• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Copycat

Nicklas H

Cartier
Nu har väl Piaget ändå gjort en copycat å PP. Eller vad tycker ni?
image.jpg
 

tobb3

Omega
Håller absolut med, lite trist kan jag tycka. Hade Mr. Genta varit i livet och gjort denna hade det väl varit ok.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Snabb googling så kom Polo 20 år innan Aquanuten.
Dock såg den inte riktigt ut såhär.
 

Cipover

Omega
Jag tycker den var tillräckligt unik för att inte anses vara någon kopia. Det är inte lätt att göra en helt unik stålklocka. Dock låter den en aning för stor med sina 42mm.
 

Whedda

Rolex
Jag tycker den var tillräckligt unik för att inte anses vara någon kopia. Det är inte lätt att göra en helt unik stålklocka. Dock låter den en aning för stor med sina 42mm.

Jag brukar vara relativt liberal med klockor "inspirerade" av andra modeller. I detta fall är det dock så uppenbart att Aquanauten och Patek är förlagan att det blir närmast patetiskt.

Även om visare, index och tavla kanske snarare påminner om en Nautilus är boetten och glasringen i princip identisk med Aquanauten och det finns ytterst lite egen identitet i den här klockan.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kom upp tidigare idag på instagram "Patek/Like" tre bilder senare "WTF är det här"... Det blev unlike på alla bilder...
 
Topp