• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Sigurd

Cartier
Hej
Nu vet jag inte i vilken butik du var i men dom Àr ju Ur&penn som har just Citizen's garantiÀrenden/Rep i Sverige dÀr vissa andra web butiker köper dessa frÄn deras centrallager.
Ur&penn pris pÄ dessa Àr mycket bra pris satt. 2899 kr För en oanvÀnd.
Du har 1 Ă„rs garanti av Ur&penn. Med kvittot. ;)
Du köper en ny klocka med fÀrska batterier samt den Àr tÀt. :D
(dessa tuggar batterier snabbt ca 2 Ă„r)
Det finns nog box samt manual (men inte i den butiken du var i ) :rolleyes:
Casebacket ser ut sÄ pÄ dessa ;)

//Simon

Priset Àr onekligen bra men det kÀnns lite oseriöst att köpa klockan utan sÄdant som annars hör till en klocka av bÀttre snitt. Att den Àr tÀt/oöppnad förutsÀtter jag förstÄs.

MÀrkligt nog finns inte Ur&Penn pÄ Citizen Europe AD-lista och att köpa sin Citizen via AD Àr vÀl en förutsÀttning för garantin gÀller? Att Ur&Penn erbjuder 1 Ärs garanti Àr ju bra men innebÀr det att en ev felaktig klocka lagas av dem sjÀlva och inte tillverkaren?
Har mailat Citizen med mina funderingar. Man kanske kan fÄ loss box och cert via dem.
 

Simon.x

Rolex
Priset Àr onekligen bra men det kÀnns lite oseriöst att köpa klockan utan sÄdant som annars hör till en klocka av bÀttre snitt. Att den Àr tÀt/oöppnad förutsÀtter jag förstÄs.

MÀrkligt nog finns inte Ur&Penn pÄ Citizen Europe AD-lista och att köpa sin Citizen via AD Àr vÀl en förutsÀttning för garantin gÀller? Att Ur&Penn erbjuder 1 Ärs garanti Àr ju bra men innebÀr det att en ev felaktig klocka lagas av dem sjÀlva och inte tillverkaren?
Har mailat Citizen med mina funderingar. Man kanske kan fÄ loss box och cert via dem.

Hej

Nu sÄ tror jag att dom har generalargenturen just pÄ Citizen om jag inte minns fel eller nÄgot likande. :oops: :blackeye:
Jag skulle mailat till Ur&Penn och stÀllt den frÄgan till dom. ;)

Om du bestÀller en via deras web shop sÄ fÄr du nog manualen samt boxen.
Samt du kan hÀmta ut den i valfri butik eller fÄ den hem skickad.
Cert brukar inte komma med pÄ dessa.

Samma gÀller med SEIKO Cert den fixar man separat dÀr man köper den KM som exempel.

//Simon
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag hÄller liv i trÄden med en liten bild!
20190205_185121-01.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Priset Àr onekligen bra men det kÀnns lite oseriöst att köpa klockan utan sÄdant som annars hör till en klocka av bÀttre snitt. Att den Àr tÀt/oöppnad förutsÀtter jag förstÄs.

MÀrkligt nog finns inte Ur&Penn pÄ Citizen Europe AD-lista och att köpa sin Citizen via AD Àr vÀl en förutsÀttning för garantin gÀller? Att Ur&Penn erbjuder 1 Ärs garanti Àr ju bra men innebÀr det att en ev felaktig klocka lagas av dem sjÀlva och inte tillverkaren?
Har mailat Citizen med mina funderingar. Man kanske kan fÄ loss box och cert via dem.
Ur & Penn har tagit under 3000kr rÀtt lÀnge för modellen. Dock har de vart slutsÄlda ett tag men nu finns de i lager igen.
Det finns en rabattkod i trÄden som ger 10% pÄ köp via deras hemsida. Sist jag köpte funkade den och priset blev knappt 2500kr.
Vet dock ej om koden funkar Ànnu.


Idag fanns de i lager
C414450E-C04E-4F74-9DD1-F125311A35E2.png
 
  • Like
Reactions: M.M

Simon.x

Rolex
Ur & Penn har tagit under 3000kr rÀtt lÀnge för modellen. Dock har de vart slutsÄlda ett tag men nu finns de i lager igen.
Det finns en rabattkod i trÄden som ger 10% pÄ köp via deras hemsida. Sist jag köpte funkade den och priset blev knappt 2500kr.
Vet dock ej om koden funkar Ànnu.


Idag fanns de i lager
C414450E-C04E-4F74-9DD1-F125311A35E2.png

Vissa av rabattkoderna Àr aktiva samt att det finns fler koder just pÄ Ur & Penn varierar lite pÄ vilken ''mÄnad'' det Àr.
- 10 % - 15 %

//Simon
 
  • Like
Reactions: M.M

Arvis

Cartier
2-Faktor
Finns i butikerna i alla fall kan vara sÄ att deras web sida inte visar rÀtt
DÄ man tittar pÄ lager status i butik dÄ ser man en massa i grönt (som har dom hemma.) :D
//Simon
Svarade pÄ frÄgan huruvida de gick att bestÀlla online samt tipset att dÄ anvÀnda rabattkod vilket blir svÄrt oavsett om sidan visar rÀtt eller fel.
Har aldrig tvivlat pÄ att de finns i butik.
Butikslager och lager för onlineförsÀljning behöver ju inte vara samma sak...
 

Simon.x

Rolex
Svarade pÄ frÄgan huruvida de gick att bestÀlla online samt tipset att dÄ anvÀnda rabattkod vilket blir svÄrt oavsett om sidan visar rÀtt eller fel.
Har aldrig tvivlat pÄ att de finns i butik.
Butikslager och lager för onlineförsÀljning behöver ju inte vara samma sak...

''Denna vara Àr för tillfÀllet slutsÄld online'' men vissa har fÄtt tag pÄ dom i alla fall :rolleyes:

Det Àr inte samma sak men om man nu vill köpa en av dessa sÄ kan man ringa till deras kundtjÀnst och frÄga dom och lÀgga en bestÀllning. :D

Men om man inte Àr talför sÄ kan man ju chatta ;)

Sedan gÀller det att hitta rÀtt rabatt kod den gamla Àr inte i drift. (Inte förra veckan i alla fall dÄ dom fortfarande hade jul /efterdrags rea eller vad dom nu kallas) SINGEL, ISLAND, SOMMAR, VINTER koderna Gav inte rabatt den mÄnaden.
Det kommer nya ord som ger ca 10- ev 15 %
Nej jag vet inte vilka dom nya Àr. :cigar:


//Simon
 
Topp