• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corniche Mistral 40

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag har en Corniche Mistral 40 vilket är Corniches första "officiella" klocka som är limiterad till 250 st. Om jag har tolkat det rätt är just mitt exemplar även den första då det i certifikatet står 00001. En likadan modell såldes för 300$ på Ebay. Hur mycket kan denna vara värd i nuläget, påverkar det något att det kan vara första exemplaret?
fba06cacd3f05ddc62504a43fc5b699428fa51f8.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror tyvärr inte en kvartsklocka med guldplättering från ett litet okänt märke har något direkt andrahandsvärde. Skulle chansa på att de gör batcher om typ 250st, så att de är LE är väl inte direkt rätt benämning, snarare små tillverkade volymer eftersom efterfrågan är låg.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tror tyvärr inte en kvartsklocka med guldplättering från ett litet okänt märke har något direkt andrahandsvärde. Skulle chansa på att de gör batcher om typ 250st, så att de är LE är väl inte direkt rätt benämning, snarare små tillverkade volymer eftersom efterfrågan är låg.
Corniche har faktiskt vuxit väldigt mycket, när jag köpte min klocka hade de runt 250 följare på Instagram och numera har de ~90k. Vet dessvärre inte hur mycket de faktiskt säljer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Corniche har faktiskt vuxit väldigt mycket, när jag köpte min klocka hade de runt 250 följare på Instagram och numera har de ~90k. Vet dessvärre inte hur mycket de faktiskt säljer.
Eller så har de köpt followers på instagram (billigare än man tror) som många andra gör för att försöka skapa hype och för att verka större än de är. Vill inte vara taskig, men...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skulle tro du får runt 1.5k för den i Svedala, kanske mer utomlands men mkt bökigare och inte heller säkert. Och också beroende på skick. Corniche gör ju nya klockor i liknande design så limiterade borde inte vara värt mer, i absolut bästa fall utgångspris skulle jag tro. Men då bör det va rätt köpare.

Men en fin klocka är det :)
 
Topp