• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Coolaste klockan på forumet?

hejo

Panerai
Kanske inte den coolaste på forumet men den är väl på topp 100-listan i alla fall. Stenhård 300 från 1967.
20141123_082100.jpg


Instämmer till fullo, dessutom känns den rätt så bekant.....

levelone.jpg


Om jag ser rätt så är den väl från -66? Faktiskt den enda klockan som jag saknar :(
 

fc2

Rolex
Aurum 's Hamilton tycker jag är en kandidat. Om någon sitter på en Heuer Luftforsvaret så har vi där en given kandidat. Generellt sett är Viggen coolare men de finns i drivor på detta forum så blir svårt att utse en sådan till den coolaste.
 

hejo

Panerai
Den story jag har fått om denna är att det var en Svensk dykare som köpte den ny i Mexico 1967.
Det var väl du som berättade det om jag inte missminner mig:)


Mitt minne kanske sviker mig lite då detta var ett tag sedan men ursprungsägaren köpte den
i mitten på 60, han var yrkesdykare och använde klockan hardcore, detta kan man se om man
googlar ref o TTT. Jag köpte den via en brorsdotter till ägaren (jag var då i princip andra ägaren).

Dock du har en najs klocka som jag saknar ;-) ibland....
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Mitt minne kanske sviker mig lite då detta var ett tag sedan men ursprungsägaren köpte den
i mitten på 60, han var yrkesdykare och använde klockan hardcore, detta kan man se om man
googlar ref o TTT. Jag köpte den via en brorsdotter till ägaren (jag var då i princip andra ägaren).

Dock du har en najs klocka som jag saknar ;-) ibland....

Ja hur som helst är det en trevlig klocka, du var andra ägaren, cheepo63 var tredje och jag fjärde.
Jag har lovat den gamla yrkesdykaren att jag ska förvalta hans Omega med kärlek och absolut inte sälja den till någon från Västerbotten:) Patrik J
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Aurum 's Hamilton tycker jag är en kandidat. Om någon sitter på en Heuer Luftforsvaret så har vi där en given kandidat. Generellt sett är Viggen coolare men de finns i drivor på detta forum så blir svårt att utse en sådan till den coolaste.

Du har ju både en Heuer Luftforsvaret och en Viggen-Lemania - lägg upp bilder på dem så kan du vara med i "tävlingen".
 

fc2

Rolex
Du har ju både en Heuer Luftforsvaret och en Viggen-Lemania - lägg upp bilder på dem så kan du vara med i "tävlingen".
Njae, jag har en helt vattenskadad Luftforsvaret som är demonterad och i princip förstörd och en Viggen utan bezel. Mina ex är inte värdiga att vara med och tävla. Tyvärr.
 
Topp