• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Credor dressare, supertunn SST/18k

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
4500kr
Returpolicy
Ja, inom 48h på köparens ansvar och bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Nu säljer jag med en liten tår i ögat min Credor dressare.

Klockan är quartz och håller tiden som den skall. Inuti sitter ett Seiko Credor 7771 quartzverk och det är ett verk av lite bättre modell som är servicebart och justerbart.

Boetten mäter minimala 31mm men den bärs något större pga av den integrerade länken och har "wrist presence" motsvarande något betydligt större :D Boett och länk är i rostfritt stål och både boett och länk har samma mönster. Länken mäter 21mm mot boetten och smalnar av till 17mm mot låset. Länken är extremt följsam och därmed superbekväm att bära. Jag har även armar av lite hårigare modell och klockan nyper inte hår. Trots sin ringa storlek känns den riktigt tung och gedigen. Jag har ca 19cm handleder och den sitter väldigt bekvämt på mig. Att klockan enbart är 4,5mm tjock skadar ju inte heller.

Länken går att korta hos guldsmed, men har man väl kortat ner länken kan man inte förlänga den igen pga hur länken är uppbyggd. Dessa klockor är nästan därför stört omöjliga att hitta med länk som är längre än 15-17cm då dessa verkar ha varit en JDM-modell och japanerna verkar ha smalare handleder än oss här i norr.

Tavlan är på sedvanligt Seikomanér magisk. Den är champagnefärgad och har en sk. rispapperstruktur och fångar därmed ljuset väldigt bra och får klockan att poppa lite extra. Minutmarkeringarna är tryckta på tavlan men logga och timindex är applicerade. Visarna och index är i guld. Bezeln är 18k guld. Kronan har cabochon som jag tror är svart jade eller onyx. Glaset är Safir.

Klockan saknar servicehistorik och jag vet inte när det är dags att byta batteri.

Betalning med Swish

Frakt ingår i postens blåa, önskas rek tillkommer detta på priset. Jag tar inte ansvar för om posten slarvar bort paketet eller tar sönder det.

Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/freakyleo.85536/

Tack KS för ett fint forum och annonsplats :)

R1060310.JPG
R1060311.JPG
R1060312.JPG
R1060313.JPG
R1060314.JPG
R1060315.JPG
R1060316.JPG
R1060317.JPG
R1060318.JPG
R1060320.JPG
R1060321.JPG
 
Senast ändrad:
Topp