• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cocodrilo - Hönan vs ägget?

Cougan

Rolex
2-Faktor
Klockor i all ära och jakten på dessa är vår nyck..men....en vintage-dinka är ju aldrig komplett utan hyffsat tidsenligt band eller länk. Jakten på dessa band till ny-fiskat ur eller nyvunnen kärlek till ngt som legat och dammat i lådan, som kanske var på väg ut, kan snabbt ändras när rätt rem/länk/snöre infinner sig. Den här jakten på kan pågå in absurdum;). I det här fallet är det tvärt om, bandet kom in före klockan. Fångat ett grymt coolt band (18 mm) som jag inte kan se vilken klocka det ska sitta på - troligtvis måste den inhandlas, eller kan jag ha den i lådan men ser det inte?

Panelen, hit me! Vilken klocka skulle ni montera detta band på? (gärna bildförslag:pompus:)
IMG_3771.jpg

IMG_3772.jpg
IMG_3772.jpg

IMG_3773.jpg
IMG_3774.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Klockor i all ära och jakten på dessa är vår nyck..men....en vintage-dinka är ju aldrig komplett utan hyffsat tidsenligt band eller länk. Jakten på dessa band till ny-fiskat ur eller nyvunnen kärlek till ngt som legat och dammat i lådan, som kanske var på väg ut, kan snabbt ändras när rätt rem/länk/snöre infinner sig. Den här jakten på kan pågå in absurdum;). I det här fallet är det tvärt om, bandet kom in före klockan. Fångat ett grymt coolt band (18 mm) som jag inte kan se vilken klocka det ska sitta på - troligtvis måste den inhandlas, eller kan jag ha den i lådan men ser det inte?

Panelen, hit me! Vilken klocka skulle ni montera detta band på? (gärna bildförslag:pompus:)
IMG_3771.jpg

IMG_3772.jpg
IMG_3772.jpg

IMG_3773.jpg
IMG_3774.jpg
Oj, det där bandet skojar man inte bort :) Skulle testa att köra det på en vintage skindiver eller vintagekronograf.
 
Coolt band, letar efter ett prisvärt sånt, den ljusbruna banddelen närmast klockan är ett sk Hornback crocco tror jag! Stentufft!
En 60 tals guldklocka, kanske Omega Constellation typ, skulle den sitta fint på!
 
IMG_2778.jpg

Omega Constellation
IMG_2770.jpg

Farfars gamla Camy 18K
IMG_3192.JPG

skulle kanske funka med en Tressa typ denna oxå, rätt mycket gulddetaljer och kanske passar till ett så udda band...
 
Topp