• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CWC issued eller inte?

Johanw

Cartier
Då jag nu ägt min CWC SBS i flera timmar har jag givetvis googlat järnet för att suga in all info man kan springa på. Nu till det konstiga. Jagade en issued innan jag bestämde mig för att köpa en ny istället. Var helt säker på att sättet att se om den var issued var om:
1. Den har ett nummer under pilen (blank under för civil version)
2. Om den har ett nummer och den är "civil" så är den märkt med ett C för Civilian.
Exempel:

P1010009.jpg


Här är min som dessutom har 12 som år fast vi är inne i 2014. Har jag haft sån tur att dom skickat en som borde varit issued som "blivit över"? Hittade dessutom bilder där folk hade 13 som år på sin klockor medan jag då fick en 12:a.

IMG_2080.JPG
 

Simpatico

Rolex
Sitter själv på en SBS och vad jag ser så har jag inget C på baksida.
Dock 310/13,nr 310 år 2013. Under själva engelska m-nummer raden.
Och jag köpte min över disk hos Silvermans.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Framsidan skiljer väl? Det är väl T-tavla på de som varit issued?
 

Johanw

Cartier
Jag har T på min tavla men det fick jag reda på innan jag köpte den.
Current stock still has T on the dial, but with Luminova luminous markings, not Tritium.

IMG_2079.JPG


Skummast är dock att det är en 12:a som jag fick i år 2014 vid köp. När jag sett massa 13 innan på nätet.
 

Simpatico

Rolex
Min är från 2013 och har också ett T i tavlan.

Tror att skall du ha tag på en issued CWC får man nog gå till källan för att vara säker. Som sagt Silvermans drar ju dom över disk samt via nätet.
Vet med säkerhet att det förekom en del bytesaffärer mellan britter och svenskar på dom tidiga balkan missionerna
bl a i Kosovo. Synd att man inte var mer om och kring sig och tog hem ett lager.
 
Topp