• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corum, finns det några därute?

svesam

Rolex
Upprop klockvänner.

Sitter med min underbara Corum Admirals Cup Legend 42 och undrar, finns det möjligen fler Corum därute?
Undrar också vad panelen tycker om Corum?

Jag har i alla fall upptäckt att även fast jag inte gillar flaggor så gillar jag Corum :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Spontant så tycker jag Corum är exklusivt udda märke. Inte så många som känner till Corum men det känns som det märket som passar bäst överens med segling. Min morfar har en väldigt gammal corum som han köpte på Rob Engström på 80-talet, han är så himla nöjd med den och bär den till vardags fortfarande.



corumaaaa.jpg


Handledsskott på gubben
aaaacorum.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Upprop klockvänner.

Sitter med min underbara Corum Admirals Cup Legend 42 och undrar, finns det möjligen fler Corum därute?
Undrar också vad panelen tycker om Corum?

Jag har i alla fall upptäckt att även fast jag inte gillar flaggor så gillar jag Corum :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Gillar Corum och speciellt den modellen du har. Bra storlek och lagom diskret.
Här är en bild på min före detta Victory Challenge. Inte lika diskret med sina 48 mm och starka färger,
men kul att äga då det var en "svensk" modell i endast 250 ex.
PA020322.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Gillar Corum och speciellt den modellen du har. Bra storlek och lagom diskret.
Här är en bild på min före detta Victory Challenge. Inte lika diskret med sina 48 mm och starka färger,
men kul att äga då det var en "svensk" modell i endast 250 ex.
PA020322.jpg
Den var tuff med Tors Hammare på tavlan
 

paradis

Audemars
Inga billiga klockor precis. Gillar den som willbur ,visar så fin den är .Vilken skillnad det är mellan den ock dom nya ...........
 
Golden Bridge är en klocka jag verkligen gillar (kanske inte så mycket att faktiskt använda utan mer att beundra) och Deep Hull-dykaren är en maffig pjäs som förvånansvärt bär riktigt bra, sin storlek till trots. Ingen Corum i min samling dock...
 

vonhall

Rolex
Upprop klockvänner.

Sitter med min underbara Corum Admirals Cup Legend 42 och undrar, finns det möjligen fler Corum därute?
Undrar också vad panelen tycker om Corum?

Jag har i alla fall upptäckt att även fast jag inte gillar flaggor så gillar jag Corum :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Har aldrig känt på någon Corum i verkligheten. Men din variant är riktigt snygg!
 

paradis

Audemars
Detta i klippet som visas är helt otroligt,så vackert . Har helt ändrat uppfattning om deras höga priser, när man ser vad/hur dom gör tavlor,mm...........Golden Bridge också fantastisk...:)
 

Guinness

Cartier
Även fast jag är långt bort ifrån både klocka och bil tycker jag att corum rolls royce är lite halvfet.
 

svesam

Rolex
Spontant så tycker jag Corum är exklusivt udda märke. Inte så många som känner till Corum men det känns som det märket som passar bäst överens med segling. Min morfar har en väldigt gammal corum som han köpte på Rob Engström på 80-talet, han är så himla nöjd med den och bär den till vardags fortfarande.



corumaaaa.jpg


Handledsskott på gubben
aaaacorum.jpg

Cool klocka på morfar!!
 
Topp