• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Customizied läderband till Rolex

Daniel S

Omega
Då har jag mixtrat lite med en armbandslösning till en Rolex jag hade liggandes.

Köpte en after market länk på nätet och ett Certina Armband 18mm och hade ett 14mm fäste liggandes.

Började med att mäta och testa fästet. Funkade kanon på ett 18mm band. Men man vill ju helst slippa mellanrummet mellan band och boett. Därför tog jag ett påa endlinks och med en kniv skar jag ut för att det skulle passa. Resultatet blev riktigt bra. Låter bilderna tala för sig själv.

IMG_0904.JPG

IMG_0908 (kopia).JPG

IMG_0953.JPG

IMG_0940.JPG

IMG_0948.JPG

IMG_0946.JPG

IMG_0947.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0905.JPG
    IMG_0905.JPG
    154.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_0952.JPG
    IMG_0952.JPG
    105.4 KB · Visningar: 1

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Då har jag mixtrat lite med en armbandslösning till en Rolex jag hade liggandes.

Köpte en after market länk på nätet och ett Certina Armband 18mm och hade ett 14mm fäste liggandes.

Började med att mäta och testa fästet. Funkade kanon på ett 18mm band. Men man vill ju helst slippa mellanrummet mellan band och boett. Därför tog jag ett påa endlinks och med en kniv skar jag ut för att det skulle passa. Resultatet blev riktigt bra. Låter bilderna tala för sig själv.

IMG_0904.JPG

IMG_0908 (kopia).JPG

IMG_0953.JPG

IMG_0940.JPG

IMG_0948.JPG

IMG_0946.JPG

IMG_0947.JPG
Rolig lösning. Men håller bandet över tid tror du?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kreativ lösning :)
Blev lite smutt med endlinksen :cool:
Räcker det att elda? Eller hade det varit optimalt att lägga en sömm för bästa hållfasthet?
 
Topp