• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Trodde jag skulle kunna hålla mig undan en sån här trådstart. Men omöjligt när det verkar vara så många medlemmar utöver mig som också håller på med den här galenskapen som nästan är sektliknande.

Finns bara ett intresse som jag brinner mer för än klockor och det är träning.

Tänkte att vi kunde använda den här tråden till allt möjligt.
Svara på frågor, ge tips till de som vill ha om t.ex fördelning av flåset eller lyftteknik osv, skriva ut jobbiga wodar så alla kan ta del av dem, diskutera programmeringar, gnälla på dåliga träningsdagar, skryta lite om PR eller något man är extra nöjd med. Nämna kommande tävlingar, styra tränings GTG, diskutera relaterad kost som paleo osv osv.

Vill förtydliga att det här är ingen tävling mot varandra. Handlar om personlig utveckling och att hjälpa andra nå sina mål så snälla skäms inte att dela med er när ni klarat er första muscle-up bara för att någon ovan klarat 15st exempelvis.
:)
image.jpeg
image.png
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Skriver ut en WOD som jag tycker var rätt så jobbigt! Try it...

10 rounds for time.

6 Hang snatch @45kg
15 wall ball @9kg
400m row

/Magnus
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Den galnaste WOD:en måste vara "The Seven" .. Den är helt jävla sjuk..

Den ser ut så här:

Seven rounds for time of:

7 Handstand Pushups
7 Thrusters (60kg/42,5kg)
7 Knees to Elbows

7 Deadlifts (110kg/75kg)
7 Burpees
7 KB Swings (32kg/24kg)
7 Pullups


Testa!! :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Grymt! Massa wodar. Kul att testa och få nya utmaningar.
Nu utgår jag från att du är ironisk men
definitionsfråga. Beror på hur man tolkar uppmärksamhet. Träna utan tröja, väsnas och prata om det konstant alt svältdiet (ja, det är svält när man kommer under en viss fett%), spraya sig brun, spänna sig på en scen och bli betygsatt pga utseende och fylla sin instagram med spännisbilder.
:stop:
Crossfit: träna för bättre flås, styrka, rörlighet etc
Bodybuilding: träna för en så symmetrisk kropp som möjligt.
Båda är hårt arbete bakom och uppmuntrar alla att träna oavsett träningsform men att säga att det ena är mer uppmärksamhetssökande än det andra vette fan
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
För övrigt gillar jag träning med fokus på funktionalitet.
OT: jag har varit kettlebellinstruktör i ett antal år, men på grund av olika tidskrävande omständigheter har jag inte tränat en enda gån på 15 månader, men i kväll så börjar min renovering av kroppen!

Kommer att vara apslut i morgon och på lördag... :hungover:
 

romanov

Cartier
Grymt! Massa wodar. Kul att testa och få nya utmaningar.

Nu utgår jag från att du är ironisk men
definitionsfråga. Beror på hur man tolkar uppmärksamhet. Träna utan tröja, väsnas och prata om det konstant alt svältdiet (ja, det är svält när man kommer under en viss fett%), spraya sig brun, spänna sig på en scen och bli betygsatt pga utseende och fylla sin instagram med spännisbilder.
:stop:
Crossfit: träna för bättre flås, styrka, rörlighet etc
Bodybuilding: träna för en så symmetrisk kropp som möjligt.
Båda är hårt arbete bakom och uppmuntrar alla att träna oavsett träningsform men att säga att det ena är mer uppmärksamhetssökande än det andra vette fan
Yes jag var ironisk :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Skriver ut en WOD som jag tycker var rätt så jobbigt! Try it...

10 rounds for time.

6 Hang snatch @45kg
15 wall ball @9kg
400m row

/Magnus

Den galnaste WOD:en måste vara "The Seven" .. Den är helt jävla sjuk..

Den ser ut så här:

Seven rounds for time of:

7 Handstand Pushups
7 Thrusters (60kg/42,5kg)
7 Knees to Elbows
7 Deadlifts (110kg/75kg)
7 Burpees
7 KB Swings (32kg/24kg)
7 Pullups


Testa!! :)

Blev inget ikväll. Fastnade med nya klockan så träningspartner tröttna på mig :oops:
Blev bara 5x10 i böjen innan man börka gäspa. Imorgon blir det Roslagenwodar men ska testa dessa två i helgen eller nästa vecka. Bara kört en moddad seven tidigare. Rätt skön när det är låg reps men biter som fan i axlarna
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Blev inget ikväll. Fastnade med nya klockan så träningspartner tröttna på mig :oops:
Blev bara 5x10 i böjen innan man börka gäspa. Imorgon blir det Roslagenwodar men ska testa dessa två i helgen eller nästa vecka. Bara kört en moddad seven tidigare. Rätt skön när det är låg reps men biter som fan i axlarna

Haha! Vad för klocka? :)
Körde seven en gång, Aldrig mer! :nailbiting:
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Haha! Vad för klocka? :)
Körde seven en gång, Aldrig mer! :nailbiting:
Blev en svart black bay. Finns massa bilder i paketöppningstråden och tudortråden. :)
Den jag körde var med t2b istället för k2e, strikta hspu och 90 i marken. Efter fyra rundor kunde man inte köra unbroken längre och sista två blev lite långsamma..
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
image.jpeg
Lite stel om gluteus och höftböjarna men annars är mobiliteten on point. Men blev högrepsböj idag. Några andra som är flitiga med mobilitet? Vad kör ni? Myofaschiarelease, klassisk stretching eller dynamisk stretching eller allt i en mix?
 
Topp