• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

COVID-19-relaterad realisation

Henryandy

Cartier
Fast han har en poäng. Hela den här tråden är rätt rutten. "Var kan vi spara pengar för bolag som går åt helvete?". Annars hade man kunnat posta i någon av de vanliga trådarna.

Jag gillar att spara pengar och göra fynd, det är inte det.

Men jag förstår att folk reagerar på trådtiteln.

Tråden har ett sakligt syfte. Inte så att någon som postar eller läser den hoppas på konkurs eller stora reor pga rådande situation. Ser inget fel med tråden eller dess syfte. Moraltanter finns det gott om i samhället, ofta sådana som kastar sten i glahus.
 

Veratio

Cartier
Jag förstår x 2 pojkar.

Fast ni förstår nog båda vad jag/vi menar.

Läser också tråden och kommer att fynda om jag har möjlighet. Jag är verkligen ingen moraltant.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
I all välmening men tror du företagen som rear mår bättre av att du inte handlar av dem? Den här tråden får ju folk att handla produkter de förmodligen annars inte skulle handla, dvs win win i rådande situation.

Det var precis så jag tänkte när jag startade tråden. Faktum är att jag handlat mer till fullpris än på rean, men det gör varken eller.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Är helt med på att det såklart finns ett syfte i ämnet - att stötta bolag som har likviditetsproblem och därigenom tipsa om de som kör reor. Men anser det blir något annat om man börjar diskutera företag som eventuellt kommer rekonstrueras eller försättas i konkurs. (Imo även OT eftersom det inte är en realisation) Der är ju istället spekulation i kommande realisation som också då förutsätter att det går dåligt för företaget. Och gör man det anser jag man kan i alla fall försöka göra det på ett snyggt sätt. Inser dock att jag uttryckte mig lite väl hårt, det ber jag om ursäkt för.

För att gå tillbaka till ämnet så kör holmens herr 20% på allt.

https://www.holmensherr.se/sv-SE/Start.aspx
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är helt med på att det såklart finns ett syfte i ämnet - att stötta bolag som har likviditetsproblem och därigenom tipsa om de som kör reor. Men anser det blir något annat om man börjar diskutera företag som eventuellt kommer rekonstrueras eller försättas i konkurs. (Imo även OT eftersom det inte är en realisation) Der är ju istället spekulation i kommande realisation som också då förutsätter att det går dåligt för företaget. Och gör man det anser jag man kan i alla fall försöka göra det på ett snyggt sätt. Inser dock att jag uttryckte mig lite väl hårt, det ber jag om ursäkt för.

För att gå tillbaka till ämnet så kör holmens herr 20% på allt.

https://www.holmensherr.se/sv-SE/Start.aspx
Vem har uttryckt sig på ett osnyggt sätt? Tror fortfarande inte att du fattar varför jag hade en smiley där, du hänger ju inte alls med i diskussionen som föregick mitt inlägg. Men OT nu.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Vem har uttryckt sig på ett osnyggt sätt? Tror fortfarande inte att du fattar varför jag hade en smiley där, du hänger ju inte alls med i diskussionen som föregick mitt inlägg. Men OT nu.

Trådens syfte var att tipsa om handlare som rear ut. Flera av er diskuterad bland annat huruvida företag x ansökt om en rekonstruktion, någon annan nämnde att företag y hade likviditetsproblem. Det i min mening off topic och osnyggt. När och om företag x och y börjar rea ut då är det on topic.

Vad din smiley betyder kan bara du veta och vi andra spekulera i. I ditt påstående om att jag inte hänger med så tolkade jag det som att en medlem svarade dig dagen efter du skrev att det inte fanns registrerat. Varpå du kände att det var nödvändigt att skriva ett inlägg där du ville påpeka att du hade rätt i sak (eftersom inget fanns registrerat samma dag som du skrev det). Är ovan dock fel så nej då hänger jag inte med.

Tänker inte diskutera det här mer. Vill bidra till än mer off topic.

On topic : Ströms i Göteborg kör 30% på stora delar av vårkollektion http://stroms-gbg.se/category/aktuellt/
 

idagtisdag

Cartier
I all välmening men tror du företagen som rear mår bättre av att du inte handlar av dem? Den här tråden får ju folk att handla produkter de förmodligen annars inte skulle handla, dvs win win i rådande situation.
Precis. Dessutom tar ju köparna, i alla fall via postorder och vad gäller retur och garanti, en risk.

