• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coolaste klockan på forumet?

frere

Audemars
2-Faktor
De mesta som visats går 13 på dussinet här på forumet och jag lider av Per sjukan..

Denna är självklart koolast!

image.jpg
image.jpg
Tycker att du har minst fyra ur som är avsevärt coolare än den där!:)

För precis som Philippe Stern är inne på måste en coolhetstävling förstås uteslutande bli en uppgörelse i vintagesegmentet...
 
Får man vara ofin och osvensk så är detta den coolaste klockan på forumet. En opraktisk, överprisad tillsynes vanlig stålkronograf med prototypdelar som det knappast finns många av i världen. Perfekt skick på tavlan som dessutom är urmodern av alla snygga kronografdesigner. Simply perfect!

För mig är den det klart coolaste påforumet. Som tur är så är det en synnerligt subjektiv uppfattning. :)

image.jpg

Kan inget annat än att hålla med dig. Fantastisk klocka!
 

Landshark

Cartier
Citat: Den där slitna patinerade Subben (5513?) med ett "armband" bestående av två plåtbitar med gröna pyntfåglarerolorhun, Idag kl 18:34 Anmäl #126

"Svara med citation" funkade inte, så det blev manuellt.

Lägger också min röst på den coolingen...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
HA! Om man räknar nominees/share of collection (o inte räknar Pers självbefläckelse med Daytonan) vinner jag överlägset med 3/7, de måste väl rimligen betyda att JAG är coolast på forumet...
Skummade tråden som snabbast och kunde till min fasa inte hitta NiklasArvid 2915. I särklass
den coolaste Omegan på forumet I övrigt så är det ju bara att konstatera att Vintage är COOLT


Om NiklasArvid har kvar sin "transition reverso" så tycker jag att den är bland de mer intressanta. Gillar gravyren på den också.

Presentation:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-jag.6938/#post-112312
https://klocksnack.se/threads/den-första-och-enda-dagens-klocktråd.20/page-993#post-435249



Denna måste också nämnas. NiklasArvids Giant Oyster..
Presentation
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-594#post-844922



Själv röstar jag iofs på Per 5508, galen klocka i galet skick, eller Aurum BB, milstolpen, måttstocken, också i drömskick
 

hejo

Panerai
HA! Om man räknar nominees/share of collection (o inte räknar Pers självbefläckelse med Daytonan) vinner jag överlägset med 3/7, de måste väl rimligen betyda att JAG är coolast på forumet...





Presentation:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-jag.6938/#post-112312
https://klocksnack.se/threads/den-första-och-enda-dagens-klocktråd.20/page-993#post-435249




Presentation
https://klocksnack.se/threads/dagens-vintageur.4400/page-594#post-844922



Själv röstar jag iofs på Per 5508, galen klocka i galet skick, eller Aurum BB, milstolpen, måttstocken, också i drömskick


Smaken är som bekant som baken..... Coolhet är ju väldigt godtyckligt så iom detta så torde detta ju inte bli en tävling....
StrawberryFields se det som att du får se många klockor i denna tråd, kanske någon som du oxå tycker är cool, så ser jag det.

Hade det gällt unikitet då kanske man hade kunnat tävla :happyhappy:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack för mina nominerade klockor!
Har funderat ett par dagar på frågan och måste säga att det verkligen är mer gamla ur som kommer till tanke. Hur häftiga än Feskarn eller Chrisse Nautilusar, Spencer66, Davvan och Per Rollar är, så måste jag säga att det är andra klockor och till radikalt mindre pengar som verkligen kittlar lusten. frere Vulcain Chricket i stål (fd NiklasArvid, hade du behålt denna hade du haft ännu en på listan!), Tudor Big Blocks (vet inte vilka som har dem), Aurum Heuer som är så snygg och fin. garfield ärvda Calatrava måste ju vara med. Men jag måste faktiskt säga att en ruggit kool klocka är Whedda Platina DD som han tonat ner med mörkblå tavla, så att den nästan ser ut som min Tudor Date+Day! :D
IMGP0556_zps33a3ecb7.jpg
ppp.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tack för mina nominerade klockor!
Har funderat ett par dagar på frågan och måste säga att det verkligen är mer gamla ur som kommer till tanke. Hur häftiga än Feskarn eller Chrisse Nautilusar, Spencer66, Davvan och Per Rollar är, så måste jag säga att det är andra klockor och till radikalt mindre pengar som verkligen kittlar lusten. frere Vulcain Chricket i stål (fd NiklasArvid, hade du behålt denna hade du haft ännu en på listan!), Tudor Big Blocks (vet inte vilka som har dem), Aurum Heuer som är så snygg och fin. garfield ärvda Calatrava måste ju vara med. Men jag måste faktiskt säga att en ruggit kool klocka är Whedda Platina DD som han tonat ner med mörkblå tavla, så att den nästan ser ut som min Tudor Date+Day! :D
Extra kul med en nominering från dig, som har en av forumets skönaste samlingar! Enda abret med cricketen är väl just att hela jobbet (research från gamla annonser, trålande etc) redan var gjort av king of cool niklasarvid (vars reverso jag f ö ser som nr 1) - jag har liksom bara swishat... :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Den där SKX:en som köptes på av en nepales på en buss i Nepal under en forummedlems resa i regionen. Inte för att en sliten SKX är en särskilt ovanlig eller vacker klocka utan för att historien var härlig.

Jag nämnde historien för inte så länge sedan i någon annan tråd, men jag gillar den så mycket att jag nämner den igen: https://klocksnack.se/threads/reste-med-en-klocka-kom-tillbaka-med-två.19080/
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Tråkigt att inte våga gilla sina egna saker. Mitt klockintresse är för min egen skull. Även om det kanske ser lite fult ut. :)


Klart du ska gilla dina egna saker, annars vore det väl bra dumt att införskaffa dem? ;) Sen är jag glad för att du delar med dig av nöjet att spana in din rolle, helt klart något att sätta upp på önskelistan! :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Per

Chrisse

Patek
2-Faktor
Alla har ju olika syn på vad som är coolt.
Någon kan tycka det är coolt att va hipser andra att köra en cross-dress på helgen.

Den coolaste klocka jag visste i överkomlig prisklass var en AP dykare i gjuten kol, keramisk ring och titandetaljer. Efter att ha köpt den är den inte alls cool längre :(

Coolast på forumet just nu, vet inte. Håller den platsen öppen tills någon köper en fin RM.
 

Boris Balkan

Fark you!
Får man vara ofin och osvensk så är detta den coolaste klockan på forumet. En opraktisk, överprisad tillsynes vanlig stålkronograf med prototypdelar som det knappast finns många av i världen. Perfekt skick på tavlan som dessutom är urmodern av alla snygga kronografdesigner. Simply perfect!

För mig är den det klart coolaste påforumet. Som tur är så är det en synnerligt subjektiv uppfattning. :)

image.jpg

And we have a winner!!! :snaphappy: :woot: :cool:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kan inte någon göra en sammanställning, och sedan slänga upp en poll, så röstar vi fram den "coolaste" klockan ;)
 
Topp