• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coolaste klockan på forumet?

Skeeter

Panerai
Cool som jag ser det handlar mer om klockan är unik eller kanske ännu hellre har en fantastisk historia
I princip så bör det inte vara en allt för ny klocka
 
Det är roligt att smaken är väldigt olika i alla fall. Jag gillar inte den BPn :( Men vem som har den coolaste, den är fan svår. Får återkomma i det ärendet yonsson, men jag skulle nog nominera någon av Per's senaste paketöppningar i vintagedelen! :D jakob.dala har ju haft den där otroligt coola "ghost" subben och den klassas nog in som jävligt stenhård också!

Skulle också vilja plocka in Darren Cal.11/12 som sitter på en galet trevlig Heuer samling, hela samlingen är av det absolut coolaste slaget!

Edit:
Måste ju självklart bidra med bilder på deras klockor!

Pers 5508
image-jpg.129328


Dalas tidigare 5513.. Men jag undrar om den inte finns kvar på forumet än idag..
fbd7ca957ad1e496b71bcaa7823ab18e.jpg



Har tyvärr svårt att plocka ut något från Darren då det finns många stenhårda pjäser där :D
Thanks Donkii for the nomination.
To give my own opinion on the matter i think we need to keep in mind a few key points that will help in this contraversial point.

A. How rare is the model ? Are there many examples of the same model on the forum ?
B. How often is it shown on the forum ? Over exposure may dilute your passion for the watch.
C. IMPORTANT - how good a photographer is the owner of the watch ??? This makes a BIG impact on its desirability.

I need to exclude all Heuer's to give my opinion now, much like a passionate sports fan i can only talk my own team up :D

Nearly all my attention falls upon the vintage section of the forum so clearly my choice is going to come from there.
I cant for the life of me remember who has it but someone showed a beautifully patina'd blue Tudor 70's Sub with a subtle fade to the bezel. Maybe one of you guys will know the one i'm talking about & jump in with the owners name.
Thanks - Darren
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Thanks Donkii for the nomination.
To give my own opinion on the matter i think we need to keep in mind a few key points that will help in this contraversial point.

A. How rare is the model ? Are there many examples of the same model on the forum ?
B. How often is it shown on the forum ? Over exposure may dilute your passion for the watch.
C. IMPORTANT - how good a photographer is the owner of the watch ??? This makes a BIG impact on its desirability.

I need to exclude all Heuer's to give my opinion now, much like a passionate sports fan i can only talk my own team up :D

Nearly all my attention falls upon the vintage section of the forum so clearly my choice is going to come from there.
I cant for the life of me remember who has it but someone showed a beautifully patina'd blue Tudor 70's Sub with a subtle fade to the bezel. Maybe one of you guys will know the one i'm talking about & jump in with the owners name.
Thanks - Darren
Rozzy ownes that Tudor and he is great at photos photos as well.

https://instagram.com/p/zUTNUBKefk/
 
I don't think that he means that one.. that insert isn't faded.

Thanks yonsson but Donkii is correct , the one i was thinking of is quite a bit older than Rozzy's lovely example.
I'm off to the seach function to see if i can turn it up.
( i suddenly have a cold sweat going , wondering if infact i didn't see it on another of the forums i visit - gulp, oops - lets see if i can find it )
 
Thanks yonsson but Donkii is correct , the one i was thinking of is quite a bit older than Rozzy's lovely example.
I'm off to the seach function to see if i can turn it up.
( i suddenly have a cold sweat going , wondering if infact i didn't see it on another of the forums i visit - gulp, oops - lets see if i can find it )


Found it !!!!
https://klocksnack.se/threads/tudor-snowflake-94010.35946/page-2#post-821531

Scroll down to see bagel's lovely faded bezel snowflake !!!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Och sedan sålde den för att köpa daytona trodde jag. :)
Jag sålde en 5513 som jag inte visat ordentligt. De klockor ni pratar om finns självfallet kvar. :)

image.jpg


Det finns otroligt många coola klockor på forumet. Jag är en sucker för gamla saker i bra skick och då finns det mycket kul. Spencers och JoberMans rödsubbar, faltens bruna Tissot, Davvans dubbelröda, Aurums småklockor mm mm.. Dalas sub kvalar väl också in om vi nu pratar coolt men här är det nog inte det goda skicket som sticker ut..
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag sålde en 5513 som jag inte visat ordentligt. De klockor ni pratar om finns självfallet kvar. :)

image.jpg


Det finns otroligt många coola klockor på forumet. Jag är en sucker för gamla saker i bra skick och då finns det mycket kul. Spencers och JoberMans rödsubbar, faltens bruna Tissot, Davvans dubbelröda, Aurums småklockor mm mm.. Dalas sub kvalar väl också in om vi nu pratar coolt men här är det nog inte det goda skicket som sticker ut..
f9475cd5511a1d0a3274ce42dec6fdf6.jpg

Förstår inte vad du menar ;)
1834dc3665b7056bd411649dcd23e28d.jpg


Kommer det till rödsubbar så borde wundlander kvala in väl, kanske högst upp ? :D
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Finns många klockor som är coola här på forumet tycker jag. Tack yonsson för att du tycker min är coolast! :)

Jag kanske ska lära mig att fota bättre så bilderna blir finare :)
 
Topp