• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cravings for...

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Oj jävlar vad fin den var! Om den är helt 100 och allt står rätt till (som det säkert gör) så är väl priset helt okej väl?
Riktigt riktigt fin! :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
nu är den ju jävligt fin, men också nästan 15k dyrare än många andra 5513. jag vill veta vad man betalar extra för
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Visst, den är dyr. Och visst, för det priset borde fullset vara ett krav. Men köp den, du kommer ångra dig annars.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Heter du Calle? Är du 30? Gillar du polering?;) (Dessutom lär den öka i pris+20%)

hahah i mellannamn, och inte ännu men i framtiden ;) den från sheartime får man ju räkna in tullkostnad i priset för att inte bli ledsen om den fastnar. vilket gör att det ungefär blir samma kostnad....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Mycket fin men för den pengen hade jag letat något äldre med roligare case. Så där sena rollar saknar nästan bevels helt och det är halva nöjet med vintage-rolex om du frågar mig. Shear är stabil men du betalar ett jävla premium bara för att det är just han. Nästan samma pris som du får i en vintagebutik.

Klockan är grym men jag hade som sagt letat äldre. Om du gillar dessa så är den ett praktexemplar. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Mycket fin men för den pengen hade jag letat något äldre med roligare case. Så där sena rollar saknar nästan bevels helt och det är halva nöjet med vintage-rolex om du frågar mig. Shear är stabil men du betalar ett jävla premium bara för att det är just han. Nästan samma pris som du får i en vintagebutik.

Klockan är grym men jag hade som sagt letat äldre. Om du gillar dessa så är den ett praktexemplar. :)

Det är ingen vetenskap det där, men hur långt fram hade man bevels på casen? Runt 1970 såg det väldigt trevligt ut.. Men har för mig att jag sett sena 5513 med bevels också.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det är ingen vetenskap det där, men hur långt fram hade man bevels på casen? Runt 1970 såg det väldigt trevligt ut.. Men har för mig att jag sett sena 5513 med bevels också.
Ingen aning. 72-73 var de fortfarande breda och goa. 79 är de markant mindre.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
hahah i mellannamn, och inte ännu men i framtiden ;) den från sheartime får man ju räkna in tullkostnad i priset för att inte bli ledsen om den fastnar. vilket gör att det ungefär blir samma kostnad....
Okej, lite ovanligare, kostar lika mycket. Tror du ärligt att du skulle bli lika lycklig med DEN redsuben?:)

PS:Alla heter Calle i mellannamn
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Mycket fin men för den pengen hade jag letat något äldre med roligare case. Så där sena rollar saknar nästan bevels helt och det är halva nöjet med vintage-rolex om du frågar mig. Shear är stabil men du betalar ett jävla premium bara för att det är just han. Nästan samma pris som du får i en vintagebutik.

Klockan är grym men jag hade som sagt letat äldre. Om du gillar dessa så är den ett praktexemplar. :)

caset har jag inget problem med, men som du säger tor ja man betalar ett jävla premium just för att det är han. Sen ser klockan ut att vara i extremt bra skick. Men man kan säkert hitta billigare på VRF och för mig är slitage och patina (hatar ordet) inget problem då jag bara tycker det är charmigt, så länge klockan fortfarande tickar som den ska.
 

max

Dancing Queen
Du betalar extra för den jämna och fina patinan, fin boett, lollipop, originaldelar och säkerheten att handla från shear.
Kan tycka att priset ligger lite i överkant, men kanske går att få ner något?

Ang 1680 röd på kaplans så verkar den ju ha fel länk osv och så tillkommer 20%s slagavgift!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Du betalar extra för den jämna och fina patinan, fin boett, lollipop, originaldelar och säkerheten att handla från shear.
Kan tycka att priset ligger lite i överkant, men kanske går att få ner något?

Ang 1680 röd på kaplans så verkar den ju ha fel länk osv och så tillkommer 20%s slagavgift!

Jag vet, den på kaplans är fan inget att hänga i julgranen...vill mest jävlas med Micke B. gillar inte när andra människor har rätt
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
caset har jag inget problem med, men som du säger tor ja man betalar ett jävla premium just för att det är han. Sen ser klockan ut att vara i extremt bra skick. Men man kan säkert hitta billigare på VRF och för mig är slitage och patina (hatar ordet) inget problem då jag bara tycker det är charmigt, så länge klockan fortfarande tickar som den ska.
Sjuk skillnad på patina och skada. Många blandar ihop begreppen. Patina är vackert och skador är rätt och slätt skador. Charmigt för vissa och skräp för andra. Sen vilken grad av patina man föredrar är individuellt. Denna var fin. Jag blir bara lite avtänd av caset som lika gärna kunde vara till en 14060.

Så här ska det se ut. Önskar mina hade så här skön form. ;)

-4.jpg
 
Topp