• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Stort tack! Hör av mig inom 1h.
HÀr ser du hur originalstiften Àr lite tjockar (jÀmfört med det lÀngst till vÀ), framförallt i Àndarna för att fylla ut hÄlet ordentligt. StÄlrören runt bandstiften i originalbanden (monterat runt bandstiftet kl. 6), ska nog göra det Ànnu sÀkrarare och hÄllbarare...
20190202_224427.jpg
20190202_224407.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
MÄnga kör ju lÀder pÄ Àldre Sub och det ser riktigt bra ut tycker jag. DÀremot tycker jag inte att det ser sÄ bra ut pÄ Aqualand men det Àr mer en designfrÄga Àn om man ska dyka eller ej.
 

Sigurd

Cartier
Gick förbi en Ur&Penn idag och sĂ„g en ny och frĂ€sch JP2000-08E rotera i skyltfönstret. Gick in och bad om att fĂ„ titta pĂ„ den och nĂ€r jag hör min mun spontant utbrista ”jag tar den!” kommer nĂ€sta förvĂ„ning:
Klockan kommer varken i sin originalbox (utan en tafflig Ur&Penn-lÄda), UTAN tillverkarens garantikort och UTAN manual. Endast klocka och hangtag.

NĂ€r jag pĂ„pekar det nĂ„got udda i detta fĂ„r jag bara en förklaring om att garantin tĂ€cks av inköpskvittot och en mĂ€rklig blick som antyder att ”det dĂ€r andra slĂ€nger man vĂ€l bara?”

Fick kalla fötter och vĂ€nde. Vad Ă€r detta? Oseriöst eller bara min OCD? Är det nĂ„gon andrahandssortering de sĂ€ljer? Kanske finns det nĂ„gon mer hĂ€r som har köpt sin Aqualand pĂ„ Ur&Penn och har en liknande erfarenhet/observation?

En annan sak jag noterade Àr att den Aqualand som sÄldes pÄ Ur&Penn har en caseback som Àr ganska tunnt lasergraverad medans andra JP2000-08E har en gjup maskingravyr.
 

Simon.x

Rolex
Gick förbi en Ur&Penn idag och sĂ„g en ny och frĂ€sch JP2000-08E rotera i skyltfönstret. Gick in och bad om att fĂ„ titta pĂ„ den och nĂ€r jag hör min mun spontant utbrista ”jag tar den!” kommer nĂ€sta förvĂ„ning:
Klockan kommer varken i sin originalbox (utan en tafflig Ur&Penn-lÄda), UTAN tillverkarens garantikort och UTAN manual. Endast klocka och hangtag.

NĂ€r jag pĂ„pekar det nĂ„got udda i detta fĂ„r jag bara en förklaring om att garantin tĂ€cks av inköpskvittot och en mĂ€rklig blick som antyder att ”det dĂ€r andra slĂ€nger man vĂ€l bara?”

Fick kalla fötter och vĂ€nde. Vad Ă€r detta? Oseriöst eller bara min OCD? Är det nĂ„gon andrahandssortering de sĂ€ljer? Kanske finns det nĂ„gon mer hĂ€r som har köpt sin Aqualand pĂ„ Ur&Penn och har en liknande erfarenhet/observation?

En annan sak jag noterade Àr att den Aqualand som sÄldes pÄ Ur&Penn har en caseback som Àr ganska tunnt lasergraverad medans andra JP2000-08E har en gjup maskingravyr.
Hej
Nu vet jag inte i vilken butik du var i men dom Àr ju Ur&penn som har just Citizen's garantiÀrenden/Rep i Sverige dÀr vissa andra web butiker köper dessa frÄn deras centrallager.
Ur&penn pris pÄ dessa Àr mycket bra pris satt. 2899 kr För en oanvÀnd.
Du har 1 Ă„rs garanti av Ur&penn. Med kvittot. ;)
Du köper en ny klocka med fÀrska batterier samt den Àr tÀt. :D
(dessa tuggar batterier snabbt ca 2 Ă„r)
Det finns nog box samt manual (men inte i den butiken du var i ) :rolleyes:
Casebacket ser ut sÄ pÄ dessa ;)

//Simon
 
Topp