Är helt med på att det såklart finns ett syfte i ämnet - att stötta bolag som har likviditetsproblem och därigenom tipsa om de som kör reor. Men anser det blir något annat om man börjar diskutera företag som eventuellt kommer rekonstrueras eller försättas i konkurs. (Imo även OT eftersom det inte är en realisation) Der är ju istället spekulation i kommande realisation som också då förutsätter att det går dåligt för företaget. Och gör man det anser jag man kan i alla fall försöka göra det på ett snyggt sätt. Inser dock att jag uttryckte mig lite väl hårt, det ber jag om ursäkt för.

För att gå tillbaka till ämnet så kör holmens herr 20% på allt.

https://www.holmensherr.se/sv-SE/Start.aspx
Likviditetssituationen är relevant då som sagt företag kan gå i konkurs, har man då inte fått sin beställning, ja då sitter man där.

Jag beställde själv en produkt för några tusen kr för ett tag sedan, utan att tänka efter, trots att jag är väldigt intresserad av ekonomi. Det tog av någon anledning väldigt lång tid innan paket skickades iväg, och där kunde jag nog blivit av med mina pengar, lite beroende på vad som gäller för just det kortet verkar det som
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-har-du-ratt-till-om-flygbolaget-gar-i-konkurs
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Duke+Dexter lämnar £50 rabatt på beställningar över £100 fram till sista april.
Slog till på ett par Scott Wolf men tyvärr skickade de fel färg :-(
Små i storleken men annars verkade de lovande.

We’re offering £50 off your next pair of Duke + Dexter’s, to help you stay at home in style – and what’s more, we’re offering the same to one of your friends too.
USE CODE : 1935XD-50
Offer ends April 30th | Only valid on orders over £100

https://dukeanddexter.com/
 

EmilE

Omega
Friends and family rabattkod på fysiska Voltbutiker och hemsidan på 40%.
94425661_10157944371330638_1891925710839218176_n.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Duke+Dexter lämnar £50 rabatt på beställningar över £100 fram till sista april.
Slog till på ett par Scott Wolf men tyvärr skickade de fel färg :-(
Små i storleken men annars verkade de lovande.

We’re offering £50 off your next pair of Duke + Dexter’s, to help you stay at home in style – and what’s more, we’re offering the same to one of your friends too.
USE CODE : 1935XD-50
Offer ends April 30th | Only valid on orders over £100

https://dukeanddexter.com/
Fanns en hel del snygga av vad de kallar loafers, men tyckte tyvärr att även loafers i deras 'wedding collection' var lite för grova för att kunna användas som pumps till smoking. Ngn som har hands-on erfarenhet av dem och kan bekräfta eller säga i mot?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ingen som vet någon pågående rea på portföljer? Inte helt nödvändigt köp men det kanske är en bra tid nu.
 

Henryandy

Cartier
Tack för tipset! Inte tillräckligt bra för det jag söker dock. Tänker mig mer Mismo, Montblanc, Mulberry, Dunhill, Swayne Adeney osv.

Skulle ha varit tydligare i min fråga, sorry för det och tack för alla svar :D

Nu vet jag inte hur kvalitén är idag. Har haft min Baron fem år utan minsta problem, innan dess LV och Mulberry. Skulle säga att Baronen har bättre kvalite än de båda tidigare.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tack för tipset! Inte tillräckligt bra för det jag söker dock. Tänker mig mer Mismo, Montblanc, Mulberry, Dunhill, Swayne Adeney osv.

Skulle ha varit tydligare i min fråga, sorry för det och tack för alla svar :D
Någon som sitter på tips på bra rea på kvalitativa plånböcker/korthållare?
Såg här om dagen att Mulberry på NK Göteborg hade ”erbjudande” skylt framme. Vet inte exakt vad erbjudandet gäller men kan vara värt att ringa dit och kontrollera om de har något ni söker till extrapris :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tack för tipset! Inte tillräckligt bra för det jag söker dock. Tänker mig mer Mismo, Montblanc, Mulberry, Dunhill, Swayne Adeney osv.

Skulle ha varit tydligare i min fråga, sorry för det och tack för alla svar :D
Mismo kör 20% med loyal20. Gäller på hela sortiment, går dock ut idag vid midnatt
 
Topp