• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Arvis

Cartier
2-Faktor
En liten anekdot med anknytning till Enzo.

Är pĂ„ Maldiverna med familjen och knatar in pĂ„ öns dykshop för att se vad de tar för ett dyk (50kr för en flaska vatten skvallrar om att det nog Ă€r i de övre regionerna)

I affÀren stÄr en hipp lokalbo som förmodligen just sett point break (originalet avses). Han upplyser mig om att det kostar 500 för dyk, 250 för bÄthyra och 250 för utrustning. FrÄgar hur mÄnga dyk som ingÄr i turen, fÄr svaret ett...

Försöker vara lite putslustig och sÀger att jag har utrustning och pekar pÄ min Enzo, ynglingen sÀger dÄ "vad Àr det dÀr?" DÀr gick ridÄn för mig.

Jag kunde inte hÄlla mig utan sa att det Àr en riktig dykklocka (mot hans Suntoo) som man fÄr nÀr man tar bÄde Naui och Padi pÄ 90-talet under tiden man gör vÀrnplikt i kalla Sverige. Desutom med uppdyk i november utan torrdrÀkt och som uppvÀrmning armhÀvningar med dubbelflaskor (allt sant utom att jag fick klockan dÄ). SÄ jag ber honom visa en Àldre herre (fyller 40 om ett par dar) lite respekt dÄ jag förmodligen dykt sen innan han var pÄtÀnkt.

Men mest konfunderad blir han nÀr jag ber honom se filmen det stora blÄ och Äterkomma nÀr han insett vad en Enzo Àr och att den gör Ättor runt en Suntoo, i min bok iaf :) #krÀnktenzoÀgareoch förtiokris :)

IMG_20180609_174649.jpg
Underbar story! Snudd pĂ„ att du kunnat kvitta en dyktur mot utbildningskostnaden av ynglingen kan jag tycka. :dead: Borde vĂ€l vara ett anstĂ€llningskrav att ha koll pĂ„ ”Le grand bleu”. :rolleyes::)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag mÄste bara berÀtta fortsÀttningen pÄ mitt krÀnkta "det stora blÄ Àventyr" frÄn igÄr.

Glad i hÄgen gÄr jag dit idag för att hyra mask, snorkel och fenor efter att igÄr blivit rekommenderad att prata med "fransmannen"... För er som kan filmen kan nog gissa vart det barkar ;)

SÄ nÀr jag slÀnger ner handen pÄ disken kan jag inte lÄta bli att sÀga "get me the little frenchman" med lite korsikansk accent. Jag fnissar för mig sjÀlv, point break mannen förstÄr som vanligt ingenting men gÄr och hÀmtar fransmannen. Hör och hÀpna sÄ ser karlsloken ut som Herr Mayol! Visste inte vad jag skulle ta vÀgen nÄgonstans.

NÄvÀl, lyckan gjort, snorkling avklarad sÄ sitter jag och Enzo och pustar ut en en hÀrlig dag.
IMG_20180610_170425.jpg
IMG_20180610_170409.jpg
 

JDH

Cartier
Jag mÄste bara berÀtta fortsÀttningen pÄ mitt krÀnkta "det stora blÄ Àventyr" frÄn igÄr.

Glad i hÄgen gÄr jag dit idag för att hyra mask, snorkel och fenor efter att igÄr blivit rekommenderad att prata med "fransmannen"... För er som kan filmen kan nog gissa vart det barkar ;)

SÄ nÀr jag slÀnger ner handen pÄ disken kan jag inte lÄta bli att sÀga "get me the little frenchman" med lite korsikansk accent. Jag fnissar för mig sjÀlv, point break mannen förstÄr som vanligt ingenting men gÄr och hÀmtar fransmannen. Hör och hÀpna sÄ ser karlsloken ut som Herr Mayol! Visste inte vad jag skulle ta vÀgen nÄgonstans.

NÄvÀl, lyckan gjort, snorkling avklarad sÄ sitter jag och Enzo och pustar ut en en hÀrlig dag.
IMG_20180610_170425.jpg
IMG_20180610_170409.jpg
Klockrent om du fÄtt knÀppa en bild pÄ honom med din klocka pÄ..
 

