• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Fick hem ett fynd idag, tror det Àr orginalarmbandet? Den va sÄ ful sÄ den blev snygg...!
93E83A44-76F6-4BBC-91AC-E928B37AA116.jpeg

A62161E8-D667-40CE-A4B9-D337966840B1.jpeg
Ja, den modellen marknadsfördes vÀl som surfklocka om jag inte minns fel?
 

Pontus M

Omega
Hej klockfantaster!
Jag har sneglat lite pÄ en Citizen Promaster frÄn 1998, klockan Àr oanvÀnd och batteriet Àr naturligtvis dött sedan lÀnge.

Hur ser risken ut för att batteriet har börjat lÀcka och dÀrmed skadat urverket? VÄgar jag ens chansa pÄ att köpa denna klocka och vad tror ni att kostanaden skulle bli för att ÄtgÀrda klockan om det visar sig att batteriet lÀckt?

Tacksam för hjÀlp!

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
 
Hej klockfantaster!
Jag har sneglat lite pÄ en Citizen Promaster frÄn 1998, klockan Àr oanvÀnd och batteriet Àr naturligtvis dött sedan lÀnge.

Hur ser risken ut för att batteriet har börjat lÀcka och dÀrmed skadat urverket? VÄgar jag ens chansa pÄ att köpa denna klocka och vad tror ni att kostanaden skulle bli för att ÄtgÀrda klockan om det visar sig att batteriet lÀckt?

Tacksam för hjÀlp!

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
Jag öppnade nyss en med originalbatterier frÄn 1995. Lika fint inuti som dagen den lÀmnade fabriken. Huruvida knappcellsbatterier lÀcker vet jag faktiskt inte.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Om jag minns rÀtt sÄ va en av dom Àldre i Titanium med svart PVD even en i rostfritt samt i svart PVD finns lite ex i denna trÄd.
Gissar pÄ om du söker pÄ nÀtet sÄ kan det vara gammalt skal med nytt verk.
Samt att priset Àr mycket högre om du fÄr tag i en i fint skick :)
Det ligger en ute i vattnet vid VÀrmdö

(denna lossnade vid ett dyk för ett bra tag sedan) ;)

//Simon
Det ligger Àven en rödsub frÄn 78-79 i vattnet utanför Lidingö...
 

Pontus M

Omega
Hej klockvÀnner!
Jag har en Citizen Promaster AL0000-04W frÄn 1998 pÄ i gÄng.

Vad har ni för förslag nÀr det gÀller fÀrgval pÄ klockarmbanden till pjÀser med luminerad urtavla? Bifoga gÀrna bilder!

977D1DAC-88D2-45AA-8BDB-E5F068E04447.jpeg

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
 
Hej klockvÀnner!
Jag har en Citizen Promaster AL0000-04W frÄn 1998 pÄ i gÄng.

Vad har ni för förslag nÀr det gÀller fÀrgval pÄ klockarmbanden till pjÀser med luminerad urtavla? Bifoga gÀrna bilder!

977D1DAC-88D2-45AA-8BDB-E5F068E04447.jpeg

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
Jag har sett bilder i trĂ„den pĂ„ mesh-armband, bĂ„de shark och milanese som ser jĂ€kligt nice ut. Även orange gummi ser bra ut tycker jag!
 

Sorubim

Audemars
Hej klockvÀnner!
Jag har en Citizen Promaster AL0000-04W frÄn 1998 pÄ i gÄng.

Vad har ni för förslag nÀr det gÀller fÀrgval pÄ klockarmbanden till pjÀser med luminerad urtavla? Bifoga gÀrna bilder!

977D1DAC-88D2-45AA-8BDB-E5F068E04447.jpeg

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus

Som redan sagts, mesh eller lÀnk. Svart eller orange gummi, kan tÀnka mig att militÀrgrönt gummi funkar bra. BlÄtt ocksÄ.
Jag hade gult gummi pÄ en av mina, funkade ocksÄ bra.
aq_lume_02.jpg
 
Shark-mesh pÄ JP2000. Yay or Nay? Jag Àr löjligt förtjust i mesh. Men hÀr blev jag lite osÀker faktiskt. Kanske pÄ grund av att förvÀntningarna var ganska högt stÀllda. Var lite "billig" i kvalitén faktiskt. Billighetsköp frÄn bukten sÄ ingen ko pÄ isen liksom. Men ÀndÄ...vad sÀgs?

IMG_6334.jpg
 
Shark-mesh pÄ JP2000. Yay or Nay? Jag Àr löjligt förtjust i mesh. Men hÀr blev jag lite osÀker faktiskt. Kanske pÄ grund av att förvÀntningarna var ganska högt stÀllda. Var lite "billig" i kvalitén faktiskt. Billighetsköp frÄn bukten sÄ ingen ko pÄ isen liksom. Men ÀndÄ...vad sÀgs?

IMG_6334.jpg

Funkar absolut!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Shark-mesh pÄ JP2000. Yay or Nay? Jag Àr löjligt förtjust i mesh. Men hÀr blev jag lite osÀker faktiskt. Kanske pÄ grund av att förvÀntningarna var ganska högt stÀllda. Var lite "billig" i kvalitén faktiskt. Billighetsköp frÄn bukten sÄ ingen ko pÄ isen liksom. Men ÀndÄ...vad sÀgs?

IMG_6334.jpg

Ser inte dumt ut, tror dock meshet gör sig bÀttre pÄ de Àldre (och lite mer patinerade) aqualand nÀr du ÀndÄ har den möjligheten :)
 

Pontus M

Omega
Hej!
Jag skulle gÀrna vilja fÄ hjÀlp av er att kartlÀgga vilka Är de olika modellerna av Aqualand tillverkades?

Ni fÄr gÀrna ange modell och spannet pÄ tillverkningsÄr.

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
 

Pontus M

Omega
Hej klockvÀnnner!
Har ni nÄgra tips pÄ bra servicestÀllen för Citizen Aqualand i MalmöomrÄdet, förutom Ur & Penn?

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
 
Topp