• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Collection review - The Urban Gentry VS ARCHIELUXURY

Vilken youtube-are tycker du är bäst på collection review?

  • The Urban Gentry

    Röster: 71 86.6%
  • ARCHIELUXURY

    Röster: 9 11.0%
  • Någon annan som jag nämner i mitt inlägg

    Röster: 2 2.4%

  • Totala väljare
    82

SwedishMade

Cartier
Vilken youtube-are tycker du är bäst på collection review?

The Urban Gentry

VS

ARCHIELUXURY


Jag har självklart en personlig åsikt, som jag håller för mig själv tills vidare :watching:.
 

mackman

Cartier
The Urban Gentry, orkar nästan lyssna på den hulliganen (archieluxary). men MEN, kan även hålla med Archie ibland som i den här videon.
Det var faktiskt en riktigt, riktigt bra video av archie måste jag erkänna!
Edit: Missta inte att jag gillar alla archies videos!
 
Senast ändrad:
C

China

Guest
Varför är det så viktigt vad någon självutnämnd expert på YouTube tycker?

Är man en villrådig mes som inte kan fatta egna beslut så kanske det fyller någon funktion, annars så går man på magkänslan och köper det som känns rätt. Köper man en klocka för att passa in i någon påhittad mall, så kanske man inte har något klockinteresse att tala om egentligen....
 

SwedishMade

Cartier
Orkar inte lyssna på nån av dom, speciellt inte Archie. Tackar vet jag Hodinkee och speciellt talking watches!
När Hodinkee är tre killar som pratar om klockor är det ok. När han träffar någon "kändis" är det för mycket fjäsk och det blir tråkigt. [rättat stavning]
 
Senast ändrad:

Swejake

Omega
Urban Gentry är en klar favorit tillsammans med Federico talks watches. Sympatiska killar med stor kunskap och ett brinnande intresse för klockor. Archie däremot...svårt att hitta en mer irriterande person på hela Youtube!
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Urban Gentry är en klar favorit tillsammans med Federico talks watches. Sympatiska killar med stor kunskap och ett brinnande intresse för klockor. Archie däremot...svårt att hitta en mer irriterande person på hela Youtube!

Håller med, båda kanalerna har producerat mycket trevligt material.

Synd bara att Frederico lade sin kanal på paus o började jobba för WUW. Orkar inte riktigt med WUW, men kanske han lyckas ändra på det..
 

Swejake

Omega
Håller med, båda kanalerna har producerat mycket trevligt material.

Synd bara att Frederico lade sin kanal på paus o började jobba för WUW. Orkar inte riktigt med WUW, men kanske han lyckas ändra på det..

Ja de var synd faktiskt, men han har väl lovat att släppa nytt material lite då och då har jag för mig. Inte heller speciellt förtjust i WUW faktiskt. En annan kanal jag kan rekommendera bara för att få se det sjukast och mest imponerande klockvärlden har att erbjuda är TheWATCHES.tv, om du nu skulle ha missat den ;)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ja de var synd faktiskt, men han har väl lovat att släppa nytt material lite då och då har jag för mig. Inte heller speciellt förtjust i WUW faktiskt. En annan kanal jag kan rekommendera bara för att få se det sjukast och mest imponerande klockvärlden har att erbjuda är TheWATCHES.tv, om du nu skulle ha missat den ;)
Tycker själv Tims klockrecensioner för WuW är riktigt bra, omfattande och lärorika... Tims hjärna är typ för stor för hans huvud, sjukt hur han spelar in recensionerna på en tagning, inget klippande... men kan förstå att vissa har svårt för honom, han är ju lite speciell.. en riktig klocknörd. Gillar när han och Josh kör livesändningar tillsammans

Gillar även TGV och Federico..
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Hodinkee - talking watches
Ablogtowatch - kan vara helt okey.

Skall man nämna någon som snackar och som är lite skönare att lyssna på än dessa så är det Theo & Harris, men inte helt såld på det heller..
 

