• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad CWC Royal Navy Diver, Quartz

Klockan håller tiden som den skall och boetten är i fint skick. Den har en repa i glaset (mineralglas). Det finns box, och papper. Jag är troligtvis ägare nummer två. Jag har mest använt den som sportklocka när jag cyklar långt (den var min trogna följeslagare på Sverigetempot 2012).

Urverk: Quartz (CWC uppger inte vilket, men ryktet säger att det är ETA)
Bredd: 42 mm (45 inkl krona)
Höjd 47 mm (lugg till lugg)
Tjocklek: 11 mm
Vattentät: 300 meter
Tillverkad: 1999
Uttagen: 2008
Pris: 2 700:-

4oxkIWK.jpg

Eagw1H3.jpg

IP0Qow4.jpg

QI6W0sE.jpg

ljnOfHE.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ok. Tyckte den hade en sån symbol som de brukar ha, under siffrorna


Kråkfoten ska väl motsvara vår kronmärkning?

Fast det har alla, även de som säljs nya direkt till den privata marknaden (kan inte svära på att ALLA har det, men det säljs definitivt klockor nya med 'kråkfoten'). Innebär inte att det varit 'issued'.

Om man nu med 'issued' menar att den faktiskt har varit tilldelad någon med militär anknytning som varit i aktiv tjänst med klockan på armen.

Har försökt få klarhet i samma fråga själv.

Grym klocka för övrigt! Väldigt sugen på en själv! :)
 
Topp