• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

City - mögeldykare. Idéer..

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Denna har har legat isärplockad i klocklådan i minst 10 år i zip-påsar. Satte i verket häromdagen och drog på den på armen.. Gillar boetten och tavlan skarpt, ja hela klockan. Tyvärr har den en skada 5 över och 9 över. ETA 2872 som tickar på än helt galet fel på ett dygn. Service lite overdue kan man nog lugnt konstatera.. Sekundvisaren har försvunnit likaså lumen på övriga visare. Mindre problem i sammanhanget.

Vet inte riktigt vad jag ska göra mén. Serva och sen sporta den på ett schysst läder skulle väl funka. Men tavlan, den grämer mig.

Har mina idéer men input uppskattas.
IMG_6094.JPG
 
Senast ändrad:

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Ser inga problem överhuvudtaget. Serva verket, skaffa lämplig sekundvisare. Polera upp plexit så att den mysiga tavlan syns bättre. Voilá, du har en stenhård dykare :)
 

Pictor

Audemars
Som "Old Citydigger" hoppas jag att du kan ruska i gång den, sekundvisaren är ju viktig, men reservdelar finns att tillgå. /mkt Omega o Tissot i dom här verken har jag hört från urmakare./. Relumering är ju som vanligt en smaksak, men efter som det har gått över gränsen så tilltalar det antagligen bara mig....Lycka till. !!!!
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Har vi någon här på KS som kan tänka sig ta sig an en service av verket/klockan? Tips eller direktkontakt. Ska det relumas vill man ju ändå att lumen ska vara se hyffsat gammal ut. Kanske andra visare..
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Personligen ser jag inte några problem alls med tavlan. Tycker den ser fin ut! Om du kan förlikas med tavlan så tycker jag verkligen du ska serva den och slänga på ett Tropic Sport :)
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Skulle behöva tips på någon som är villig att serva verket (främst) här på KS för en rimlig peng?
 

Fadershan

Patek
Tycker den är heltrevlig! Håller med crowden här inne om att låta tavlan vara. Visarna är kanske lite väl "skeleton" utan lume så det tkr jag borde få lite gul lume på sig. Eta 2878 som tickar borde inte ge några större problem att serva. Har tyvärr för många ur som väntar och är novis så det tar oftast lite tid. Hittar du ingen som vill ta sig an det kan vi ju göra ett försök lite längre fram :) håller f.ö. oxå med om tropic. @Exxet - Din Citydykare var ju inte helt fel heller!
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Så det skulle kosta knappt 2k att serva verket..tvivlar inte en sekund på att det jobbet blir bra utfört. Frågan är om det är nog jag vill kosta på denna.

Känsliga läsare varnas härmed. :)

Funderar på at droppa ner ett nytt 2824/2836 i den i stället..Doxavisare..hmm. Inte helt kosher men gamla delarna läggs ju på hyllan.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Så det skulle kosta knappt 2k att serva verket..tvivlar inte en sekund på att det jobbet blir bra utfört. Frågan är om det är nog jag vill kosta på denna.

Känsliga läsare varnas härmed. :)

Funderar på at droppa ner ett nytt 2824/2836 i den i stället..Doxavisare..hmm. Inte helt kosher men gamla delarna läggs ju på hyllan.
Du kanske skulle sälja den till någon som vill ha den som den är :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så det skulle kosta knappt 2k att serva verket..tvivlar inte en sekund på att det jobbet blir bra utfört. Frågan är om det är nog jag vill kosta på denna.

Känsliga läsare varnas härmed. :)

Funderar på at droppa ner ett nytt 2824/2836 i den i stället..Doxavisare..hmm. Inte helt kosher men gamla delarna läggs ju på hyllan.
2k Låter väl som ett vettigt pris om visarna åtgärdas och verket blir servat. Grym klocka, min City i likadan boett får väldigt mycket handledstid! :)

IMG_20170722_153912.jpg


Tropic blir nog dessutom utmärkt på den där!
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Med lite pill går det att fixa en sån tavla. Men det kommer alltid synas. Lyckades å lossna lite av det svarta på en Nilax dykare jag serva åt @CptSlow. Precis över tavelfoten. Mattsvart bilfärg på en lten oljesticka m,m . Men det blev ganska bra ändå? Sen är väl sekundvisaren en vit rak historia. Jag skulle nog fixa den om det går?
 

Pictor

Audemars
Hoppas att du kan få tag på en sekundvisaren med "kvadraten" som alltid satt på den här typen av 25stenarsuren / Automatare. Kul att du kör på !! Vi är många som håller tummarna.
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Crucial update!

rogart-63 har jobbat med denna och jäklar va grym den blev!

-Visare målade
-Tavlan fixad
-Verket servat, exakt vad vet jag inte men ny balans för ETA 2784
-Polering akryl
-Ny packning baklock

Stenhård vintagedykare. Har testat både Tropic (style) och ett skönt "vintage" läder. Gillar båda. Letar efter en typisk sekundvisare med rektangel på. I samma veva blir det nytt akryl isf. Håll till godo:
IMG_6221.JPG
IMG_6223.JPG
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Crucial update!

rogart-63 har jobbat med denna och jäklar va grym den blev!

-Visare målade
-Tavlan fixad
-Verket servat, exakt vad vet jag inte men ny balans för ETA 2784
-Polering akryl
-Ny packning baklock

Stenhård vintagedykare. Har testat både Tropic (style) och en skön "vintage" läder. Gillar båda. Letar efter en typisk sekundvisare med rektangel på. I samma veva blir det nytt akryl isf. Håll till godo:
IMG_6221.JPG
IMG_6223.JPG
Snyggt!
 

pjmb

Cartier
Crucial update!

rogart-63 har jobbat med denna och jäklar va grym den blev!

-Visare målade
-Tavlan fixad
-Verket servat, exakt vad vet jag inte men ny balans för ETA 2784
-Polering akryl
-Ny packning baklock

Stenhård vintagedykare. Har testat både Tropic (style) och en skön "vintage" läder. Gillar båda. Letar efter en typisk sekundvisare med rektangel på. I samma veva blir det nytt akryl isf. Håll till godo:
IMG_6221.JPG
IMG_6223.JPG
Härligt att den kom till liv igen! Tur att det finns såna som @rogart-63 ! Grattis till klockan!
 
Topp