slutsÄlda pÄ ur och penn sedan lÀnge (https://www.uropenn.se/citizen-aqualand-dykarur-jp2000-08e). Tror vÀl den har slutat tillverkats eller?
NÄgon som har en Aqualand jp2000 och kan tÀnkas sÀlja den? :)
Hittade den hÀr lÀnken genom Pricerunner:
http://www.watchia.com/se/citizen-p...se&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner_se

Vet inget om sidan och vad för typ av företag det Àr, men de verkar ha Aqualand i lager i alla fall :)
 

Simon.x

Rolex
Dont bother. Dom Àr slutsÄlda pÄ ur och penn sedan lÀnge (https://www.uropenn.se/citizen-aqualand-dykarur-jp2000-08e). Tror vÀl den har slutat tillverkats eller?

Det fanns i butiken i Gallerian vid jul tiden och det va ju inte sÄ lÄnge sedan. (vissa) rabattkoder fungerar dÄ blir priset ca 2400 kr

(Den som UR/Penn sÀljer har inte skruvar pÄ undersidan)

Tittar man pÄ det dom har online web shopen sÄ Àr ju allt slut sÄlt.

Dom fyller nog pÄ med tiden skulle jag tro ;)

//Simon
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har du lÀst/hört det frÄn trovÀrdig kÀlla?
Synd om den skulle gÄ ur produktion.
Nej jag spekulerar bara. SlutsÄld överallt. Priserna ökar pÄ Ebay. Har inte funnits hos dom vanliga kÀllorna som creation och skywatches pÄ flera Är. KÀnns ju inte som den tillverkas aktivt.
 
Topp