• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Starillusion

Cartier
Min gamla Enzo c028 har rasat i analoga uret. NÄgon som vet vart jag kan vÀnda mig för att hitta delar. DÄ det verkar svÄrt att fÄ tag i, skulle typ behöva ett nytt ur (bÀttre beggat) samt packning.

Tacksam för alla tipps

20180821_105151.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Min gamla Enzo c028 har rasat i analoga uret. NÄgon som vet vart jag kan vÀnda mig för att hitta delar. DÄ det verkar svÄrt att fÄ tag i, skulle typ behöva ett nytt ur (bÀttre beggat) samt packning.

Tacksam för alla tipps

20180821_105151.jpg
Rasat? Även quartzare behöver rengöras och smörjas förr eller senare.
 

Starillusion

Cartier
Rasat? Även quartzare behöver rengöras och smörjas förr eller senare.

Det förstÄr jag med. Men jag lÀmnade in den pÄ tvÄ olika stÀllen för att kolla vad orsaken var att den hade stannat. BÄda sa att man behöver byta uret, sÄ har du nÄgot stÀlle jag kan vÀnda mig dÀr dom kan rÀdda klockan sÄ Àr ingen mindre Àn jag glad. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det förstÄr jag med. Men jag lÀmnade in den pÄ tvÄ olika stÀllen för att kolla vad orsaken var att den hade stannat. BÄda sa att man behöver byta uret, sÄ har du nÄgot stÀlle jag kan vÀnda mig dÀr dom kan rÀdda klockan sÄ Àr ingen mindre Àn jag glad. :)
Finns sÀkert flera pÄ forumet som hade kunnat fixa det!
 

Starillusion

Cartier
Finns sÀkert flera pÄ forumet som hade kunnat fixa det!
Om det Àr nÄgot enkelt att fixa, sÄ gÀrna, om nÄgon vill tjÀna en slant sÄ Àr det vara dra ett PM.
Men Àr det som jag har fÄtt höra att det behövs nytt ur. DÄ Àr det svÄra att fÄ tag i delarna och inte vem som kan göra jobbet.
Men som sagt, nÄgon som vill ta sig en titt, dra gÀrna ett PM sÄ betalar jag.
 
Senast Àndrad:

Simon.x

Rolex
Om det Àr nÄgot enkelt att fixa, sÄ gÀrna, om nÄgon vill tjÀna en slant sÄ Àr det vara dra ett PM.
Men Àr det som jag har fÄtt höra att det behövs nytt ur. DÄ Àr det svÄra att fÄ tag i delarna och inte vem som kan göra jobbet.
Men som sagt, nÄgon som vill ta sig en titt, dra gÀrna ett PM sÄ betalar jag.

Hej
Dra ett PM till rogart-63 och hör om han kan hjÀlpa dej :)

//Simon


 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
bra tips iofs, om man behöver verken OM dom inte Àr helt slut eller skadade. ;)

Detta utförande finns pÄ ur o pen ca 3000 kr plus rabattkoden vilken som Àr pÄ 15- 20 % off
Skiljer sig pÄ baksidan ;)

//Simon
Det Àr perfekt, dÄ kan du ju köpa en dÀr! ;) SkÀmt Äsido, det kan ju vara roligt med en Àldre version om man nu gillar sÄnt.
 

Simon.x

Rolex
Det Àr perfekt, dÄ kan du ju köpa en dÀr! =D

Jag har redan haft dessa pÄ den tiden dÄ dom var mycket vanliga :D
''Butiken Sepinn pÄ Drottninggatan'' Fick min frÄn den Àgaren pÄ den tiden men det var en klocka att dra batterier :p hehe

Kan ev ha kvar en i lÄdan men inget jag just nu behöver ;) (minns bara att den fastnade i skjortorna vid armen :bored: asg

// Simon
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag har redan haft dessa pÄ den tiden dÄ dom var mycket vanliga :D
''Butiken Sepinn pÄ Drottninggatan'' Fick min frÄn den Àgaren pÄ den tiden men det var en klocka att dra batterier :p hehe

Kan ev ha kvar en i lÄdan men inget jag just nu behöver ;) (minns bara att den fastnade i skjortorna vid armen :bored: asg

// Simon
Samma hÀr, hade en 2001-2002 om jag minns rÀtt. Jag hade den dock pÄ lÀnk och gillade den mycket innan jag sÄlde den av nÄgon konstig anledning. =)
 

Simon.x

Rolex

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

ML321

Omega
Är det ngn som har bra tips pĂ„ var man kan köpa originalgummiband till Aqualand JP-2000 och JP-2004? Har försökt söka i trĂ„den, med begrĂ€nsad framgĂ„ng sĂ„ tar tacksamt emot tips.
 
Topp