• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Cordura Vintage-Dykare

Mykeys

Cartier
Lägger ut denna coola vintage dykare till försäljning eller byte. Köpte den av Denke för några veckor sen.
Se länk för lite mer information om klockan
https://klocksnack.se/threads/vad-har-jag-köpt-cordura.4857/#post-76218

Det är en rejäl pjäs med ca.42mm i diameter (utan krona) och 20mm bandbredd. Den är i fint skick med tanke på sin ålder, men givetvis finns det spår av användning. Dag/datum fungerar som de ska. Tidshållningen har jag inte mätt men har heller inte reagerat på att det skulle va nåt konstigt. Yttre "GMT" vridningen är vridbar åt båda hållen, medans den inre vridningen är fast. Den har skönt kupat plexiglas och passar riktigt fint på ett vintage tropic! Tavlans färg varierar i olika grå nyanser beroende på hur ljuset faller och har lite av en s.k. sunburst karaktär. Det enda att anmärka på är att det finns ett litet glapp i kronan när den är i sitt intryckta läge där det kan kännas som urverket kanske sitter lite lite löst inne i boetten?

Pris: 800kr 700kr head only, inkl. frakt i postens gröna.

PM:a frågor, synpunkter eller eventuella bytesobjekt!

Mvh

Mikael

TxtaB28.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hur ska jag låta bli denna då? En obotlig sucker för billigt jox ;)

Vad önskas för byten? Har en tjock rysk rymdklocka med respektingivande boett ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Mykeys

Cartier
Klart du ska slå till Scaramanga! :)
Inget speciellt jag är ute efter i byte, ser helst ren försäljning. Är inte så intresserad av en tjock ryss...
 

Mykeys

Cartier
Var förbi urmakaren med denna idag och fixade glappet i kronan och ruckade urverket så nu är den i prima skick! Så nu får den stanna ett tag till istället...
 
Topp