• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cousinsuk villkor? Säkert?

D

datorerik

Guest
Hej, kikade på lite klockdelar och kom förbi sidan Cousinsuk. Började leta runt lite och såg att folk var bla negativt inställda till deras kundservice.
Nu till frågan, vad är det för villkor för att bli medlem hos dem? Såg att den riktar sig till företag men kan man registrera sig som privatperson och beställa enstaka delar? Finns det någon hake i det hela som tex årsavgift, koppling av kreditkort till sidan, dold bindning på något sätt? Folk är lite skeptiska mot sidan, därav frågan.

Mvh

Köpt några gånger från dom utan problem så jag har inte erfarenhet av deras CS.
Det är nog flera på KS som handlat från dem utan besvär.

Har handlat många ggr. där och bara gott! Dom skicka fel packning en gång och då fråga dom att det var och att vänta till nästa order med att skicka den rätta, på grund av frakt kostnad! Så det kom vi överens om!
Och det skedde vid nästa best.

Tack för svaren! Antar att ni handlat som privatpersoner? Och det tillkommer väll moms då man inte skriver in ett VAT nummer?

Senast redigerad av en moderator:
Lånar tråden. Har beställt där förut utan några problem och kommit fram efter typ 3-5 dagar. Nu har det gått 9 arbetsdagar och inget har kommit.

Visste inte att man skulle betala 25% moms som privatkund som det står i tråden och har inte gjort det tidigare. Men har inte fått något brev från tullen heller.

Någon som varit med om så lång leveranstid? Eller kan det vara så att tullen är sega? När jag beställt från CW kan klockan ha kommit till Sverige på 3 dagar men det tar tullen 2 veckor att skicka vidare... Men det är alltså så att moms ska betalas?

Är prylar jag behöver och handlar om en del pengar. Antar att jag får skylla mig själv som inte tog spårbar frakt...

Lånar tråden. Har beställt där förut utan några problem och kommit fram efter typ 3-5 dagar. Nu har det gått 9 arbetsdagar och inget har kommit.

Visste inte att man skulle betala 25% moms som privatkund som det står i tråden och har inte gjort det tidigare. Men har inte fått något brev från tullen heller.

Någon som varit med om så lång leveranstid? Eller kan det vara så att tullen är sega? När jag beställt från CW kan klockan ha kommit till Sverige på 3 dagar men det tar tullen 2 veckor att skicka vidare... Men det är alltså så att moms ska betalas?

Är prylar jag behöver och handlar om en del pengar. Antar att jag får skylla mig själv som inte tog spårbar frakt...
Du betalar moms direkt vid köptillfället. Postnord hanterar inte momsen i detta fallet.

Du betalar moms direkt vid köptillfället. Postnord hanterar inte momsen i detta fallet.
Okej. Tack för svar.

Fan har paketet försvunnit då tro...? Eller kan det ta så lång tid? Beställningen gjordes 18 okt så blir ju tom. 10 dagar om man räknar så. Ger det till imorgon iaf. innan jag ger upp hoppet.

Har valt billigaste frakten varje gång och varit så pass smidigt innan att jag körde på det igen.

Okej. Tack för svar.

Fan har paketet försvunnit då tro...? Eller kan det ta så lång tid? Beställningen gjordes 18 okt så blir ju tom. 10 dagar om man räknar så. Ger det till imorgon iaf. innan jag ger upp hoppet.

Har valt billigaste frakten varje gång och varit så pass smidigt innan att jag körde på det igen.
Det brukar gå rätt snabbt med post från England men även Royal Mail kan ställa till det. Någon gång har det tagit två veckor för vanlig post att nå mig från England.

Det brukar gå rätt snabbt med post från England men även Royal Mail kan ställa till det. Någon gång har det tagit två veckor för vanlig post att nå mig från England.
Okej. Får hoppas på det. Kollade trustpilot och folk är sura på deras kundservice när de fått fel eller trasiga delar. Men ser ingen som inte fått paketet. Är väl Royal mail som är sega, så får hoppas det kommer snart.

Mindre kul. Får köra DHL eller UPS i framtiden då från cousins.
Screenshot_20191031_121525.jpg

Okej. Får hoppas på det. Kollade trustpilot och folk är sura på deras kundservice när de fått fel eller trasiga delar. Men ser ingen som inte fått paketet. Är väl Royal mail som är sega, så får hoppas det kommer snart.

Mindre kul. Får köra DHL eller UPS i framtiden då från cousins.
Screenshot_20191031_121525.jpg
Kontaktat företaget?

Har beställt härifrån ett par gånger med snabb leverans och rätt delar direkt. Kan dock därför inte svara för kundtjänsten då den inte behövts.

Snabb leverans och bra priser. Jag beställde ett Omega-plexi som kom med rostig spännring, ringde upp och fick förklarat för mig att det inte var någon garanti på glas. Försökte då förklara att ringen ju var helt rostig vid leverans och fick då ett "tyvärr det är ingen garanti på glas".

Hål i huvudet på den personen! :confused:

Okej. Tack för svar.

Jag beställde den 14/10 (vanligt porto ej spårbart). I dag fick jag brevavin från mitt utlämningsställe, en påminnelse:eek: Någon första avi har jag aldrig fått. Detta har hänt tidigare oxå. Alltså postens utlämningsställe som slarvar. Bara att vänta på att dom skickar en påminnelse.

Snabb leverans och bra priser. Jag beställde ett Omega-plexi som kom med rostig spännring, ringde upp och fick förklarat för mig att det inte var någon garanti på glas. Försökte då förklara att ringen ju var helt rostig vid leverans och fick då ett "tyvärr det är ingen garanti på glas".

Hål i huvudet på den personen! :confused:
Är såna typer av grejer folk skriver om på trustpilot. Har därför svårt att tänka mig att de skulle ha koll på en två veckor gammal order när de står att de inte tar nåt ansvar för posten + att telefonnumret bara ska vara för om man ska handla. Noll kundservice alltså.

Jag beställde den 14/10 (vanligt porto ej spårbart). I dag fick jag brevavin från mitt utlämningsställe, en påminnelse:eek: Någon första avi har jag aldrig fått. Detta har hänt tidigare oxå. Alltså postens utlämningsställe som slarvar. Bara att vänta på att dom skickar en påminnelse.
Hm okej. Ja kan ju vara så. Allt möjligt kan ha hänt ju. Aja ska aldrig mer beställa icke spårbart därifrån eller några känsliga delar. Köpte ett bra glas därifrån snorbilligt förut men verkar ju skilja sig i kvalité och kass kundservice.

Är såna typer av grejer folk skriver om på trustpilot. Har därför svårt att tänka mig att de skulle ha koll på en två veckor gammal order när de står att de inte tar nåt ansvar för posten + att telefonnumret bara ska vara för om man ska handla. Noll kundservice alltså.

Hm okej. Ja kan ju vara så. Allt möjligt kan ha hänt ju. Aja ska aldrig mer beställa icke spårbart därifrån eller några känsliga delar. Köpte ett bra glas därifrån snorbilligt förut men verkar ju skilja sig i kvalité och kass kundservice.
Ja exakt. Dock är ju priserna så bra att det fortfarande skulle löna sig att beställa även om vartannat paket försvann, jämfört med svenska alternativ. Blir ju en ickefråga då tyvärr...

Senast ändrad:
1+ på den. Tror man får lägga på en hundring extra för spårbart. Beställer man någorlunda ofta och mindre mängder lönar det sig att vara sitt eget försäkringsbolag och ta risken. Har aldrig hänt mig att något kommit bort.

Tillbaka
Topp