Simon.x

Rolex
Tanken slog mig med Men vet inte om han blev förolÀmpad av min benÀmning eller ej:angel:

Kanske bara finns ett sÀtt att ta reda pÄ det:snaphappy:
ASG
Se till sÄ du har harpunen redo om denna vill simma i vÀg med din klocka sÄ du kan hala in fÄngsten :D
Om detta hÀnder sÄ kan ju du ta en sÄdan dÀr fiske bild :snaphappy: pÄ din byte dÀr du stÄr bredvid typ med hehe ;)

//Simon
 
Senast Àndrad:

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
ASG
Se till sÄ du har harpunen redo om denna vill simma i vÀg med din klocka sÄ du kan hala in fÄngsten :D
Om detta hÀnder sÄ kan ju du ta en sÄdan dÀr fiske bild :snaphappy: pÄ din byte dÀr du stÄr bredvid typ med hehe ;)

//Simon
Haha, vi Àr pÄ en liten atoll sÄ jag kommer jaga Herr Mayol runt den tills jag har hÀnderna pÄ Enzon igen. För den hÀr versionen av Mayol kan sÀkert inte simma utan fenor och flaskor :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
3D0110BB-3007-46FA-9B27-8C6D63309ECC.jpeg

Äntligen Ă€r jag ocksĂ„ stolt Ă€gare till en Enzo, detta Ă€r en C028 frĂ„n 1988 i kanonskick. Det Ă€r verkligen nĂ„got speciellt med titanversionen av Enzon!
Grattis! TyvÀrr ser det ut att vara en tavla till annan modell, om det nu spelar roll för dig? Tror det ska vara en "vit pil med guldfÀrgade kanter" nedanför visarcentrum, pÄ titanversionerna.
 

Pontus M

Omega
Det stÀmmer! Jag har mÀrkt att det finns en del andra hÀr pÄ forumet som ocksÄ har med den urtavlan, mÀrkligt!
Vissa sÀljare hÀvdar ju dessutom att tavlan inte Àr utbytt, jag blir aningen förbryllad kring hur det egentligen ligger till. Jag njuter dock trots de guldfÀrgade pilarna!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det stÀmmer! Jag har mÀrkt att det finns en del andra hÀr pÄ forumet som ocksÄ har med den urtavlan, mÀrkligt!
Vissa sÀljare hÀvdar ju dessutom att tavlan inte Àr utbytt, jag blir aningen förbryllad kring hur det egentligen ligger till. Jag njuter dock trots de guldfÀrgade pilarna!
Vilka Àr dessa sÀljare om jag fÄr frÄga? eBay?

De som har den tavlan hÀr pÄ forumet, Àr inte titanversionen, utan "base metal IB"-versionen, vad jag sett. Oavsett, riktigt cool klocka, sÄ bara att njuta :)
 

Pontus M

Omega
Det finns Àven andra titanversioner hÀr pÄ forumet som har den urtavlan och i nÄgon trÄd förekommer det en diskussion om detta dÀr nÄgra sÀljare menar att urtavlorna inte Àr utbytta. Jag vet dock inte hur det ligger till med det!
Hur som helst sÄ Àr klockorna grymt fina!
 
Hej alla Aqualandsdiggare! Detta Àr mitt första inlÀgg och jag har lÀst hela trÄden och det var bra lÀsning frÄn sida 1. Tack för det! Jag köpte min första Aqualand i januari i Är men den har varit pÄ önskelistan sedan jag var en liten pojk. Min far suktade efter Aqualand i slutet pÄ 80-talet kommer jag ihÄg och i januari köpte jag en till han och en till mig. TyvÀrr gav det mersmak och efter att ha lÀst hÀr och sett alla olika modeller sÄ rÀcker det inte med bara en Aqualand. Vill ha!.

Bidrar med en fÀrsk bild:
241778C2-197D-4035-8A68-5FAD0601DD9B.png


Tack.
 

JDH

Cartier
Hej alla Aqualandsdiggare! Detta Àr mitt första inlÀgg och jag har lÀst hela trÄden och det var bra lÀsning frÄn sida 1. Tack för det! Jag köpte min första Aqualand i januari i Är men den har varit pÄ önskelistan sedan jag var en liten pojk. Min far suktade efter Aqualand i slutet pÄ 80-talet kommer jag ihÄg och i januari köpte jag en till han och en till mig. TyvÀrr gav det mersmak och efter att ha lÀst hÀr och sett alla olika modeller sÄ rÀcker det inte med bara en Aqualand. Vill ha!.

Bidrar med en fÀrsk bild:
241778C2-197D-4035-8A68-5FAD0601DD9B.png


Tack.

Hej och vÀlkommen.
Ja Aqualanden Àr riktigt bra.
Min far som Àr ett stort fan av "Det stora blÄ" frÄgade direkt om jag ville sÀlja min nÀr han sÄg den.
Den har Àven skapat köpsug hos en av mina klockintresserade vÀnner.
Vad tittar du pÄ hÀrnÀst dÄ?
 
Tackar! Jag letar efter jp2004-07e, den tvÄfÀrgade. Ser ut att vara slut dÀr jag sökt. Den vore trevligt att ha pÄ armen.
Hej och vÀlkommen.
Ja Aqualanden Àr riktigt bra.
Min far som Àr ett stort fan av "Det stora blÄ" frÄgade direkt om jag ville sÀlja min nÀr han sÄg den.
Den har Àven skapat köpsug hos en av mina klockintresserade vÀnner.
Vad tittar du pÄ hÀrnÀst dÄ?
 
Topp