• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Morellato monterat för dagen :)

9243AA0C-17AB-427F-A06D-EC3099E41607.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Lite uppföljning pÄ den taskiga C022:an jag köpte för ett tag sen. Nu har klockan varit inne hos Halmstad Urmakeri som gjorde ett utomordentligt bra jobb med den. Nya packningar i glas, krona, pushers och boettlock, nya batterier, ny skruv till boettlocket och trycktest. Var det vÀrt att lÀgga alla pengar pÄ att fixa till ett exemplar i det hÀr skicket? Kanske inte, men samtidigt hade det varit trÄkigt om en sÄn ikon vara hade hamnat i en lÄda och aldrig sett dagens ljus igen. Nu har jag en fullt fungerande och dyktÀt (inte för att jag kommer att dyka med den, men kanske bada i alla fall) klocka som jag tycker Àr riktigt hÀftig. :D
PSX_20180703_124606.jpg
Ytterligare uppföljning pÄ denna klocka. Efter mindre Àn tvÄ mÄnader sÄ har den analoga delen stannat (stÄr bara och hackar) och kolon-prickarna pÄ den digitala delen har börjat blinka snabbt (indikerar att batteriet börjar bli dÄligt om jag inte har fel för mig). Det gÄr heller inte att aktivera dyklÀget men det Àr vÀl ett fail safe-lÀge nÀr batteriet börjar bli dÄligt sÄ att det inte ska ta slut nÀr man dyker.

FÄr sÄklart gÄ tillbaka med den till Halmstad Urmakeri men tÀnkte bara kolla om nÄgon hÀr varit med om nÄgot liknande pÄ sin C02*? FrÄgan Àr om det Àr urverket som börjar ge upp eller om man satt i fel sorts batterier, dessa ur brukar ju vara lite krÀsna med det.
 
D

Deleted member 21289

Guest
det Àr med aqualand som med speedmaster och tissot visodate. Jag tror jag har haft fem versioner av dessa klockor. En slags hatkÀrlek till modellerna.
 

Stemaa

Breitling
Kul med ny klocka, och kul att fÄ hÀnga lite i den hÀr trÄden! Riktigt nöjd Àn sÄ lÀnge, mÄste dock byta gummiband.

IMG_0569.jpg
AlltsÄ det Àr en cool klocka men det Àr svÄrt att fÄ till det dÀr med armbandet bra. Det svarta gummit som Àr orginal Àr snyggt men ack sÄ obekvÀmt.
 

M.M

Cartier
Hade gĂ€rna testat ett sĂ„dant zulu. Är det yellowdogwatchstraps? (De ger möjlighet att vĂ€lja fĂ€rg pĂ„ söm och kortar bandet sĂ„ att det passar ens handled enl hemsida). Lite sugen faktiskt.


3F052496-4176-4C59-ABE4-2E049E6B52A5.jpeg
SjÀlv lite sugen pÄ att prova ett 3-ringars Zulu i gummi. NÄgon som har erfarenhet av ett sÄdant?
 
Topp