• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coolaste klockan på forumet?

sir alex

Panerai
Kommer inte ihåg vem som har IWC:s aquatimer i brons, men jag tycker den är svårslagen när det kommer till coolhet. Ge er nu, random Rolle kan väl inte vara coolast. :D
Håller med om att IWC:n i brons kanske är den coolaste nya klockan på forumet. Tycker att en klockmodell bör vara hyfsat ovanlig och i inte dyka upp i var och varannan tråd för att få kvalificera sig som "cool".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer inte ihåg vem som har IWC:s aquatimer i brons, men jag tycker den är svårslagen när det kommer till coolhet. Ge er nu, random Rolle kan väl inte vara coolast. :D
Håller med om att IWC:n i brons kanske är den coolaste nya klockan på forumet. Tycker att en klockmodell bör vara hyfsat ovanlig och i inte dyka upp i var och varannan tråd för att få kvalificera sig som "cool".
https://klocksnack.se/threads/paket...-rike-iwc-aquatimer-brons-mkt-bildtung.29090/
image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Får man vara ofin och osvensk så är detta den coolaste klockan på forumet. En opraktisk, överprisad tillsynes vanlig stålkronograf med prototypdelar som det knappast finns många av i världen. Perfekt skick på tavlan som dessutom är urmodern av alla snygga kronografdesigner. Simply perfect!

För mig är den det klart coolaste påforumet. Som tur är så är det en synnerligt subjektiv uppfattning. :)

image.jpg
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Får man vara ofin och osvensk så är detta den coolaste klockan på forumet. En opraktisk, överprisad tillsynes vanlig stålkronograf med prototypdelar som det knappast finns många av i världen. Perfekt skick på tavlan som dessutom är urmodern av alla snygga kronografdesigner. Simply perfect!

För mig är den det klart coolaste påforumet. Som tur är så är det en synnerligt subjektiv uppfattning. :)

image.jpg


Den är grymt cool och snygg! :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har blivit sagt många gånger men Dalas ghost sub, hands down.

Jagar man plats två blir det lite mer valmöjligheter men jag tycker att Aurums/ Omens King Midas kniper den
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Får man vara ofin och osvensk så är detta den coolaste klockan på forumet. En opraktisk, överprisad tillsynes vanlig stålkronograf med prototypdelar som det knappast finns många av i världen. Perfekt skick på tavlan som dessutom är urmodern av alla snygga kronografdesigner. Simply perfect!

För mig är den det klart coolaste påforumet. Som tur är så är det en synnerligt subjektiv uppfattning. :)

image.jpg
Vi ska dubba dig tror jag - "Per den ödmjuke" :D

Men den är sjukt snygg o kool, helt klart
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att inte nominera någon av ens egna klockor är nödvändigtvis inte detsamma som man inte vågar gilla dem ;).
Uppskattar dock ditt initiativ :).
Alltid irriterar det någon. :)

För mig som är ytterst enkelspårig i mitt samlande så kom det dessvärre ner till detta. Överlag finns det en otrolig bredd på forumet med allt ifrån klassiska guld-pateks till krigsdinkor man aldrig hört talats om. Vad som är coolast är upp till betraktaren. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Per
Utgår ifrån att de med större klockbudget anser sig ha de coolaste klockorna annars hade de ju köpt något annat. :D Det finns ju dock undantag eftersom vissa klockor har en unik historia alternativt är så pass ovanliga att man inte bara kan trycka på köpknappen. Personligen har jag hellre en cool klocka än en cool historia kopplad till en mindre rolig klocka.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Per
Utgår ifrån att de med större klockbudget anser sig ha de coolaste klockorna annars hade de ju köpt något annat. :D Det finns ju dock undantag eftersom vissa klockor har en unik historia alternativt är så pass ovanliga att man inte bara kan trycka på köpknappen. Personligen har jag hellre en cool klocka än en cool historia kopplad till en mindre rolig klocka.
Självklart. Sen är det inte bara plånbok som avgör i många fall. Pengar är mer ett nödvändigt ont.. Det handlar framförallt om tid, kontakter mm för att hitta det man verkligen går igång på.
 
Topp