• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Gummo

Joker
2-Faktor
5C3FED3F-7A36-4408-A787-C3A0C143469E.jpeg
 

Simon.x

Rolex
ligger en co22 med gulddetaljerna nu pÄ kaplands om nÄgon Àr sugen. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3391/vara/1448525


Köpte den svarta analoga aqualand och har slut pÄ klock inköpskontot.
Va kanske ett dumt köp? NÀr har man hellre den Àn enzon?

Jag tror att enzon Àr i Titanium ( ev,felstavat) samt att den fanns i svart/med guld fÀrg pÄ vissa detaljer om jag minns rÀtt. :rolleyes:
Om du Àr nöjd den som du har sÄ anvÀnd den vet jag :)

**Edit du har ju redan denna ser jag :) Enzon


//Simon
 

bob_sthlm

Cartier
Jag tror att enzon Àr i Titanium ( ev,felstavat) samt att den fanns i svart/med guld fÀrg pÄ vissa detaljer om jag minns rÀtt. :rolleyes:
Om du Àr nöjd den som du har sÄ anvÀnd den vet jag :)

**Edit du har ju redan denna ser jag :) Enzon


//Simon


Hej igen.

ja det blev lite hastigt skrivit det jag menade va att jag inte har rÄd men den som nu ligger pÄ Kaplands efter senaste inköpet men som jag skrev tidigare kÀnner jag mig inte komplett med en annan klocka Àn enzon pÄ armen.


HÀr Àr min samling just nu med den nya svarta analoga lÀngst till höger (Àr riktigt fin=)
IMG_20180508_175023.jpg
 
Hej igen.

ja det blev lite hastigt skrivit det jag menade va att jag inte har rÄd men den som nu ligger pÄ Kaplands efter senaste inköpet men som jag skrev tidigare kÀnner jag mig inte komplett med en annan klocka Àn enzon pÄ armen.


HÀr Àr min samling just nu med den nya svarta analoga lÀngst till höger (Àr riktigt fin=)
IMG_20180508_175023.jpg
Du har alldeles för mÄnga svarta klockor ser jag ;)
 

Pontus M

Omega
Är det nĂ„gon hĂ€r som vet om Citizen fortfarande servar Citizen Hyper Aqualand?

Med vÀnlig hÀlsning,
Pontus
 

Peddjy

Cartier
Hej igen.

ja det blev lite hastigt skrivit det jag menade va att jag inte har rÄd men den som nu ligger pÄ Kaplands efter senaste inköpet men som jag skrev tidigare kÀnner jag mig inte komplett med en annan klocka Àn enzon pÄ armen.


HÀr Àr min samling just nu med den nya svarta analoga lÀngst till höger (Àr riktigt fin=)
IMG_20180508_175023.jpg


Coolt Nato lÀngst till vÀnster med dykargubben, vad Àr det för nÄt?

Min svarta hÀlsar :)
209E64EB-02EC-4C8C-BCE5-D5E7917B30C4.jpeg
 

bob_sthlm

Cartier
Coolt Nato lÀngst till vÀnster med dykargubben, vad Àr det för nÄt?

Min svarta hÀlsar :)
209E64EB-02EC-4C8C-BCE5-D5E7917B30C4.jpeg
Klockan Àr den "riktiga" titan enzon med en armband som tidigare Àgaren köpte nÀr han köpte klockan.
Det Àr ett citizen natoband men sjÀlva dykgubben köpte han nÀr han var vid pearl harbor, han var nÄn slags yrkes navy militÀr.

den analoga e faktiskt riktigt snygg:)
 

Pontus M

Omega
44D8921F-A83E-4ECB-A736-2EA0035E6468.jpeg

Jag köpte för ett tag sedan denna godbit frÄn 1998, helt i nyskick.

Jag var en aning orolig dÄ klockan inte varit öppnad sedan den förra Àgaren köpt den och batteriet var slut sedan 18 Är tillbaka. Oron visade sig vara obefogad, den var i perfekt skick Àven inuti. Nu Àr den nyservad och gÄr som en dröm och har dessutom fÄtt ett nytt blÄtt armband.
 
