• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Cool Tissot Two-timer (fullset ana-digi "skeleton" tank med flera band)

nept

Panerai
Pris
1800 eller bud
Returpolicy
alla ska vara nöjda
Bilder Skickat
  1. Ja
Uppdatering: bytte precis batteri. :)


Tissot säger det bäst själva i manualen:
Congratulations. You have chosen the TISSOT TwoTimer, and for good reason: the TISSOT TwoTimer is a stylish combination of classic analog watch and up-to-date digital time piece. This sophisticated syntheseis of advanced state-of-the-art electronics and the quality of the Swiss watchmaker's art provides a fascinating variety of functions.

1643813191708.png



Klockan är alltså med låda, manual, garantibok, läderband, gummiband OCH ett metallband ("länk") som jag jagat tag på separat.

1643813284076.png



Här kommer lite bilder:

1643813311247.png


1643813402848.png


1643813379374.png


1643813389358.png


1643813325677.png


Den har 7 juveler i urverket:

1643813341633.png



Alla funktioner fungerar (så vitt jag kan bedöma) felfritt. Största bristen är att det är en liten repa på glaset (se bilderna).

Det är väldigt lätt att byta glaset (fyra skruvar på baksidan av klockan) så jag funderade på att jaga rätt på ett finare glas på Ebay, men när jag missade några auktioner med lämpliga donatorer glömde jag bort det och har inte tänkt på det sen dess. Alternativt kan man säkert polera bort repan då glaset är helt platt.

Tänker mig ett pris på 2500 1800 för rubbet, bud mottages.
 
Senast ändrad:
Topp