• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

limbotimbo

Cartier
Underbar Aqualand :)
20180524_191211.jpg
Matchat klockan med drickan?
 

Pergite68

Omega
Fick hem en C022 idag som jag kÀnner att jag blivit lite blÄst pÄ. Det Àr ju inga pengar att tala om men det Àr mest störigt. Allt stÀmde bra överens med annonsen tills jag vÀnde pÄ klockan och fick se det hÀr:
PSX_20180524_121346.jpg


Packningen Àr klÀmd och det saknas en skruv. FrÄgan Àr hur det ser ut under locket, har inte vÄgat öppna och kolla Àn. I övrigt sÄ fungerar den som den ska men den indikerar att det Àr dags för batteribyte. Eftersom jag ÀndÄ fÄr lÀmna in den för batteribyte sÄ Àr ju frÄgan om de kan fixa det andra ocksÄ och vad det kommer att kosta. Finns det ens delar att fÄ tag pÄ och var lÀmnar man in den? Bor i Halmstad sÄ det finns inte massor med stÀllen att gÄ till hÀr.

Bilden i annonsen var ju jÀkligt taktiskt beskuren:
273801727_7a472444-e0c5-4f49-ba7d-40d508a172e6 (1).jpg


Testa att gÄ till HUR pÄ Storgatan. Jag lÀmnade min Aqualand dÀr.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Fick hem en C022 idag som jag kÀnner att jag blivit lite blÄst pÄ. Det Àr ju inga pengar att tala om men det Àr mest störigt. Allt stÀmde bra överens med annonsen tills jag vÀnde pÄ klockan och fick se det hÀr:
PSX_20180524_121346.jpg


Packningen Àr klÀmd och det saknas en skruv. FrÄgan Àr hur det ser ut under locket, har inte vÄgat öppna och kolla Àn. I övrigt sÄ fungerar den som den ska men den indikerar att det Àr dags för batteribyte. Eftersom jag ÀndÄ fÄr lÀmna in den för batteribyte sÄ Àr ju frÄgan om de kan fixa det andra ocksÄ och vad det kommer att kosta. Finns det ens delar att fÄ tag pÄ och var lÀmnar man in den? Bor i Halmstad sÄ det finns inte massor med stÀllen att gÄ till hÀr.

Bilden i annonsen var ju jÀkligt taktiskt beskuren:
273801727_7a472444-e0c5-4f49-ba7d-40d508a172e6 (1).jpg
Till sÀljaren: SkÀms!
Blir sÄ trött och besviken pÄ mÀnskligheten nÀr jag ser sÄdant hÀr.:hungover:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Till sÀljaren: SkÀms!
Blir sÄ trött och besviken pÄ mÀnskligheten nÀr jag ser sÄdant hÀr.:hungover:
Ja, trÄkigt nÀr det hÀnder sÄnt. Satte givetvis ett negativt omdöme pÄ sÀljaren och dÄ fick jag följande negativa omdöme som köpare tillbaka:

PSX_20180525_203820.jpg


Begagnad? Jo, tjena...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hoppas ju varje Är att Citizen ska slÀppa en "Enzo" re-issue pÄ Basel. Men det dÀr Àr ju kanske en vÀg att gÄ.

Om det gÄr, och förutsatt att den stannar lÀnge lÀr det hÀnda för eller senare. Idag kostar det ju inte lÀngre multum pvd:a. Att den stannar lÀnge Àr vÀll dock rÀtt osÀkert i min vÀrld :D Vore Àven lite kul se en helt guldig variant, dvs plÀttera tvÄtonen :pompus:
 

JDH

Cartier
Satans svÄrt att hitta dessa klockor!
Finns iof en drös pÄ chrono24 men i Sverige Àr det tight!
Fanns en pÄ Tradera som sÄldes som rep. objekt.
Högg den sista som fanns pÄ blocket idag hoppas den dyker upp innan helgen!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Satans svÄrt att hitta dessa klockor!
Finns iof en drös pÄ chrono24 men i Sverige Àr det tight!
Fanns en pÄ Tradera som sÄldes som rep. objekt.
Högg den sista som fanns pÄ blocket idag hoppas den dyker upp innan helgen!
Vet inte vilken du Àr ute efter men ditt finns tvÄ till salu pÄ K&S nu. En Àldre (som jag tagit direkt om jag inte nyss köpt tvÄ Aqualand) och en nyare.
 
