• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cool Oris! Oris Audi Sport Limited edition II

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
image.jpg


Jag är normalt inte någon större fan av Oris (jag har inget emot klockorna men aldrig hittat någon som tilltalar mig direkt), men denna var riktigt tuff.
En motorracing klocka man gjort i samarbete med Audi med svartgjord titanboett och keramisk vridbar glasring för uträkning av hastigheter och varvtider. Subtavla vid kl 12 med nedräkning. Svart luminova på visare och index.
Kolla på lilla sekundvisaren kl 9 som fungerar som en retrograde skala! Inte enklaste att läsa av, men kool!
Kanske ett (lite billigare) alternativ till Omegas Dark Side of the Moon?

http://monochrome-watches.com/oris-audi-sport-limited-edition-ii-chronograph-specs-price/

image.jpg


//Rozzy :watching:
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tuff och kaxig modell.. Lite synd att man satt dit "Audi sport" på tavlan. Begränsar potentiella spekulanter kan jag tänka mig.. Finns folk som inte gillar eller inte har någon anknytning till Audi, och då vill man ju inte se nåt sådant på tavlan..
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tuff och kaxig modell.. Lite synd att man satt dit "Audi sport" på tavlan. Begränsar potentiella spekulanter kan jag tänka mig.. Finns folk som inte gillar eller inte har någon anknytning till Audi, och då vill man ju inte se nåt sådant på tavlan..
+1 Jag har inte ens körkort så jag vet inget om kör egenskaperna till Audi :( Men Oris är bra skit :)
 
Topp