Rotade i gamla saker och hittade en Aqualand Promaster II inköpt nÄgon gÄng pÄ 90-talet. Blev lite sugen pÄ att fÄ igÄng den igen sÄ bestÀllde nytt armband dÄ gamla torkat och ramlat i bitar. Men en frÄga, vem i Stockholm kan jag lÀmna in den till för batteribyte? Har för mig att de mÄste trycktestas och byta packningar nÀr detta görs om man vill vara pÄ sÀkra sidan. Samtidigt sÄ kanske det kÀnns lönlöst att betala mer för service/batteribyte Àn vad klockan Àr vÀrd...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem en C022 idag som jag kÀnner att jag blivit lite blÄst pÄ. Det Àr ju inga pengar att tala om men det Àr mest störigt. Allt stÀmde bra överens med annonsen tills jag vÀnde pÄ klockan och fick se det hÀr:
PSX_20180524_121346.jpg


Packningen Àr klÀmd och det saknas en skruv. FrÄgan Àr hur det ser ut under locket, har inte vÄgat öppna och kolla Àn. I övrigt sÄ fungerar den som den ska men den indikerar att det Àr dags för batteribyte. Eftersom jag ÀndÄ fÄr lÀmna in den för batteribyte sÄ Àr ju frÄgan om de kan fixa det andra ocksÄ och vad det kommer att kosta. Finns det ens delar att fÄ tag pÄ och var lÀmnar man in den? Bor i Halmstad sÄ det finns inte massor med stÀllen att gÄ till hÀr.

Bilden i annonsen var ju jÀkligt taktiskt beskuren:
273801727_7a472444-e0c5-4f49-ba7d-40d508a172e6 (1).jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem en C022 idag som jag kÀnner att jag blivit lite blÄst pÄ. Det Àr ju inga pengar att tala om men det Àr mest störigt. Allt stÀmde bra överens med annonsen tills jag vÀnde pÄ klockan och fick se det hÀr:
PSX_20180524_121346.jpg


Packningen Àr klÀmd och det saknas en skruv. FrÄgan Àr hur det ser ut under locket, har inte vÄgat öppna och kolla Àn. I övrigt sÄ fungerar den som den ska men den indikerar att det Àr dags för batteribyte. Eftersom jag ÀndÄ fÄr lÀmna in den för batteribyte sÄ Àr ju frÄgan om de kan fixa det andra ocksÄ och vad det kommer att kosta. Finns det ens delar att fÄ tag pÄ och var lÀmnar man in den? Bor i Halmstad sÄ det finns inte massor med stÀllen att gÄ till hÀr.

Bilden i annonsen var ju jÀkligt taktiskt beskuren:
273801727_7a472444-e0c5-4f49-ba7d-40d508a172e6 (1).jpg
AjdÄ! Taskig bild frÄn sÀljaren! Vilken seriös urmakare som helst, borde kunna byta batterier pÄ den dÀr. Du fÄr hoppas att packningen inte tagit sÄ mycket skada. Kan eventuellt ha en extra skruv och packning liggandes, om det skulle behövas.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
AjdÄ! Taskig bild frÄn sÀljaren! Vilken seriös urmakare som helst, borde kunna byta batterier pÄ den dÀr. Du fÄr hoppas att packningen inte tagit sÄ mycket skada. Kan eventuellt ha en extra skruv och packning liggandes, om det skulle behövas.
Ja, det Àr ju tyvÀrr uppenbart att man försökt att mörka felet. Vad skönt att höra, dÄ finns det hopp! Ska öppna den och se hur packningen ser ut. För min del sÄ behöver den bara vara tÀt nog att anvÀnda pÄ land, har sÀkrare klockor nÀr det blir dags för bad. Tack för erbjudandet, PMar dig om det blir aktuellt. :)
 
Topp