  • Like
Reactions: JDH

JDH

Cartier
Vet inte vilken du Àr ute efter men ditt finns tvÄ till salu pÄ K&S nu. En Àldre (som jag tagit direkt om jag inte nyss köpt tvÄ Aqualand) och en nyare.
SÄg nu att de tvÄ pÄ KS kom ut igÄr resp. idag.. bÄda hade varit konkurrenskraftiga i mitt val..
Antingen Àr man för snabb eller för lÄngsam..:facepalm:
 
LĂ€mnade in min Aqualand hos Ur & Penn för batteribyte och trycktest 550 spĂ€nn och nĂ€r jag fĂ„r tillbaka klockan stĂ„r det att den Ă€r trycktestad till 10 bar pĂ„ servicekvittot. Jag frĂ„gade varför det inte Ă€r 20 bar och de pĂ„stĂ„r att den Ă€r trycktestad till 20 bar men skriver 10 bar pĂ„ servicekvittot o_O Är den trycktestad till 20 bar vill jag att det ska stĂ„ just det pĂ„ servicekvittot och inte 10 bar.

Hmm... passade pÄ att googla servicekvittot lite innan jag postade nu och det stÄr att de anvÀnt en Poseidon LT-100 och vad jag kan se sÄ gÄr den bara att trycktesta till 10 bar.

I butiken pÄstod de att de skulle testa för 20 sÄ jag antar att jag fÄr gÄ dit och gnÀlla lite.
 
  • Like
Reactions: JDH
LĂ€mnade in min Aqualand hos Ur & Penn för batteribyte och trycktest 550 spĂ€nn och nĂ€r jag fĂ„r tillbaka klockan stĂ„r det att den Ă€r trycktestad till 10 bar pĂ„ servicekvittot. Jag frĂ„gade varför det inte Ă€r 20 bar och de pĂ„stĂ„r att den Ă€r trycktestad till 20 bar men skriver 10 bar pĂ„ servicekvittot o_O Är den trycktestad till 20 bar vill jag att det ska stĂ„ just det pĂ„ servicekvittot och inte 10 bar.

Hmm... passade pÄ att googla servicekvittot lite innan jag postade nu och det stÄr att de anvÀnt en Poseidon LT-100 och vad jag kan se sÄ gÄr den bara att trycktesta till 10 bar.

I butiken pÄstod de att de skulle testa för 20 sÄ jag antar att jag fÄr gÄ dit och gnÀlla lite.
Men man testar vÀl alltid bara till 10?!
Klarar den 10 sÄ vet man att packningarna Àr tÀta. Och allt tryck som klockan Àr specad för utöver det beror pÄ hur den Àr byggd.
 
Men man testar vÀl alltid bara till 10?!
Klarar den 10 sÄ vet man att packningarna Àr tÀta. Och allt tryck som klockan Àr specad för utöver det beror pÄ hur den Àr byggd.
Ok, tycker det Àr mÀrkligt att man testar dykarklockor till 100m fast de Àr specade för 200m. I praktiken spelar det vÀl ingen roll dock för jag tvivlar att jag dyker över 100 (eller alls med denna klocka... :D )
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
73B3ACEB-0CFB-46A9-9D0D-001B5EF6E766.jpeg


Finns det nÄgot idiotsÀkert sÀtt att datera dessa?
Blir inte riktigt klok pÄ det.

Denna har sexsiffrigt serienummer vilket borde(?) innebÀra att den Àr senare Àn 1994, men Àr det 1995, 2005 eller 2015?
Inte det senare kanske, men vilket av de andra tvÄ? Hmm...

NĂ„gon?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
73B3ACEB-0CFB-46A9-9D0D-001B5EF6E766.jpeg


Finns det nÄgot idiotsÀkert sÀtt att datera dessa?
Blir inte riktigt klok pÄ det.

Denna har sexsiffrigt serienummer vilket borde(?) innebÀra att den Àr senare Àn 1994, men Àr det 1995, 2005 eller 2015?
Inte det senare kanske, men vilket av de andra tvÄ? Hmm...

NĂ„gon?
73B3ACEB-0CFB-46A9-9D0D-001B5EF6E766.jpeg


Finns det nÄgot idiotsÀkert sÀtt att datera dessa?
Blir inte riktigt klok pÄ det.

Denna har sexsiffrigt serienummer vilket borde(?) innebÀra att den Àr senare Àn 1994, men Àr det 1995, 2005 eller 2015?
Inte det senare kanske, men vilket av de andra tvÄ? Hmm...

NĂ„gon?
Skulle gissa pÄ att din Àr frÄn -95, dÄ reissuen kom ca -99.

Intressant! Hur har du fÄtt fram att de började med 6-siffriga serienummer efter -94?
 
Topp