Yrsnö

Cartier
TGV tycker jag helt klart, orkar inte heller riktigt med Archi.
Dock är favoriten Theo & Harris som har lite mer vintage i sina avsnitt. Han är mycket öppen med sina åsikter vilket är lite kul trots att man kanske inte jämt håller med. Federico var också en favvo, börjat följa WuW istället.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Båda är ju olidliga att lyssna på!
The urban G tycker ju allt från SEIKO 5 är det bästa som någonsin tillverkats, väldigt tröttsamt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Båda är ju olidliga att lyssna på!
The urban G tycker ju allt från SEIKO 5 är det bästa som någonsin tillverkats, väldigt tröttsamt.
Jag upplever att han gillar allt han kommer över, hans enda dislike tycks vara om boetten är större än 40mm. Gillar hans videor men mest för att han är duktig på makroperspektiv. Han har inte mycket kritik att dela ut utan är mer en feelgood-klockgroupie. Det måste vara trevligt att vara så okritisk tänker jag.
Archie har tre råd: Patek, submariner och man on the f*ing moon.

Hodinkee (som är OT men ändå nämnts i tråden) är lite för upmarket för mig. Typ "idag skall vi träffa en kille som samlar allt möjligt. Tom klockor som kostar under 2000dollars!"
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tycker själv Tims klockrecensioner för WuW är riktigt bra, omfattande och lärorika... Tims hjärna är typ för stor för hans huvud, sjukt hur han spelar in recensionerna på en tagning, inget klippande... men kan förstå att vissa har svårt för honom, han är ju lite speciell.. en riktig klocknörd. Gillar när han och Josh kör livesändningar tillsammans

Gillar även TGV och Federico..

Jag kollar på det mesta wuw släpper. Tycker att det är riktigt bra material. Tim verkar ha sjukt mycket info i huvudet, galet. Riktigt bra recensioner också som du säger.
 

Lyfali

Cartier
Jag följer TGV och Frederico. Archie är ju för jobbig enligt mig, följer även Theo and harris men han påminner för mycket om mig själv så jag pallar oftast inte långa klipp med honom, då hans käft och tonläge är ultra rapid och så går det från 30db till 90db på minus två sekunder.

Har börjat titta på WUW nu när federico börjat där och kan inte annat än störa mig på Tims jäkla upp och ned vända brillor.
Men visst gillar jag honom en riktig WIS..
 
Vad är archie satir på egen, sig själv? Jag tycker hen är skitfånig iaf.

Jag gillar delvis the urban gentry iaf

Jag utgår ifrån hans satir är en klassisk klocksnobb ala WatchSnob från askmen.com

Han har även en annan kanal där han blandar sin karaktär Archie med sin, jag antar, reala person Paul Pluta. Han upphörde att gör Archie ett tag men tycks ha tagit upp det igen, något år sedan tror jag. Har inte bra koll hur det ser ut nu. Var ett bra tag sedan jag kikade på någon av hans kanaler.

Men ja, fånig helt klart.
 
Jag utgår ifrån hans satir är en klassisk klocksnobb ala WatchSnob från askmen.com

Han har även en annan kanal där han blandar sin karaktär Archie med sin, jag antar, reala person Paul Pluta. Han upphörde att gör Archie ett tag men tycks ha tagit upp det igen, något år sedan tror jag. Har inte bra koll hur det ser ut nu. Var ett bra tag sedan jag kikade på någon av hans kanaler.

Men ja, fånig helt klart.

Fast jag gillar thewatchsnob, han är ju lite skönt megaelitistisk fast med lite mjuka(smak för billigt) sidor.

En vloggare är ju normalt sett en uppmärksamhetskrävande tomte utan talangen och kunskapen att skriva något så hen snackar skit istället, Archie är fan inte bättre än valfri Kardashian.
 
Fast jag gillar thewatchsnob, han är ju lite skönt megaelitistisk fast med lite mjuka(smak för billigt) sidor.

En vloggare är ju normalt sett en uppmärksamhetskrävande tomte utan talangen och kunskapen att skriva något så hen snackar skit istället, Archie är fan inte bättre än valfri Kardashian.

Om hans lyckas med sin satir eller inte är såklart diskutabelt. Bottnar alltid i skrik och svordomar.
 
Topp