• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coolaste klockan på forumet?

Gummo

Joker
2-Faktor
Fattar inte att inte någon (annan än jag) nämnt den här:
image.jpg

Konstigt...
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Det skulle va lite coolt om nån slängde upp den den faktiska månklockan (den som mystiskt försvann efter landningen) eller en av fidel castros Rollar. Seså, leta i byrolådorna!

Håller med nån tidigare talare att vinnaren borde finnas i vintage sortimentet. Nån med en självklarhet sjujäkla historia. "alla" kan köpa en svindyr PP. Coolaste klockan måste va nått unikt.. Men det är bara min åsikt :)
 

Jens

Greedo
Det finns en gentleman här på forumet som hade typ den coolaste klockan. Davvan ägde nämligen en gång i tiden en BF FF Bund, som han under en psykos gjorde sig av med. Svensk psykvård kommer aldrig bli vad den en gång varit, tyvärr.
Annars så håller jag poormans Tudor sub M.N högst.

Släng upp lite bilder nu boys!


J
 

Jens

Greedo
Det finns en gentleman här på forumet som hade typ den coolaste klockan. Davvan ägde nämligen en gång i tiden en BF FF Bund, som han under en psykos gjorde sig av med. Svensk psykvård kommer aldrig bli vad den en gång varit, tyvärr.
Annars så håller jag poormans Tudor sub M.N högst.

Släng upp lite bilder nu boys!


J
Edit: BP inte nåt annat såklart! :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Edit: BP inte nåt annat såklart! :)

Ja det var som att leva i en dröm de två åren den fanns i min ägo......tack Jens för att jag nu återigen får överskjölas av både ångest och ilska....så är dock livet.....det där helvetes gräset.......kan man röka det?

image.jpg


Fast jag undrar om inte Mare Nostrum var lite hårigare......bara namnet osar av högmod och narcissism...

.
image.jpg
 

Jens

Greedo
Ja det var som att leva i en dröm de två åren den fanns i min ägo......tack Jens för att jag nu återigen får överskjölas av både ångest och ilska....så är dock livet.....det där helvetes gräset.......kan man röka det?

image.jpg


Fast jag undrar om inte Mare Nostrum var lite hårigare......bara namnet osar av högmod och narcissism...

.
image.jpg
Ingen aning ang rökbarhet, tyvärr. Men i min lilla torftiga värld så vann du iaf big time med BP'n!


J
 

hejo

Panerai
Det finns en gentleman här på forumet som hade typ den coolaste klockan. Davvan ägde nämligen en gång i tiden en BF FF Bund, som han under en psykos gjorde sig av med. Svensk psykvård kommer aldrig bli vad den en gång varit, tyvärr.
Annars så håller jag poormans Tudor sub M.N högst.

Släng upp lite bilder nu boys!


J


Kul reflektion ur flera perspektiv, Tror nämnde ägaren av BB FF saknar denna mer än vi anar trots att han ger
sken av annat ;-) Men vägen i Vintage-träsket är långt o han har och har haft flera
klockor om aspirerar på titeln i denna tråd...även om jag och denna Davvan inte lyckats träffas än
så har beröringspunkterna varit många (jobb, råd..hal, tdc etc...) o sen har han ju inte behagat dyka upp när man varit på
träffar i Sthlm.......

Men för att inte bli för mycket OT så tycker jag att davvans (fd) BB FF aspirerar på en av de coolaste av alla BIG TIME
 

Jens

Greedo
Kul reflektion ur flera perspektiv, Tror nämnde ägaren av BB FF saknar denna mer än vi anar trots att han ger
sken av annat ;-) Men vägen i Vintage-träsket är långt o han har och har haft flera
klockor om aspirerar på titeln i denna tråd...även om jag och denna Davvan inte lyckats träffas än
så har beröringspunkterna varit många (jobb, råd..hal, tdc etc...) o sen har han ju inte behagat dyka upp när man varit på
träffar i Sthlm.......

Men för att inte bli för mycket OT så tycker jag att davvans (fd) BB FF aspirerar på en av de coolaste av alla BIG TIME
Håller med, synd att inte fd ägaren har samma smak;)


J


Btw skulle behöva ses snart. PM:a mig
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Kul reflektion ur flera perspektiv, Tror nämnde ägaren av BB FF saknar denna mer än vi anar trots att han ger
sken av annat ;-) Men vägen i Vintage-träsket är långt o han har och har haft flera
klockor om aspirerar på titeln i denna tråd...även om jag och denna Davvan inte lyckats träffas än
så har beröringspunkterna varit många (jobb, råd..hal, tdc etc...) o sen har han ju inte behagat dyka upp när man varit på
träffar i Sthlm.......

Men för att inte bli för mycket OT så tycker jag att davvans (fd) BB FF aspirerar på en av de coolaste av alla BIG TIME


Det är en klen tröst, men jag försökte innan jag köpte min SD att knipa en FF AL från 1956.....satt länge på kroken....första ägare....dock flake:ade säljaren......ville inte sälja sin fars gamla klocka så länge hans mor var i livet.....hon hade givit fadern klockan back in the days......surt.....men sånt måste respekteras......den var dyr som en gris.....trots under narknadspriset som är nutz.......
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kan vi få se en bild kanske? Kan kvala in...
Fattar inte att inte någon (annan än jag) nämnt den här:
image.jpg

Konstigt...
Den är tuff men lite för sliten för min smak. Misshandla den rejält (öppna och släpp in fukt etc) så kanske den kan få skepnaden av Ghosten så kanske den kommer över tröskeln till riktigt tuff (inte för mig, men för andra kanske?). Denna är tuff tycker jag och mer i det skicket jag gillar (skall byta tillbaka till skinn där den passar bättre ihop IMOP). Heuer Padadena från sent sjuttiotal.
image.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kan vi få se en bild kanske? Kan kvala in...

Den är tuff men lite för sliten för min smak. Misshandla den rejält (öppna och släpp in fukt etc) så kanske den kan få skepnaden av Ghosten så kanske den kommer över tröskeln till riktigt tuff (inte för mig, men för andra kanske?). Denna är tuff tycker jag och mer i det skicket jag gillar (skall byta tillbaka till skinn där den passar bättre ihop IMOP). Heuer Padadena från sent sjuttiotal.

Dessvärre det enda i luren;

Z5eqywM.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja det var som att leva i en dröm de två åren den fanns i min ägo......tack Jens för att jag nu återigen får överskjölas av både ångest och ilska....så är dock livet.....det där helvetes gräset.......kan man röka det?

image.jpg


Fast jag undrar om inte Mare Nostrum var lite hårigare......bara namnet osar av högmod och narcissism...

.
image.jpg

Vilken är grymgrymmast? Svårt att säga.

När det gäller helvetesgräset, vad skulle Roland ha gjort?
 
Mm, ögnat igenom tråden, väldigt spridda skurar.

Men om jag är den ende på forumet som har en sån här
image.jpg


Är jag coolast då? Eller har jag kass smak ? :bag:


Mycket cool!
Är det 38mm versionen? Jag söker med ljus och lyckta efter just en sådan över hela nätet men det tycks inte finns några begagnade ute till försäljning över huvudtaget. Surt.

Men likväl, mycket tuff!

Edit: Ser nu på datumfönstret att det är 42an... Likväl tuff!
 
Topp