• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Creationwatches har nu Seiko SRPA21 (Padi)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sveol

Cartier
Jag kanske är sen på bollen men såg precis att creationwatches säljer Padi för 3.500kr. Köpläge?

http://www.creationwatches.com/prod...-srpa21-srpa21k1-srpa21k-mens-watch-9461.html


VZJx2as.jpg
 

sveol

Cartier
Jag har köpt en del från dem, har dock aldrig behövt reklamera så kan inte uttala mig om support. Men snabba leveranser, och bra priser. 3.5k för en ny Padi är inte helt fel?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
3.5k för en ny Padi är inte helt fel?
Jag har redan svarat på den frågan, tycker inte man ska gynna folk som upprepade gånger säljer klockor som inte är som de ska. De är varken billigast eller AD.

Men folk köper såklart var de vill, lite tröttsamt dock när de startar en tråd några veckor senare och undrar varför klockan inte funkar.
 

sveol

Cartier
Jag har redan svarat på den frågan, tycker inte man ska gynna folk som upprepade gånger säljer klockor som inte är som de ska. De är varken billigast eller AD.

Men folk köper såklart var de vill, lite tröttsamt dock när de startar en tråd några veckor senare och undrar varför klockan inte funkar.

Nu skall vi inte vara bittra, frågan var faktiskt allmänt inställd :)
 

månljus

Panerai
@yonsson Vad menar du när du skriver att Seiko nekar garantiärenden på klockor från CW? Eller menar, har Seiko gått ut med något mot just CW på eller är det bara för att dom ej är AD? Fick lite uppfattningen om att det var det förstnämnda nämligen. Sen har även jag sett alla dessa trådar om klockor som strulat från CW och man får även räkna med tull och moms. Jag skulle personligen inte köpa en klocka därifrån.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson Vad menar du när du skriver att Seiko nekar garantiärenden på klockor från CW? Eller menar, har Seiko gått ut med något mot just CW på eller är det bara för att dom ej är AD? Fick lite uppfattningen om att det var det förstnämnda nämligen. Sen har även jag sett alla dessa trådar om klockor som strulat från CW och man får även räkna med tull och moms. Jag skulle personligen inte köpa en klocka därifrån.
Ingen AD = ingen märkesgaranti, mer komplicerat än så är det inte.
 

Littera69

Omega
Köpte en klocka där och valde att betala extra för låda. Den kom i en sliten, smutsig röd vinyllåda, med papper på arabiska och blankt garantikort. Jävla båg att ta betalt för sånt.

Det är inte värt risken att spara någon hundring. Är något fel måste man betala returfrakt och avgifter, då är prisskillnaden uppäten direkt. Skywatches eller Monsterwatches (.nl) känns betydligt lugnare och har bra kundservice.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Köpte en klocka där och valde att betala extra för låda. Den kom i en sliten, smutsig röd vinyllåda, med papper på arabiska och blankt garantikort. Jävla båg att ta betalt för sånt.

Det är inte värt risken att spara någon hundring. Är något fel måste man betala returfrakt och avgifter, då är prisskillnaden uppäten direkt. Skywatches eller Monsterwatches (.nl) känns betydligt lugnare och har bra kundservice.
Har också handlat av skywatches och det funkade klockrent för mig med snabb frakt hela klockor etc.
Men... de ligger också i Singapore, med deras konsumentlagstiftning, och är inte heller AD. De lär inte heller betala retur om det går snett och garantiproblemet kvarstår (plus momspåslag och tull).
Handlar gärna där om jag sparar ordentligt men inte för några få hundralappar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp