atmosfarsvetare
Silver
Jag har en CWC SBS från 2008. Tycker mkt om den men den sista tiden har den mest vållat mej bekymmer. Det började med att den stoppade och jag tänkte att den behövde lite TLC så jag lämnade in den hos den lokale urmakaren som gjorde rent ETA-verket. Efter nån dag stoppade den igen så jag gick tillbaks till farbror doktorn och han kollade igenom den igen men hittade inget fel. Felet upprepade sig. I några månader fick den ligga i klockskåpet och jag blev lite sorgsen bara av att se den men idag tog jag fram den och öppnade den och upptäckte att batteriet skramlade runt inne i klockan. Så kastade mej ut i sajberspace och hittade till slut den här tråden. https://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?81730-CWC-SBS-Mk1-Strange-Behaviour
Som ganska exakt beskriver mitt (klockans) problem.
Å ja antar att det fattas en sån här
Alltså grejjen man sätter på batteriet. Hittade en på eBay. 5 pund plus10 pund till i frakt.
Kände mej plötsligt lite småsnål, vad tror ni om chansen att nån urmakare i Sverige (EU) sitter på en sån här?
Ursäkta lång tråd men är tacksam för tips.
Som ganska exakt beskriver mitt (klockans) problem.
Å ja antar att det fattas en sån här
Alltså grejjen man sätter på batteriet. Hittade en på eBay. 5 pund plus10 pund till i frakt.
Kände mej plötsligt lite småsnål, vad tror ni om chansen att nån urmakare i Sverige (EU) sitter på en sån här?
Ursäkta lång tråd men är tacksam för tips.