• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cuervo Y Sobrinos - Kronograf, fyrkantig 60-talare?

DrKlocka

Audemars
Tjabba,

Jag är tidigare ganska så obekant med märket, men har nu fått erbjudandet att köpa en fyrkantig Cuervo Y Sobrinos av en handlare i Rom. Den är fyrkantig med väldigt stor boett, mäter nog 42-43mm utan krona. Den var alltså kvadratisk i formen. Stod inget ref. nr på klockan vad jag kunde se och har svårt att hitta någon liknande på nätet.

Någon som har mer info om denna? Kan inte tänka mig att det finns särskilt många fyrkantiga Cuervo Y Sobrinos. Är ganska sugen på den, men måste ha mer kött på benen innan affär, den var ju trots allt inte billig.
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Boetten var väldigt lik en sån här Glashutte. Typ precis likadan, förutom andra kronografknappar och krona av äldre typ.
600.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De nytillverkas idag och många av de gamla är fake (ommålade). Måste mao ha bilder för att hjälpa dig.
 

DrKlocka

Audemars
Nu i efterhand tror jag att risken är stor att den är ommålad. Det stod även "Habanas" på urtavlan förutom Cuervo Y Sobrinos, vilket är märkligt då det vanligtvis skrivs "Habana" utan S:et. Riktigt grym boett dock, den var grövre än den jag länkade till och har inte sett någon liknande förut.

Glömde ta en bild i affären tyvärr, men kommer strunta i klockan och orkar inte gå tillbaka.
Italienska försäljarna är riktigt rappa i käften bladdrar gärna på och får det att låta enormt bra och intressant ;) Han hade även en till Cuervo tri moonphase som jag nästan säkert var äkta, dock ganska överprisad.

Tack för svar, förstår att det är svårt utan bild.
 
Topp