• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clueless, vilken klocka ska jag ha?

kalle1000

Breitling
Hej.

Ska köpa en klocka snart, min första. Hur konstigt det än låter. Stilmässigt, så gillar jag simpla men klassiska lookar. Som denna tex: http://i1.ztat.net/large/GA/35/2E/01/3O/11/[email protected]
Eller denna: http://stilrenaklockor.se/wp-content/uploads/2013/11/blancfoxweb-350x525.jpg

Men jag har noll koll på vilka märken som är trendiga eller dylikt. Har ni kanske några bra tips på liknande klockor (stilmässigt) som dessa ovan? Kan lägga ut upp till 2000kr.

Tacksam för hjälp!
 
Kanske roligare att hitta just en "klassisk" klocka kanske? Jag tänker vintage nu.
Hade nog gjort så själv om jag var på jakt efter nått sånt som du föreslår.

För ett par tussingar så finns det en del roligt att välja på.
 

kalle1000

Breitling
Jag är en riktig newbie, jag vet nog inte ens hur jag ska gå till väga för att hitta en klassisk klocka. Så enklast är nog att bara köpa rakt av. Vad är Gant för märke, är det ok rent "statusmässigt"? Nu menar jag alltså om det är ett någorlunda respektabelt märke eller om det bara är en "plastklocka". Ursäkta mina dåliga formuleringar.

Edit: Jag gillar den klassiska delen, men inte för klassiskt. Får gärna vara en modern touch i det hela blandat med lite sportighet kanske. Men väldigt lite.
 
Kolla i bannern längst ner här på sidan.. Gripenbro har en sektion som han kallar tusenklubben. Där finns en del godbitar upp till 1999kr

Personligen tycker jag Gant är lika intressant som sjöväderrapporten på Sveriges radio.. Jag äger ingen båt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag är en riktig newbie, jag vet nog inte ens hur jag ska gå till väga för att hitta en klassisk klocka. Så enklast är nog att bara köpa rakt av. Vad är Gant för märke, är det ok rent "statusmässigt"? Nu menar jag alltså om det är ett någorlunda respektabelt märke eller om det bara är en "plastklocka". Ursäkta mina dåliga formuleringar.

Edit: Jag gillar den klassiska delen, men inte för klassiskt. Får gärna vara en modern touch i det hela blandat med lite sportighet kanske. Men väldigt lite.

Gant är en sk modeklocka/parfymklocka som inte är uppskattad av många på forumet. Men strunt i det! Gillar du en klocka, köp.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag är en riktig newbie, jag vet nog inte ens hur jag ska gå till väga för att hitta en klassisk klocka. Så enklast är nog att bara köpa rakt av. Vad är Gant för märke, är det ok rent "statusmässigt"? Nu menar jag alltså om det är ett någorlunda respektabelt märke eller om det bara är en "plastklocka". Ursäkta mina dåliga formuleringar.

Edit: Jag gillar den klassiska delen, men inte för klassiskt. Får gärna vara en modern touch i det hela blandat med lite sportighet kanske. Men väldigt lite.
Gant är en "plastklocka" och tillför inget "statusmässigt". Gjorda i Kina precis som Daniel Wellington, Triwa m.f.
 

kalle1000

Breitling
Ok, jag förstår. Vilka märken bör man då gå efter? Som sagt, gillar klassiskt, men med en touch modernitet. Om man nu ska slippa Kina-klockorna och plastgrejerna:)...
 

Owaysis

Cartier
Kolla Seiko och Orient, speciellt det sistnämnda har många bra och billiga ur.

Orient Bambino liknar det du länkade till.
 

kalle1000

Breitling

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Välkommen till forumet kalle1000! Håller med dom flesta angående modeklocka/parfymklocka, dock med undantaget att jag tycker designen är j... schysst på många av klockorna! Snackar vi däremot vad som sitter invändigt i klockan så är det skit, motiverar inte priset i mina ögon. Hur kan jag säga det då om jag nu inte äger en sådan klocka, JO!, det är så här, att jag har en bekant som är urmakare. Han har både visat och talat om vad han tycker om dessa klockor och enligt han så kostar urverket inte många kronor. Nu var detta för ca 1 år sedan, men har svårt att tro att dom skulle petat in ett bättre verk i klockorna nu.

Men så här tycker jag du skall göra Kalle! Gillar du märket, köp det för att du gillar klockan, för efter ett tag så kommer ändå vilja ha kvalitet före kvantitet. Men du skall alltid gå din väg i vilket fall som helst när det gäller smaken iaf, däremot kan du fråga om råd här på forumet om allt som har med klockor att göra (om klockan är äkta, om det skulle vara ett bra köp, om den har utbytta delar, smakråd och referenser om säljare osv) , finns inga dumma frågor, bara jävligt dumma svar!

Lycka Till Och Välkommen In I Klockträsket ;) !!!
 

leicaphile

Panerai
Köp en Orient! Du blir inte besviken, mest bangforthebuck imo.

För ett par tusen kan man införskaffa både en Bambino och en Ray, sen har man en dressare och beater som ser snygga ut!

hdgjXos.jpg


gvYC38I.jpg
 

kalle1000

Breitling
Tack för alla tips och svar, otroligt uppskattat. Måste säga att jag blivit förälskad i en Orrient Bambino, och det blir nog mitt första klockköp. Älskar verkligen designen och den klassiska looken med en lite modern touch.

Tack igen : )! Mvh
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Gant är ju vad det är. Vill man ha en så kör. Dock kan jag av egen erfarenhet säga att det är riktigt dålig kvalité.
 

Owaysis

Cartier
Sista fråga, någon som har erfarenhet av köp från denna sida: http://www.longislandwatch.com/Orient_ER24001B_Watch_p/er24001b.htm

Shippar dom till Sverige och fraktkostnader dyra?

Skit i den sidan, köp ifrån creationwatches istället. Det är en legit sida som många här inklusive jag har handlat ifrån.

Dessutom så är Bambinon billigare på creation samt fri frakt:

http://www.creationwatches.com/prod...7.html?zenid=6d6c8c3bac02ed009ffd317a557af4f6
 

Icaras

Rolex
Topp