• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cronus stoppur

Vet inte om det är jag som letar dåligt men det är knappt några bilder på stoppur eller läser trådar om folk som samlar på såna. Det borde finnas fler än jag som samlar på stoppur på detta forum. :)
Här bifogar jag i varje fall en bild på den samling som jag har.

Beklagar bildkvaliteten men det är en samling av vintage stoppur från Cronus som jag genom åren införskaffat. (Hoppas dock på ett litet undantag från forumreglerna, då uret längst till vänster är från 1998 men övriga tre är från sent 1970-tal). "Samlingen" är numera utökad med två stycken liknande ur till (En Cronus 1 och en Cronus 4).

Skulle det vara någon som tillnärmelsevis sitter inne på någon dylik klenod och som inte använder den och gärna vill bli befriad från den, hör gärna av er via PM. Finns några modeller/modellbeteckningar som jag ännu inte har och som skulle vara trevligt att komma över. :)

samling.jpg
 

rogart-63

Patek
Annorlunda att samla på digitala stoppur . Analoga stoppur finns det väl några här inne som samlar på ? Cronos var det ett stort märke ? Man ser mest Omega och Festina och sånt .Dumma frågor men är helt novis på stoppur
 
Annorlunda att samla på digitala stoppur . Analoga stoppur finns det väl några här inne som samlar på ? Cronos var det ett stort märke ? Man ser mest Omega och Festina och sånt .Dumma frågor men är helt novis på stoppur


Ja, jag brukar vara annorlunda när det gäller det mesta ;-) Men som man brukar säga: "Det finns folk till allt" ;-)
Cronus vet jag inte hur stort det var men det är ett amerikanskt märke, senare uppköpt av Accusplit som fortfarande är aktivt på stoppursmarknaden.
 
Topp