• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Corum klocka

Klockan

Omega
Jag erbjöd 3200 euros som säljaren accepterat... Är det et "bra pris" så att säga? Hur håller denna klocka sitt andrahandsvärde?

Aldrig köpt en klocka för över 5,000kr så vill ha lite åsikter innan man ger sig in på en betydligt dyrare klocka :)
 

Psykel

Patek
Det finns en Corum som suttit fast på köp och sälj ett tag. Tror det var nåt i stil med ca 50.000 i nypris, ligger uppe för 15.000. Inget vidare andrahandsvärde alltså. Men sjukt snygga klockor och ska vara riktigt bra.
Men instämmer med @Equilibrium. Ska man ha den för livet så spelar det ingen roll.

Edit: Såg att den på K&S var såld nu. Nypris var 85.000, gick för 14.500.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Finns bara ett sätt att ta reda på det, skicka PM till säljaren och fråga. Jag skulle dock inte ta för givet att få svar eftersom du endast har 4 poster här på forumet och är helt ny medlem.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Cool klocka! Tror dock att 3200 eur är riktigt svårt att få tillbaka. Oavsett om den köps som keeper eller ej så brukar ju preferenserna förändras med tiden så det är alltid klokt att kolla upp vad liknande gått för när de sålts privat. Priser från handlare är ju en annan sak.

Lycka till och välkommen :)
 

Klockan

Omega
Cool klocka! Tror dock att 3200 eur är riktigt svårt att få tillbaka. Oavsett om den köps som keeper eller ej så brukar ju preferenserna förändras med tiden så det är alltid klokt att kolla upp vad liknande gått för när de sålts privat. Priser från handlare är ju en annan sak.

Lycka till och välkommen :)
Jag är beredd på att förlora en summa, det är inge problem :) Men att tänka sig att endast få tillbaka 10.000kr är lite avskräckande =))
Vart skulle jag kunna finna vart samma klocka sålt för tidigare?

Mvh!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Bra fråga är inte expert jag heller tyvärr. Kanske avslutade blocketannonser, tradera eller pantbanker. Kan ju tendera att ligga lite högre än vad man faktiskt får ut vid privatsälj men kan kanske ge en fingervisning :)
 

JohnDoe

Rolex
Kolla på eBay.com .de och uk. Man kan välja att söka på avslutade auktioner. Då ser du vad som verkligen betalades. Vet att det gått en del Corum på kaplans pant och klockauktioner. De blir oftast osålda
 

F-L-P

Panerai
Är ju tyvärr något man riskerar om man tycker om lite mer annolunda klockor. Speedmasters och subs finns det ju alltid köpare för men lite svårare saker kan det ju mycket väl vara så att det inte finns någon som är intresserad. så då pressas priset ner ganska rejält.
 

svesam

Rolex
Jag la över 30k på den här :)
Ny hos svensk AD, är hur nöjd som helst!!


corumgrafit_zps0dac5b52.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad skulle du lagt 30k på :)?
GS
Tudor
Omega
Breitling
SEIKO
Rolex
Panerai
JLC
Citizen
Casio
Jet Set
Precis vad som helst förutom en Corum!
Varför köpa en klocka med ett standardurverk i den prisklassen? Att klockorna aldrig säljs för i närheten av deras listpris talar sitt tydliga språk.
 
Topp