• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jonte73

Audemars
En keeper .
image.jpg
 

Sorubim

Audemars
Finns det inte en som Àr gjord av titan?

Hittade det hÀr som theargonaut skrev för tvÄ Är sen. :)


Finns massa olika, lite beroende pÄ ÄrgÄng och utförande (Titan, stÄl, gunmetal, powdercoating mm.), som jag har förstÄtt det hela. Min stÄr det bara C020 pÄ och har stÄlboett med "puderbelÀggning". Titanvarianten tror jag Àr C029. Finns lite blandad info pÄ nÀtet, bl.a. hÀr http://forums.watchuseek.com/f21/x3-citizen-aqualand-titanium-pvd-c029-613934.html
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu Àr jag vÀldigt negativ hÀr men tycker inte alls att den Àr snygg öht.. Ser billig ut pÄ nÄgot sÀtt, typ en dÄlig budgetkopia av Ploprofen? Vad Àr det ni ser i den? FörstÄr dock meningen om man Àr dykare och anvÀnder djupmÀtningen men annars..

Försök dock gÀrna att motbevisa mig med nÄgon hÀftig kombination
 

Icaras

Rolex
Nu Àr jag vÀldigt negativ hÀr men tycker inte alls att den Àr snygg öht.. Ser billig ut pÄ nÄgot sÀtt, typ en dÄlig budgetkopia av Ploprofen? Vad Àr det ni ser i den? FörstÄr dock meningen om man Àr dykare och anvÀnder djupmÀtningen men annars..

Försök dock gÀrna att motbevisa mig med nÄgon hÀftig kombination
Ploprof Àr vÀl inte heller snygg? Men tuff som fan. Lite samma hÀr, dock inte av samma kaliber.

Att fÄ en beater som tÄl ALLT, ser i princip likadan ut som originalet (som var det första armbandsuret med integrerad djupmÀtare) för under 2k - kan inte anses annat Àn ett kap. Dessutom kan man fÄ en perfekt fungerande Àldre modell för 1000kr. Sen sÄ tycker jag inte att den Àr speciellt ful egentligen, i alla fall inte C022.

Det Àr vÀl sÀllan nÄgon hÀr pÄ forumet anvÀnder klockan i sin rÀtta miljö. Tror inte nÄgon dyker ner 1000m ner i havet med varken sin Plopp eller SD ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ploprof Àr vÀl inte heller snygg? Men tuff som fan. Lite samma hÀr, dock inte av samma kaliber.

Att fÄ en beater som tÄl ALLT, ser i princip likadan ut som originalet (som var det första armbandsuret med integrerad djupmÀtare) för under 2k - kan inte anses annat Àn ett kap. Dessutom kan man fÄ en perfekt fungerande Àldre modell för 1000kr. Sen sÄ tycker jag inte att den Àr speciellt ful egentligen, i alla fall inte C022.

Det Àr vÀl sÀllan nÄgon hÀr pÄ forumet anvÀnder klockan i sin rÀtta miljö. Tror inte nÄgon dyker ner 1000m ner i havet med varken sin Plopp eller SD ;)
HÄller med! Grymt skön klocka som sitter fint pÄ armen trots sin storlek. Men jag förstÄr att inte alla fattar eller tycker om den men det Àr deras förlust :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
ymesydyg.jpg


Min första, efter ett nÀstan tjugoÄrigt sug sÄ fick jag hem en egen rejÀlt insmiskad pjÀs strax innan midsommar. snygg pÄ lÀder och jag Àr skitnöjd!


iPhone | Tapatalk


HÀrligt att höra att det inte bara var jag som suktade i 20 innan man fick tummen ur. Gillar att din Àr ordentligt anvÀnd, som det bör :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ploprof Àr vÀl inte heller snygg? Men tuff som fan. Lite samma hÀr, dock inte av samma kaliber.

Att fÄ en beater som tÄl ALLT, ser i princip likadan ut som originalet (som var det första armbandsuret med integrerad djupmÀtare) för under 2k - kan inte anses annat Àn ett kap. Dessutom kan man fÄ en perfekt fungerande Àldre modell för 1000kr. Sen sÄ tycker jag inte att den Àr speciellt ful egentligen, i alla fall inte C022.

Det Àr vÀl sÀllan nÄgon hÀr pÄ forumet anvÀnder klockan i sin rÀtta miljö. Tror inte nÄgon dyker ner 1000m ner i havet med varken sin Plopp eller SD ;)
Sant, bra övertalat. HÄller kvar vid att de flesta aqualand Àr fula men sÄg denna Gurkan la upp som var riktigt schysst sÄ Àndrar min stÄndpunkt lite.
yqe6e6a7.jpg
 

Icaras

Rolex
Sant, bra övertalat. HÄller kvar vid att de flesta aqualand Àr fula men sÄg denna Gurkan la upp som var riktigt schysst sÄ Àndrar min stÄndpunkt lite.
yqe6e6a7.jpg
Man kan ju inte gilla allt! Gillar ocksÄ den med guldiga detaljer men den verkar inte dyka upp lika ofta som den silvriga :)
 

Sorubim

Audemars
Sorubim, den dÀr pvd:ade Àr ju sjukt cool :)

Hade tur och knep den pÄ tradera för ca ett Är sedan. SÄg en likadan fast i finare skick pÄ blocket för nÄn vecka sedan, men sÀljaren svarade inte pÄ mail och sen försvann annonsen.

Vad som skulle sitta riktigt fint nu vore en pvd:ad Aqualand "Enzo" som kompanjon till den jag har. :)
 

Icaras

Rolex
Mellan vilka Är sÄldes C022?
Har ingen aning men omkring 86-200x. Finns ju en Jpe-2000 eller nÄgot liknande som Àr den uppdaterade varianten. Verkar Àven finnas olika versioner av CO22 med olika bakstycken och tror Àven det finns med ett batteri istÀllet för den Àldres tre :). LÀs genom trÄden och kolla pÄ WUS forum, funns ett antal C022-trÄdar :). Hae lÀst det sjÀlv nÄgonstans men minns inte exakt...
 

Sorubim

Audemars
Topp