• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corian EDC

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte EDC, för jag är inte så knäpp att jag går runt med kniv, men denna kombon är lite cool tycker i alla fall jag.

Kniven har jag gjort själv (dock inte bladet). Bladet är från Brisa och skaftet är i Corian. Slidan är i efterfärgat sadelläder. För er som inte vet vad Corian är, kan jag meddela att det är framtaget av Dupont, vilka även utveckade kevlar i det format som används för att förstärka kläder. Corian används oftast till bänkskivor pga sin grymma slitstyrka och förmåga att inte ta upp fläckar. Det är även lika lättarbetat som vanligt trä.

Plånboken (från Dalvey) hade från början en onyx från början, men den ramlade bort, så då fick den en liten coranbit istället.

DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg
 
C

Crowolf

Guest
Fräckt med corian. Har satt en del kök i mina dar och corian är jävligt snyggt.....och så den där klockan oxå.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Crowolf skrev:
Fräckt med corian. Har satt en del kök i mina dar och corian är jävligt snyggt.....och så den där klockan oxå.....

Ja, Corian är riktigt cool! Synd att det är så satans dyrt bara.

jabla skrev:
Snyggt jobb och läcker design på knivslidan.

Tackar! Tycker den blev rätt bra. Det vanligaste är ju att ha någon typ av rem som låser kniven, men det känns så mellanstadiet på något sätt.
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: Corian EDC

Tack för tipset! Jag har ett Mora 2000 blad som behöver skaft. :smile:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shoot! Finns i massa färger. De bitarna som säljs på brisa är dock till full tang knivar och för smala för att göra "vanliga" skaft av. Ett annat tips är att regga dig på british blades och kolla deras sales corner.
 
Topp